Dlatego też należy myśleć o tworzyć marki nawet najmniejszych firm, a także swoje własne, tzw. prywatne. Ileś razy o konkretnym człowieku/fachowcu mówimy "solidna firma"? To dowód na to, że posiadanie pozytywnego, rozpoznawalnego wizerunku jest istotne zawsze i wszędzie, nawet jeśli do końca sobie tego nie uświadamiamy i na co dzień nad tym nie zastanawiamy.
Wyróżnik w strategii marketingowej
Wyróżnik - kluczem do sukcesu. To zasadnicza kwestia, którą musisz wziąć pod uwagę. Co w praktyce oznacza? Zasada jest prosta - chcąc osiągnąć sukces musisz być "jakaś". Twoja firma musi pokazać klientowi to, co ma najlepszego, podkreślić wyjątkowość i niepowtarzalność w porównaniu z konkurencją. Mówiąc najkrócej - klient musi wiedzieć, dlaczego ma wybrać akurat Twoją ofertę spośród setek innych? Czym go zachęcisz? Z całą pewnością nie "najwyższą jakością produktu" i nie "najlepszą obsługą", tudzież "dbaniem o dobro klienta" - o tym mówią wszyscy, a bez tych elementów po prostu nie można funkcjonować w dzisiejszym świecie biznesu!Jaki powinien być wyróżnik?
Wyróżnik musi pokazać jasno i konkretnie w czym jesteś lepsza od innych, więc najlepiej jest jeśli faktycznie podkreśla prawdziwe i niepodważalne atuty, co do których jesteś przekonana i które zawsze "wybronisz".W trosce o wizerunek firmy
Wizerunek powinien być jednoznaczny - po których znanych osobach spodziewasz się skandalu? a które wzbudzają w Tobie zaufanie i traktujesz je jako autorytety? No właśnie... Wybór wyróżnika zobowiązuje - do konsekwencji komunikowania go światu.Jaka ma być - Twoja firma? Jak masz być postrzegana Ty (np. podczas poszukiwania pracy, awansu)? To zadanie bojowe - pomyśl, warto!
Na jakiej podstawie wybierasz garderobę? Gdzie najbardziej lubisz jadać i dlaczego? którą gazetę czytasz, jakiego kosmetyku używasz? Z tym ostatnim bywa trudno, jako że wszystkie zapewniają o swym cudownym działaniu, spektakularnych efektach, itp. ale niektóre potrafią faktycznie pokazać wymierne korzyści i uświadomić właśnie TOBIE dlaczego są lepsze od innych.
Pamiętaj:
- Twoje hasło przewodnie brzmi "wyróżniaj się albo giń",
- Twój wyróżnik musi koniecznie pokazywać faktyczne korzyści dla klienta, lub (w przypadku marki osobistej) być autentyczny i wynikać z Twoich prawdziwych cech i predyspozycji - to kwestia wiarygodności,
- komunikowanie wyróżnika musi odbywać się na absolutnie każdej możliwej płaszczyźnie,
- nie istnieją żadne mocne marki, które nie potrafią posługiwać się tzw. strategicznym wyróżnikiem.
tekst: Gabriela Antczak
www.gabrielaantczak.pl
www.gabrielaantczak.pl