Zdarza ci się marudzić w pracy? Są dni, kiedy naprawdę masz dość? Atmosfera napięta, zarobki średnie, wymagania wygórowane... Wciąż jednak nie podjęłaś ostatecznej decyzji, bo obawiasz się, że w nowej pracy wcale może nie być lepiej. Podpowiadamy, co może przechylić szalę. Sprawdź, jakie są najczęstsze przyczyny, dlaczego Polacy rezygnują z pracy.
Dlaczego odchodzimy z pracy?
Jest 10 przyczyn, które pojawiają się najczęściej, gdy Polacy postanawiają definitywnie zaprzestać pracę w dotychczasowym miejscu. Oto one:1. Kiepskie wynagrodzenie
Mediana wynagrodzeń w Polsce wciąż rośnie, ale pamiętajmy o tym, że statystyka bywa zgubna. Zarobki wielu osób nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia, trudno więc oczekiwać od nich zadowolenia z tego powodu. Jeżeli więc szefowi zależy na pracowniku, powinien zapewnić mu godną pensję, najlepiej nieco wyższą niż ta, jaką może zaproponować konkurencja.2. Brak uznania zasług
Niewiele rzeczy tak negatywnie wpływa na morale pracowników, jak brak uznania. Dobra praca zawsze powinna być zauważona i doceniona. Sposobów na podziękowanie jest wiele – czasem wystarczy osobista pochwała z ust szefa, ale wszelkie dodatkowe premie są mile widziane.3. Brak szans na wykorzystanie swoich umiejętności
Pracownicy odczuwają nie tylko satysfakcję, ale i dumę, kiedy mogą pokazać swój talent i umiejętności. Jeżeli mogą się rozwijać poprzez szkolenia i uczestnictwo w różnych aktywnościach, rośnie ich przywiązanie do firmy. W innym przypadku znajdą firmę, która umożliwi im zdobywanie doświadczenia.4. Niejasna sytuacja finansowa firmy
Umowy śmieciowe, nieregularne wypłaty, zwolnienia, zamrożenie podwyżek, zła prasa itp. skutkuje spadkiem zaufania pracowników wobec pracodawcy i niemal zawsze przekłada się na dużą rotację pracowników.5. Zbyt wiele obowiązków
Każdy chciałby mieć pracę, której wykonywanie sprawia mu przyjemność. Pracodawca powinien umieć wydobyć z pracowników ich kompetencje, pomóc odnaleźć pasję i przekuć ją w sukces swojej firmy. Jeżeli pracodawca nakłada na pracowników zbyt wiele obowiązków, z których nie będą się w stanie wywiązać nawet przy najlepszych chęciach, negatywnie odbije się to na ich pracy i motywacji.Polecamy również:
6. Złe relacje z przełożonym
Pracownicy nie oczekują przyjaźni ze strony swojego szefa, ale chcą by wzajemne relacje były dobre. W innym przypadku współpraca staje się uciążliwa. Wzorowy przełożony wyznacza kierunek działania firmy, jest łącznikiem, który przekazuje wszelkie informacje, możemy liczyć na jego pomoc w celu wszelkich ustaleń. Zdarza się jednak, że szef nie docenia własnych pracowników, co może ich frustrować.7. Brak poczucia misji
Wszyscy chcemy robić coś wartościowego, dlatego firmy z misją są tak cenione. Jeśli pracownik czuje, że jego firma nie ma żadnej misji i nie służy budowaniu niczego dobrego, nie ma ochoty w niej pracować.8. Brak jasnego kierunku, w jakim zmierza firma
Managerowie powinni informować pracowników o misji i planach firmy. Warto wysłuchać każdego z pracowników i przedyskutować znaczenie jego pracy, wyjaśnić jak jego działania wpływają na rozwój przedsiębiorstwa. Pracownicy lubią czuć się częścią mechanizmu, wtedy ich starania i motywacja są większe.9. Nie przestrzeganie czasu pracy
Nadgodziny od czasu do czasu każdy może zrozumieć, ale nadużywanie terminu „elastyczny czas pracy” jest po prostu nie na miejscu.10. Słabe relacje z kolegami z pracy
Dobre relacje ze współpracownikami powodują, że czas spędzany w pracy jest przyjemny. Aby zmniejszyć rotację pracowników, warto więc położyć większy nacisk na dobre relacje w zespole.Polecamy również:
Na podstawie materiałów prasowych GoWork.pl