Koniec XVI edycji festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane

Koniec XVI edycji festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane fot. Materiały prasowe
Zakończyła się XVI edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Polsce BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane. Tego lata kina pod gwiazdami były ponownie wypełnione do ostatniego leżaka. Różnorodny repertuar, składający się aż z 55 tytułów, przyciągnął na Molo w Sopocie, Kulturalny Plac Niepodległości w Zakopanem i do giżyckiej Ekomariny dziesiątki tysięcy widzów.
Redaktorki Polki.pl / 04.09.2023 06:38
Koniec XVI edycji festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane fot. Materiały prasowe

Fani kina, spragnieni wielkich filmowych emocji mogli je przeżywać każdego wieczoru przez 62 dni wakacji podczas 142 seansów. Przed ekranami kinowymi nad morzem, w górach i na Mazurach zgromadziło się ponad 65 tys. widzów. Hitami frekwencyjnymi okazały się „Mamma Mia! Here We Go Again” oraz „Dom Gucci”.

XVI edycja festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane tradycyjnie rozpoczęła się 1 lipca przy zakopiańskich Krupówkach symbolicznym pierwszym klapsem oraz projekcją filmu „Gra fortuny” w reżyserii Guya Ritchiego. We wtorek 4 lipca filmem Jerzego Skolimowskiego „IO” zainaugurowano w Giżycku jedyne w Europie kino jachtowe. Wieczór uświetnił gość specjalny - aktor, reżyser i producent filmowy - Paweł Deląg, który spotkał się z widzami i pokazał swój krótkometrażowy film „Pani Basia”. Dwa dni później festiwalową statuetkę - Diamentowy Klaps Filmowy - otrzymał na sopockim Molo wybitny aktor Tomasz Kot. Gala, na której pojawili się również przyjaciele festiwalu i aktorzy – wśród nich Rafał Zawierucha i Piotr Głowacki – była wyjątkową okazją do celebrowania magii kina.

Filmy prezentowane w tegorocznej edycji BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane zaskoczyły nawet najbardziej wymagających kinomanów. Na dużym ekranie wystąpiła plejada światowych sław, takich jak: Ryan Gosling, Scarlett Johansson, Hugh Grant, Humphrey Bogart, Keanu Reeves, Marlon Brando, Al Pacino, Diane Keaton, Whitney Houston, Kevin Costner, Leonardo DiCaprio, Lady Gaga, Brad Pitt, Adam Driver oraz Jennifer Lopez. Towarzyszyły im gwiazdy polskiego kina, m.in.: Piotr Głowacki, Karolina Gruszka, Dorota Pomykała, Justyna Święs, Tomasz Włosok, Eryk Kulm Jr., Borys Szyc, Tomasz Kot i Joanna Kulig.

Koniec XVI edycji festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopanefot. materiały prasowe

Jedyny w swoim rodzaju festiwal filmowy w Polsce po raz kolejny udowodnił, że kino i odpoczynek idą w parze, nawet wtedy, gdy prezentowane filmy poruszają trudne i mało wakacyjne tematy. W czasie, gdy przez południe Europy przechodzi fala upałów, edukacja w zakresie zrównoważonego rozwoju i zmian klimatycznych nabiera szczególnego znaczenia. Jestem przekonana, że kino zaangażowane, dotykające kwestii społecznie istotnych ma moc zmieniać świat” - podkreśliła Małgorzata Wasiuk, Dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w Banku BNP Paribas.

Tradycyjnie od poniedziałku do niedzieli na ekranie wybrzmiewał inny filmowy temat. W tym roku festiwal powrócił w repertuarze do kina familijnego, rozpoczynając każdy tydzień wakacji w obecności całych rodzin. Kino artystyczne, nagradzane na największych festiwalach światowych, prezentowane było w czwartki i sygnowane przez Bank BNP Paribas hasłem We Love Cinema. Festiwal ponownie promował 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju pokazując filmy w ramach dni tematycznych Świat Cię potrzebuje oraz Kobieta z kamerą, odbywających się również pod patronatem Banku BNP Paribas. Olbrzymim powodzeniem cieszyły się seanse wyświetlane w cyklu 100 lat Warner Bros. oraz Piątki ze Storytel.

Koniec XVI edycji festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopanefot. materiały prasowe

Prawdziwi fani kina nie chcą mieć przerwy od filmowych emocji. Bardzo się cieszę, że ponownie mogliśmy im umożliwić wyjątkowe pokazy pod gwiazdami, a widzowie z tej propozycji skorzystali. Mam nadzieję, że każdy znalazł w repertuarze coś dla siebie i już wpisał nasze festiwalowe kina letnie w Sopocie, Zakopanem i Giżycku w swój wakacyjny plan na przyszły rok” – powiedział Paweł Adamski, Prezes Outdoor Cinema i pomysłodawca Festiwalu.

Dbając o ekologię, Festiwal z roku na rok wdraża nowe pomysły i rozwiązania. Oprócz tytułów o tej tematyce prezentowanych w każdy wakacyjny wtorek, w drugiej połowie sierpnia w Giżycku odbyły się projekcje krótkometrażowych filmów ekologicznych we współpracy z Fundacją HumanDoc, która stworzyła eko-aplikację dedykowaną Krainie Wielkich Jezior Mazurskich. Dzięki współpracy z Arval Service Lease Polska, po raz pierwszy w historii festiwalu ekipa filmowa podróżowała po wszystkich lokalizacjach elektrycznymi samochodami i VAN-ami.

Sponsorzy i partnerzy BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane jak zwykle stanęli na wysokości zadania i kreatywnie włączali się w festiwalowe działania. W Zakopanem znów stanęła brama Polargos zapraszająca do plenerowego kina z widokiem na Giewont. W każdy piątek wspólnie ze Storytel organizatorzy polecali seanse, w których świat literatury spotyka się ze światem filmu. O bezpieczeństwo na projekcjach dbała firma Solid Security, a dzięki Skyboat festiwal mógł się pochwalić jedynym w Europie kinem jachtowym. W upalne dni ochłody dodawały wszystkim lody Bracia Koral serwowane w kawiarni festiwalowej Koło Molo. Festiwal w miastach partnerskich odbywał się pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Sopotu Jacka Karnowskiego oraz Burmistrza Miasta Zakopane Leszka Doruli. Dodatkowo, patronat nad wydarzeniem objął Burmistrz Miasta Giżycka Wojciech Karol Iwaszkiewicz.

Koniec XVI edycji festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopanefot. materiały prasowe

Organizator: Outdoor Cinema

Partner tytularny: Bank BNP Paribas

Partnerzy strategiczni: Telewizja TVN Warner Bros. Discovery

Patroni medialni: Player, Radio Zet, Chillizet, Meloradio, Filmweb, Viva!, Party, Polki.pl, Kino, Nocowanie.pl, Wirtualna Polska

Sponsorzy: Coca-Cola, Polargos, Koral, Storytel

Hotele partnerskie: My Story Sopot Apartments, Hotel St. Bruno, Rezydencja Gubałówka

Kino partnerskie: Nowa Fala w Giżycku

Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo w Sopocie

Partnerzy lokalni: Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Molo w Sopocie, Państwowa Galeria Sztuki, Urząd

Miejski w Giżycku i Giżyckie Centrum Kultury

Partnerzy: Jawor Parkiet, KoKo Kamper, Żegluga Mazurska, Bertrand, Glov, Isabella

O bezpieczeństwo festiwalu dba: Solid Security

Dostawca zrównoważonej mobilności: Arval

Partner kina jachtowego: Skyboat

 

17-23 PAŹDZIERNIKA
szaleństwo zakupów
-15% na produkty TOUS
-15% na produkty TOUS
Rabat 15% na produkty ze srebr... więcej»
Kod rabatowy:TOUS15PL
Zobacz
+
-15% na produkty TOUS
Online
Stacjonarnie

Rabat 15% na produkty ze srebra oraz na torebki i akcesoria. Oferta dotyczy wybranego asortymentu, dostępna na tous.com oraz w salonach stacjonarnych. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:TOUS15PL
Zobacz
-25% + PREZENT
-25% + PREZENT
Rabat 25% przy zakupie za min.... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWOEL
Zobacz
+
-25% + PREZENT
Online
Stacjonarnie

Rabat 25% przy zakupie za min. 229 zł* + PREZENT kosmetyczka z 6 mini produktami od 459 zł**. Oferta dostępna w salonach stacjonarnych i na esteelauder.pl. *Wykluczenia: Linia AERIN, Luxury Collection, Re-Nutriv, zestawy, nowości, produkty mini i przecenione. Nie łączy się z innymi rabatami. **Oferta ważna do wyczerpania zapasów. Szczegóły u Partnera.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWOEL
Zobacz
Do -40% na najlepsze marki sportowe!
Do -40% na najlepsze marki sportowe!
Rabat do 40% na sprzęt, odzież... więcej»
Kod rabatowy:szalenstwo
Zobacz
+
Do -40% na najlepsze marki sportowe!
Online
Stacjonarnie

Rabat do 40% na sprzęt, odzież i akcesoria sportowe dostępny w sklepie stacjonarnym przy ulicy Malborskiej 47 w Homepark Targówek w Warszawie i na Sportano.pl. Szczegóły w sklepie i na stronie.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:szalenstwo
Zobacz
40% rabatu na wybrane produkty
40% rabatu na wybrane produkty
Pora na prawdziwe… SZALEŃSTWO... więcej»
Kod rabatowy:JESIEN40
Zobacz
+
40% rabatu na wybrane produkty
Online

Pora na prawdziwe… SZALEŃSTWO ZAKUPÓW 💥 Skorzystaj z kodu rabatowego JESIEN40 dającego 40% rabatu na nieprzecenione produkty na eveline.pl ❤️

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:JESIEN40
Zobacz
-23% przy zakupach za min. 249 zł
-23% przy zakupach za min. 249 zł
Promocja obowiązuje od 17.10.2... więcej»
Kod rabatowy:SZ23
Zobacz
+
-23% przy zakupach za min. 249 zł
Online

Promocja obowiązuje od 17.10.2024r. do 23.10.2024r. na sephora.pl i w aplikacji. Uprawnia do otrzymania rabatu -23% przy zakupach za min. 249 zł. Oferta obowiązuje z kodem: SZ23. Oferta nie obejmuje kosztów przesyłki i nie łączy się z innymi promocjami – w tym rabatami, kuponami, ofertami specjalnymi, a także nie dotyczy zakupu kart upominkowych oraz usług. Oferta nie dotyczy produktów marek znajdujących się pod linkiem: https://www.sephora.pl/wykluczenia, produktów marki GOODIES lub SEPHORA GOODIES oraz kalendarzy adwentowych i zestawów świątecznych. Promocja jest dostępna w opcji Click&Collect

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:SZ23
Zobacz
-40% na co 2 sztukę
-40% na co 2 sztukę
Wpisz kod w koszyku na stronie... więcej»
Kod rabatowy:ANIAKRUK40
Zobacz
+
-40% na co 2 sztukę
Online
Stacjonarnie

Wpisz kod w koszyku na stronie internetowej lub okaż sprzedawcy w butiku. Rabat obowiązuje w sklepie stacjonarnym i online. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:ANIAKRUK40
Zobacz
REKLAMA