Nie można nie wspomnieć, że „Moda.” była inspiracją dla wielu lokalnych produkcji serialowych. Saga rodu Forresterów szybko podbiła serca amerykańskich telewidzów i ruszyła na podbój Europy. Na przełomie lat 89. i 90. trafiła do widowni w Europie. Była emitowana kolejno w Szwajcarii, Niemczech, Grecji, Francji i Włoszech (gdzie zaliczyła rekordową popularność w skali europejskiej).
Widzowie nad Wisłą musieli poczekać na ten telewizyjny przebój z bodaj najbardziej rozpoznawalną czołówką serialową (ten saksofon!) aż do 1994 roku, kiedy hit CBS zostaje zakupiony przez Telewizję Publiczną.
fot. Moda na sukces: sezon 35/mat. prasowe
Co stanowiło o fenomenie Mody na Sukces w Polsce?
Serial z pewnością trafił na antenę w dobrym momencie: świetne tłumaczenie tytułu (zarówno słowa: „moda”, modny”, jak i „sukces” stanowiły wtedy, w połowie lat 90. o prestiżu), a i sama pogmatwana fabuła i obsadzeni w niej młodzi i piękni ludzie byli ogromnym magnesem.
Mimo tego, że Polki i Polacy zaczęli towarzyszyć perypetiom bohaterów dopiero od odcinka 216, nikomu to nie przeszkadzało – pełen retrospekcji, powolnej akcji serial zrealizowany jest tak, że można w dowolnym momencie włączyć odcinek i w krótkim czasie odnaleźć się w aktualnej fabule.
Traktująca o bogatej rodzinie założycieli Domu mody Forrester produkcja spełniała swój eskapistyczny charakter – łatwo było oderwać się od problemów dnia codziennego w niełatwych latach 90. i zanurzyć w opowieści pełnej romansów, zdrad, ślubów, rozwodów, śmierci, a nawet… zmartwychwstań. W chwili szczytowej popularności w Polsce serial oglądało ponad 2,5 miliona widzów, przede wszystkim były to kobiety.
fot. Moda na sukces/mat. prasowe
William Bell, pomysłodawca i główny showrunner Mody miał powtarzać, że kluczem do sukcesu serialu jest “jak najczęściej i jak najbardziej wszystko komplikować”, co stało się swego rodzaju receptą na długie życie tej, jaki i wielu innych telenoweli i rozpoczęło fenomen kultowego odbioru.
Popularnym sposobem na spędzanie wolnego czasu fanów na całym świecie stały się wspólne seanse z wyborem najbardziej absurdalnych twistów fabularnych, bogato omawianych na licznych forach fanowskich czy grupach dyskusyjnych poświęconych Modzie.
fot. Moda na sukces/mat.prasowe
Moda na sukces uchodzi za najpopularniejszą „soap operę” na świecie. Emitowana jest w ok. 140 krajach, a dzięki swojej widowni trafił do Księgi Rekordów Guinnessa. Obecnie, od startu emisji, z oryginalnej ekipy aktorskiej pozostali już tylko Katherine Kelly Lang (Brooke Logan) i John McCook (Eric Forrester).
Użytkownicy Platformy REDGO.film mogą już oglądać odcinki od 8557 i śledzić losy tej niezwykłej Sagi przez kolejne tygodnie. Widzowie, którzy chcieliby rozpocząć śledzenie losów bohaterów, mogą skorzystać z prawie 500 odcinków sezonu 33 i 34.
Z kolei widzowie RED CARPET TV mogą na bieżąco śledzić 34 sezon serialu. Serial jest też w ofercie nowego naziemnego kanału ViDocTV. Ma tam polską ścieżkę lektorską z głosem Michała Borejko.
fot. Moda na sukces/mat. prasowe
Artykuł sponsorowany