1 października b.r. ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa Baty, która zwraca uwagę na świadomy odbiór klienta przez firmę. Natalia Kukulska, piosenkarka, osoba rodzinna , pełna pasji, kobieta dbająca o swój wizerunek idealnie pasuje w komunikacji Baty z Klientem. Bata na billboardach nie reklamuje ani typowego produktu, ani całej kolekcji, ale zamysł postawy proklienckiej. Kampania jest podziękowaniem dla wszystkich obecnych i dotychczasowych klientów, przekazuje zapewnienie, ze Klient Baty znajdzie w sklepie wszystko, co sprawi, że poczuje się wyjątkowo jak gwiazda. W dziewiętnastu największych miastach Polski umieszczono 453 billboardy i 105 tablic wolnostojących reklamujących tę międzynarodową markę.
Warto przy tej okazji sięgnąć do historii i przypomnieć filozofię sprzedaży wg Baty. Poza oferowaniem wyłącznie towaru o wysokiej jakości, ekspedienci mieli za zadanie reagować na wszelkie pytania i potrzeby klientów w czasie sprzedaży. Serwis zawsze obejmował miłą atmosferę, rady sprzedawców a także bogate wyposażenie punktów sprzedaży. Reklama czy też ogłoszenie prasowe pracowały na korzyść producenta – miały wzmacniać pozytywny wizerunek firmy i zwiększać zbyt produktów. Poza tym dział reklamy zbierał adresy klientów do bazy danych. Dzięki stałej ewidencji i rejestracji nowych klientów firma mogła wysyłać zaproszenia do odwiedzenia sklepu, do skorzystania z promocji czy też do udziału w imprezach towarzyskich i handlowych. Ponadto do kryzysu gospodarczego po 1918 roku pracownicy Baty odwiedzali klientów w ich własnych domach, gdzie rozmawiali na temat zakupionych butów, przeprowadzali drobne naprawy i rozdawali ulotki reklamowe.
Współczesna Bata kontynuuje dobre tradycje – wyróżnia się szerokim i ciekawym wyborem produktów, gęstą siatką sklepów na świecie i doskonałym zapleczem usługowo-serwisowym.