W gorący letni wieczór, 28 czerwca 2009, ponad 600 gości odwiedziło warszawski Hotel Sheraton, by bawić się na X, jubileuszowej Gali Moda&Styl. Organizator – Bestseller Group zadbał o to, by ten korzystny klimat za oknem przenieść do wnętrz Sheratona.
Dzięki sponsorowi głównemu, firmie Ducati, pojawiły się efektowne, sportowe modele motocykli. Nie co dzień można podziwiać tak wyjątkowe maszyny, dlatego niemal każdy chciał zrobić sobie zdjęcie z jednym z prezentowanych modeli.
Najważniejsze były oczywiście jednak pokazy kolekcji letnich, które zapowiadali prowadzący imprezę Grażyna Wolszczak i Vito Casetti. Goście obejrzeli 16 prezentacji, a jury, pod przewodnictwem Haliny Rostkowskiej-Niemczyk – redaktor naczelnej magazynu Moda&Styl, wybrało najlepsze kolekcje wieczoru.
W poszczególnych kategoriach zwyciężyli:
1. Kategoria: Moda Dzienna Damska - Aryton
2. Kategoria: Moda Dzienna Męska - Bugatti
3. Kategoria: Moda Wieczorowa Damska – Biancaneve
4. Kategoria: Ekskluzywna Bielizna - Gorseteria
5. Kategoria: Ekskluzywne Kostiumy Kąpielowe - Parah
6. Nagrodę specjalną MODA&STYL otrzymała firma Livia Corsetti
7. Nagrodę mediów za najbardziej efektowną kolekcję otrzymała firma Passion
Każda z zaprezentowanych kolekcji reprezentowała odmienne spojrzenie na modę sezonu lato 2009, choć wspólnym mianownikiem wszystkich była moda na najwyższym poziomie, którego nie powstydziłyby się światowe marki.
Casual’owe kolekcje damskie przedstawili: Bialcon, Aryton, Vanila; casual’owe męskie: Bugatti, Lavard, Sunset Suits; suknie wieczorowe: Bain de nuit, Biancaneve (projektantka Małgorzata Dudek), Studio Mody Mona (projektantka Monika Natora); kostiumy kąpielowe: Demi-Saison, Self, Gorseteria, Parah; bieliznę: Passion, Livia Corsetti, Gorseteria.
Na pokazie nie mogło też zabraknąć ekskluzywnych firm branży obuwniczej, które zaświeciły blaskiem luksusu: Mateo, Nord Shoes, Brenda Zaro, Hego’s, Bucikowo.pl.
Podczas wszystkich pokazów została zaprezentowana biżuteria Lemoniq, która dzięki swej różnorodności i oryginalności wykonania dopełniła sylwetki casual’owe, wieczorowe, kostiumy kąpielowe i bieliznę.
Oprócz kolekcji konkursowych, goście obejrzeli również specjalny pokaz mody fitness przygotowany przez firmę Deha. Spektakularnym finałem Gali był pokaz kolekcji męskiej projektanta, Konrada Parola, który również redakcję We-dwoje.pl zachwycił innowacyjnością i świeżością swoich pomysłów.
Modelki i modele reprezentowali agencję Orange Models. Ich fryzury wykonali styliści prestiżowych salonów fryzjerskich Haircoif; o makijaż modelek zadbała firma Joko Cosmetics.
Atmosferę podgrzewały występy tancerek ze Szkoły Tańca Studio Duende. Panie zaprezentowały pokazy salsy, samby, a także taniec brzucha.
Paulla, która przyjechała na Galę już jako zdobywczyni głównej nagrody na festiwalu Sopot Toptrendy, podczas swojego występu zademonstrowała pełnię swoich możliwości wokalnych. Podczas Gali odbyła się także premiera najnowszego, letniego numeru magazynu Moda&Styl, w którym artystka jest twarzą okładki.
Gala była okazją do spotkań przedstawicieli polskich firm z branży odzieżowej, ludzi biznesu, dyplomacji, kultury i rozrywki. Wśród gości można było dostrzec: Laurę Łącz, Justynę Sieńczyłło, Agnieszkę Wielgosz, Michała Starosta, Cezarego Harasimowicza, Marka Frąckowiaka, Roberta Kochanka, Nicka Sincler’a, Zygmunta Broniarka, Mariusza Pujszo, Dorotę Zielińską, Beatę Jarmołowską, Stefano Terrazzino i Jolę Rutowicz.
Podczas bankietu, który odbył się już po oficjalnej części Gali, degustowano wina Cin&Cin: Ci&Cin Spumante Bianco Semi Dolce - wino o wielowiekowej tradycji pochodzące z północnych Włoch, Cin&Cin Baci D'Italia Rosso – klasyczne czerwone wino o delikatnej strukturze z aromatami wiśni, Cin&Cin Baci D'Italia Bianco – czerwone wino gronowe, półwytrawne o aromacie świeżych cytrusów i orzeźwiającym, owocowym smaku. Ponadto goście delektowali się piwem Peroni, należącym do Peroni Nestro Azzurro – stylowej włoskiej marki, kwintesencji pasji, kunsztu i wyrafinowanej elegancji. Odbyła się także degustacja drinków na bazie Russian Standard Vodka – rosyjskiej wódki klasy premium. Do dyspozycji gości były soki Tymbark i woda Evian. Specjalnie dla tej marki najlepsi francuscy projektanci zaprojektowali limitowane serie butelek: Haute Couture i przeznaczoną do sprzedaży wersję Pret-a-porter. W 2009 roku uczynił to Jean Paul Gaultier.
Pełnia lata odbijała się w kolorowych dekoracjach kwiatowych wykonanych przez firmę Agaflower. Obsługę multimedialną, w tym ekrany plazmowe zapewniła firma VISUAL ART., natomiast obsługę fotograficzną i filmową zapewniła firma IDMULTIMEDIA, a fotograficzną ZOOM FOTO.
Sponsorami częściowymi imprezy byli także: Itaka, Abitania, Mileo, Lemoniq, Haircoif, Atmosfera, ekskluzywne meble Art De Vivre, Mary Kay, Joko Cosmetics, Hotel Sokolniki, Hotel Malinowy Zdrój, Hotel Erania, Villa Piast, Bempol, Visual Art., Amtex, Remigraf, ID Multimedia, Restauracja Degasa, Salon Amaya, Salon Papillou, Salon Malayka, Salon Beauty Secret, Kiermusy – Dworek nad Łąkami, Astellas Pharma - specjalizująca się w produkcji wyrobów farmaceutycznych oraz kosmetycznych, Holmes Place, P&D, Szkoła Tańca Studio Duende.
Patronat medialny nad Galą objęli: TVP2, WP.PL, Życie Warszawy.pl, Gentleman, Moda&Styl, Gwiazdy Faktu, Golf&Life, Look&Life, Radio ESKA, Look TV, Stolica, mediarun.pl, Boutique, Eden SPA, bulvar.pl, kulisy.pl, ukaraj.pl, mwmedia, modowo.pl, Zoom Foto, wizaż.pl, we-dwoje.pl, idolo.pl, toplook.pl, Wiadomości Gazeta Autorów.
Więcej zdjęć z pokazów konkursowych i specjalnych oraz z przebiegu i kulisy X Gali Moda&Styl znajdziecie w naszej galerii.
Źródło: materiały prasowe Bestseller Group
Fot. M.Sokołowski/ID Multimedia, ZOOM FOTO