W tej grze 6 trefl występuje jako „szacha”. Ta karta przebija każdą inną bądź też ma wartość według życzenia gracza, ją posiadającego. Gracz nie musi dokładać karty atutowej na kartę w kolorze, którego nie posiada.
Po rozdaniu gracze informują pozostałych o ilości zamierzonych wziątek. Ostatni – trzeci gracz nie może zobowiązać się do wzięcia takiej liczby wziątek, która po dodaniu zgłoszonych liczb pierwszych dwóch równałaby się ilości otrzymanych przez jednego gracza kart. Na przykład, w rozdaniu gracze otrzymują po 5 kart. Pierwszy zobowiązuje się do wzięcia 1 wziątki, drugi – do 3. W tej sytuacji trzeci gracz nie może zobowiązać się do wzięcia 1 wziątki, ponieważ liczba zamierzonych wziątek wszystkich graczy razem równałaby się ilości otrzymanych kart przez jednego gracza.
Ilość rozdawanych kart każdemu z graczy zaczyna się od 1 i zwiększa się o jedną w kolejnych rozdaniach (patrz grę „Firma”). Po każdym rozdaniu przeprowadza się rozgrywkę, wyniki której gracze zapisują.
W ciągu gry graczom nadaje się kategorie:
0-50 oczek
- „embrion”;
51-100 oczek
- „dziecięca”;
101-120 oczek
- „trzecia”;
121-150 oczek
- „druga”;
151-170 oczek
- „pierwsza”;
171-200 oczek
- „mistrz”;
201-230 oczek
- „arcymistrz”;
231 oczek i więcej
- „czempion”.
Za nie obronienie swojego tytułu – kategorii w kolejnej rozgrywce graczowi nadaje się kategorię o stopień niższą.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA