Współczesna kobieta musi sprostać wielu wyzwaniom. Jest żoną, matką, córką, kochanką, strażniczką domowego ogniska. Coraz częściej staje się także partnerem w interesach, na zdawałoby się, zdominowanym przez mężczyzn rynku. Spełniona businesswoman jest dziś synonimem szyku, elegancji oraz subtelnie pokreślonej kobiecości, która stała się jej wyjątkowym atutem.
W Polsce kobieta aktywna zawodowo cieszy się szacunkiem zarówno wśród mężczyzn, jak i samych kobiet. Wysokie stanowisko nie wpływa negatywnie na kobiecość, a według niektórych nawet ją eksponuje. Niestety, pomimo tolerancji i postępu nadal istnieje tzw. szklany sufit, stanowiący niewidzialną granicę dzielącą od awansu lub podwyżki. By przebić się przez niego potrzebna jest determinacja i wytrwałość. Niezbyt pochlebny dla polskiego rynku pracy jest także fakt, że nawet na tych samych stanowiskach mężczyźni zarabiają więcej, a ta granica zwiększa się wraz z poziomem wykształcenia.
Jednak mimo wielu ograniczeń i trudnej drogi do osiągnięcia niezależności finansowej na zadawalającym poziomie, mamy w polskim biznesie wiele nowoczesnych, silnych i kobiecych businesswoman. Naprzeciw damskim potrzebom wychodzą firmy organizujące specjalistyczne kursy dla aktywnych w biznesie pań, które uczą się radzenia sobie w sytuacjach stresowych, kształtowania pozytywnego wizerunku oraz poznają wiele możliwych ścieżek rozwoju. Pracowitością, kompetencjami i kreatywnością kobiety nie ustępują mężczyznom, a nawet niejednokrotnie są od nich lepsze. Co tak naprawdę decyduje o sukcesie - wykształcenie, charakter, silna wola, a może wygląd zewnętrzny?
Bycie kobietą sukcesu wcale nie musi wiązać się z wyrzeczeniami i rezygnacją z marzeń lub pasji. Wręcz odwrotnie - poczucie samospełnienia staje się motorem do podnoszenia nie tylko własnych kwalifikacji, ale i także do eksponowania swojej kobiecości. Praca i obowiązki nie oznaczają porzucenia mody oraz zaprzestania dbania o swój wygląd. Dzięki dobraniu odpowiedniego stroju, można pokazać swój profesjonalizm oraz zwiększyć poczucie własnej wartości. Kobiecą naturę w pracy możemy podkreślać na różne sposoby. Dziś wiele firm produkujących nowoczesny sprzęt elektroniczny kieruje swoje oferty dla pań i tworzy "kobiece” wersje swoich produktów. Elektroniczne gadżety nie są już tylko "męskim mianownikiem”. Polki cenią sobie jakość i funkcjonalność elektronicznych nowinek, nie szczędząc przy tym wydanych na gadżet pieniędzy. Oprócz szerokiej gamy "kobiecej elektroniki”, kreatorzy mody i producenci galanterii skórzanej, tworzą specjalne kolekcje ubrań i dodatków, takich jak fikuśne garsonki, czy modne damskie torby na laptopy. Kobieta "na stanowisku” wiele od siebie wymaga, stawia na jakość własnego życia i czerpie z niego korzyści. Niezależność finansowa, to możliwość otaczania się pięknymi przedmiotami i wybierania garderoby najlepszej jakościowo jak np. zmysłowa i elegancka bielizna, która z pewnością dodaje pewności siebie i sprawia, że czujemy się dowartościowane.
Mała tajemnica
"To, co przede wszystkim sprawia kobietom przyjemność, to bycie docenianą, kochaną, i wyjątkową, i tym właśnie kierujemy się jako firma produkująca bieliznę”- mówi Bogumiła Jakubczak, dyrektor ds. handlu firmy Corin. Firmowy dress code niejednokrotnie upodabnia damski ubiór do męskiego, przez co kobiety przestają być postrzegane przez pryzmat swojej seksualności. Nowoczesna kobieta ubrana w modnie skrojoną garsonkę, z elegancką torbą na laptopa, nie musi czuć się "szaro” wśród wielu podobnie ubranych pracowników firmy. Nawet, gdy jest ubrana, w klasyczną bluzkę i spódnicę, może poczuć się wyjątkowo dzięki odpowiednio dobranej seksownej bieliźnie. Dobrze dopasowany biustonosz i figi mogą sprawić, że zostaną wyeksponowane walory lub zatuszowane niektóre niedoskonałości ciała. O tym, jaka tajemnica, w postaci bielizny jest ukryta pod schludnym ubraniem, decydują tylko indywidualne upodobania. Jednak, z pewnością sprawi to, że każda kobieta będzie chodzić z "podniesioną głową”. Firmy produkujące bieliznę mają obecnie ogromną gamę różnorodnych modeli. Każda kobieta, niezależnie od figury i indywidualnych upodobań może znaleźć dla siebie coś wyjątkowego - sama marka Corin oferuje swoim klientkom ponad 20 kolekcji i blisko 10 różnych konstrukcyjnie fasonów biustonoszy, które tworzone są z najlepszych jakościowo materiałów, w oparciu o doświadczenie francuskich projektantów.
„Mała tajemnica” może nie tylko zmienić nasz wygląd, ale przede wszystkim podnieść własne mniemanie o sobie samej, w zdominowanym przez mężczyzn, świecie. Sprawi także, że kobiety poczują się niepowtarzalnie, a droga do osiągnięcia założonego celu stanie się łatwiejsza. Kobiecość - to atut, o którym nie należy zapominać. Socjologowie badający sytuację kobiet na rynku pracy, zgadzają się co do jednego -gwarantem sukcesu jest osiągnięcie harmonii pomiędzy życiem osobistym i zawodowym. Każda kobieta powinna znaleźć swoją drogę do jej osiągnięcia. Nie wykluczone, że mały element garderoby sprawi, że nie zawaha się i podejmie nowe wyzwanie.