Nowa Mazda 2 jest czwartym modelem realizującym zasady stylu KODO – Dusza Ruchu. Jako producent przełamujący konwencje, Mazda już wcześniej podniosła poprzeczkę pod względem stylu zewnętrznego swoimi modelami nowej generacji. Ich cechami wspólnymi jest: pewne osadzenie podwozia na drodze, muskularne linie nadwozia, kabina optycznie ciążąca ku tyłowi oraz ogólna ekspresja wyrażająca pęd do przodu.
Projektanci stanęli na wysokości zadania i przy tym modelu. Przedstawili samochód o uderzającej aparycji i niespotykanej w tej klasie witalności.
Dość niespotykany jest modny zestaw połączeń kolorystycznych dla tapicerki i elementów wyposażenia kabiny, umożliwiający łatwe i przyjemne personalizowanie wnętrza Mazdy 2. Klienci mogą wybierać spośród pięciu pakietów.
Obsługa głosowa w nowym modelu jest kolejną techniką bezpiecznej obsługi interfejsu pozwalającego korzystać podczas jazdy z funkcji łączności, informacji i rozrywki – zarówno w zakresie dostępu do Internetu poprzez MZD Connect, jak i wyszukiwania muzyki, kontaktów na podłączonym smartfonie, powiększania i zmniejszania mapy systemu nawigacji.