Rozdający zazwyczaj płaci karę za rozdanie – ustaloną wcześniej kwotę. Rozdają wszyscy gracze po kolei. W przypadku dwóch graczy, rozdaje się po 18 kart każdemu z nich, a pozostałe odkłada się i w dalszej grze nie bierze się ich pod uwagę.
Potrzebna jest talia 49 kart którą sporządza się w następujący sposób: z dwóch talii 52 kart wybiera się wszystkie karty czerwonego koloru prócz Asów. W ten sposób powstaje talia 48 kart czerwonego koloru do której należy dołożyć 9¦ – „warkocz”. „Warkocz” – to karta, która może zastępować każdą inną wg uznania jej posiadacza. Przed rozpoczęciem gry gracze stawiają na bank.
W przypadku trzech graczy – rozdaje się po 16 kart i jedną odkłada, w przypadku czterech – po 12 kart i również jedną odkłada.
Pierwszy ruch należy do gracza siedzącego po lewej stronie rozdającego. Ruch polega na wyłożeniu w rząd jak największej liczby kolejno po sobie następujących kart niezależnie od koloru. Taki rządek wyłożonych kart powinien zakończyć się K i następnie zostać odłożonym poza grę. Gracz, który dołożył K rozpoczyna nowy rząd. Jeśli gracz nie może zakończyć K rzędu wykładanych kart – ogłasza „pas” i kontynuuje wykładanie gracz siedzący po jego lewej stronie. Natomiast, gdy wszyscy gracze pasują, tj. że nie ma potrzebnej karty do wyłożenia – wszystkie dotychczas wyłożone karty odkłada się poza grę. Następnie dowolną kartą wychodzi gracz, który wyłożył ostatnią kartę.
„Warkocz” zastępuje dowolną kartę i może być wyłożony przez gracza podczas jego ruchu. Za „warkocz” pozostali gracze wypłacają jej posiadaczowi wcześniej ustaloną kwotę pieniędzy. Karta, która pozwala na rozpoczęcie nowego rządku – to „gag”. Oprócz Króla, „gagiem” może być również karta, silniejszej od której na danym etapie gry nie ma.
Gracz posiadający trzy, cztery karty o tej samej figurze ma prawo je wyłożyć razem. Jeśli gracz wyłożył „warkocz” niezależnie od tego jaką kartę zastępuje – razem może wyłożyć również dziewiątki.
Przykładowy przebieg gry: gracz wykłada: 7, 8, 9, 10, W, D, K. Następnie ogłasza: „Gag” i kontynuuje wykładanie: „Gag”, 6, 7, 8, po czym ogłasza: „bez dziewiątki”. W tym przypadku kolejny ruch należy do następnego gracza.
Wygrywa ten, kto pierwszy zejdzie ze wszystkich swoich kart. Wygrywający zapisuje sobie tyle oczek, ile kart pozostało na ręku przegrywającego. Jeśli przegrywający wśród swoich kart ma „warkocz” – wygrywający zapisuje sobie podwójną ilość oczek.
Gracz, który wyłożył wszystkie karty za jednym ruchem, tj. „zagrał arię”, zapisuje sobie podwójną liczbę oczek za karty pozostające na ręku przegrywającego. Natomiast, jeśli „aria” kończy się „warkoczem” – poczwórną liczbę oczek.
Gra trwa do uzbierania przez któregoś z graczy 24 oczek. Wygrywający zabiera bank.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA