Rozmieszczenia graczy ustala się w drodze losowania. Ten, kto wylosuje słabszą kartę siada pierwszy i rozdaje.
Każdy gracz otrzymuje 5 kart. Górną kartę pozostałej talii odkrywa się i kładzie się obok. Kolor tej karty – to kolor atutowy. Każdy z graczy ma prawo spasować, rezygnując z gry w danym rozdaniu pod warunkiem, że nie posiada A atutowego. Gracz posiadający A atutowego pasować nie ma prawa.
Gracze pasujący zrzucają swoje karty. Grający mogą dokupować niezbędną dla nich ilość kart. Dokupowanie odbywa się w kolejności rozdania. Żeby dokupić karty, gracz powinien zrzucić swoje niepotrzebne, po czym otrzymać od rozdającego brakującą ilość kart z talii.
Pierwszy ruch należy do gracza, siedzącego po lewej stronie rozdającego, kolejny – do tego, kto pobrał wziątkę. Na zagraną kartę gracze w kolejności dokładają karty albo danego koloru albo atutowego. Kiedy wszyscy gracze dorzucą kartę, tworzy się wziątka. Bierze ją ten, kto dołożył najsilniejszą kartę.
Po rozgrywce pięciu kart następuje podliczanie wziątek.
Każda wziątka warta jest 1 oczko. Gracz odpisuje ze swoich 25 oczek liczbę równą pobranym przez niego wziątkom. Gracz, który nie pobrał żadnej wziątki dopisuje sobie 5 karnych oczek. Gracz, który posiadał A atutowego i pobrał na dowolną ze swoich kart chociażby jedną wziątkę odpisuje sobie 5 dodatkowych oczek. W przypadku, gdy kolorem atutowym są piki – gracz posiadający A pik przy pobranej wziątce odpisuje sobie dodatkowych 10 punktów za A. Natomiast posiadacz A pik, który nie pobrał żadnej wziątki, dopisuje sobie 10 karnych punktów.
Wygrywa gracz, który jako pierwszy odpisze swoje 25 punktów. Gracz, który pobrał więcej wziątek, niż potrzebował do odpisu, zaczyna odliczanie od początku, tzn. od 25 punktów, pozostali gracze kontynuują swoje odliczania.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA