Ile trwa rekrutacja?
Prawdopodobnie dłużej, niż ci się wydaje. Coraz częściej proces rekrutacyjny w wielu firmach dzielony jest na kilka etapów, a każdy z nich trwa co najmniej tydzień. Łatwo zatem wyliczyć, że między pierwszą rozmową kwalifikacyjną a ostateczną decyzją, kto dostanie się do firmy, może minąć dość długi czas. Zwykle rekrutacje trwają nie krócej niż 2 tygodnie. Znaczna większość procesów rekrutacyjnych trwa natomiast dłużej niż miesiąc. Dwa tygodnie to czas, w którym można przeprowadzić tylko jeden etap rekrutacji i to on w takich przypadkach musi decydować o tym, kto dostanie pracę. Siłą rzeczy każda z rozmów z kandydatami musi wówczas trwać dłużej, by jak najwięcej dowiedzieć się o danej osobie.Co składa się na proces rekrutacyjny?
Kandydaci powinni uświadomić sobie, że rekrutacja w firmach przebiega ze ściśle określonymi procedurami. Nie jest tak, że jednego dnia pojawia się ogłoszenie, kolejnego odbywają się rozmowy, a na trzeci dzień już najlepszy kandydat dostaje pracę. Należy zatem uzbroić się w cierpliwość.Na proces rekrutacyjny składa się:
- czas, w którym kandydaci mogą przesyłać swoje aplikacje - dopiero po zakończeniu zbierania zgłoszeń rekruterzy weryfikują je i wybierają część z nich do kolejnego etapu - rozmowy;
- czas rozmów z kandydatami - zależy on on tego, ile etapów rekrutacji przewiduje dana firma. Każdy etap trwa zwykle tydzień. Jeżeli są to 3 etapy, ten czas wydłuża się do 3 tygodni.
- czas podsumowania i wybór najlepszego kandydata - zwykle trwa krótko, maksymalnie kilka dni. Zazwyczaj odbywa się to w ten sposób, by kandydat, który okazał się najlepszy, mógł zacząć pracę od początku tygodnia lub miesiąca, a nie np. od połowy.