Przed rozpoczęciem gry należy ustalić wartość stawki za rozdanie, które składa się do „skarbu”.
Każdy gracz otrzymuje 5 kart. Pozostałą talię kładzie się na stół koszulką do góry. Po rozdaniu rozpoczyna się licytację. Pierwsza odzywka należy do rozdającego. Następnym jest gracz po jego lewej stronie, i tak dalej... zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Nie ma przymusu zgłaszania. Zawsze można powiedzieć „pas”. Gracz, jeśli decyduje się coś zgłosić, musi dać odzywkę hierarchicznie wyższą od zgłoszonych do tej pory. Licytację zamyka się, kiedy wszyscy prócz jednego gracza spasują.
Gracz, który zgłosił maksymalną odzywkę, ma prawo dobrać kartę, zrzucając wcześniej jedną ze swoich. Pierwsze wyjście należy do gracza, który ogłosił grę. Wychodzi się kartą atutową. Później gracz może wychodzić dowolną kartą. Kolejnym wychodzącym jest gracz, który pobrał wziątkę. Na zagraną kartę gracze powinni dokładać kartę tego samego koloru bądź atutową.
Jeśli gracz, który ogłosił grę, pobrał zgłoszoną ilość wziątek – pozostali gracze płacą zgodnie z daną liczbą wziątek. Na przykład, grają po 10 zł, zgłoszonych 3 wziątki i gracz pobrał 3 wziątki (gra trwa do momentu, aż ów gracz uzbiera daną ilość wziątek) – pozostali gracze wypłacają grającemu po 30 zł. Jeśli gracz nie pobrał zgłoszonej ilości wziątek – wypłaca pozostałym graczom po 30 zł oraz następne 30 zł wrzuca do „skarbu Kleopatry”. Na przykład, przy zgłoszonych 5 wziątkach gracz pobiera tylko dwie, więc wypłaca pozostałym graczom po 50 zł oraz 50 zł do „skarbu Kleopatry”.
„Skarb Kleopatry” przypada graczowi, który zgłosił 5 wziątek oraz poinformował, że gra o „skarb”. Jeśli gracz, zgłaszając powyższe, nie pobierze 5 wziątek – wrzuca do „skarbu Kleopatry” równowartość jego zawartości. W ten sposób „skarb Kleopatry” podwaja się.
Po każdej rozgrywce rozdającym zostaje gracz, siedzący po lewej stronie poprzedniego.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA