Biała koszula od podszewki

Od czasów cesarzowej Józefiny stała się niezbędnym dopełnieniem spódnicy, a później też spodni. Sama władczyni miała ich pół tysiąca bez dwóch sztuk. Dawniej była symbolem kobiet pracujących. Teraz, jako najbliższa ciału, jest ceniona za wygodę i ponadczasowość. Biała bluzka koszulowa, bo o niej mowa, jest obowiązkowym elementem każdej kobiecej garderoby i sezonowym must have.
/ 24.08.2010 07:48

Od czasów cesarzowej Józefiny stała się niezbędnym dopełnieniem spódnicy, a później też spodni. Sama władczyni miała ich pół tysiąca bez dwóch sztuk. Dawniej była symbolem kobiet pracujących. Teraz, jako najbliższa ciału, jest ceniona za wygodę i ponadczasowość. Biała bluzka koszulowa, bo o niej mowa, jest obowiązkowym elementem każdej kobiecej garderoby i sezonowym must have.

Elegancja według mistrzów
Reaktywacja popularności białej koszuli jest niemal tak pewna jak coroczny come back małej czarnej. Uniwersalność tej części garderoby i jej wyjątkowa rola w europejskiej tradycji sprawiają, że moda na nią nigdy nie przeminie. Swój prawdziwy rozkwit przeżyła w latach 90., stanowiąc elementarny ubiór każdej kobiety. Jednak klasyczną bluzkę koszulową docenili już wcześniej Coco Chanel, John Galliano, czy choćby Yves Saint Laurent, dla których prawdziwie elegancką można być jedynie w bluzce koszulowej i spódnicy. Współcześnie taki status uzyskały również spodnie. – Biała bluzka koszulowa jest fundamentem mody basic, kultywującej minimalizm i klasykę. Taka elegancja, wynikająca z wyrafinowanej prostoty nigdy nie straci swoich fanów. Jej magię doceniają najwięksi projektanci – mówi Piotr Berliński, Dyrektor Zarządzający marki Every Nature, której wysokiej jakości białe koszule królują w każdej kolekcji, zarówno w wersji classic, jak i wzbogacone ciekawymi rozwiązaniami krawieckimi: wielkimi guzikami, niestandardowym krojem czy zastosowaniem wzorzystej podszewki.
 

Biel bielsza od bieli
Wybór białej koszuli często determinowany jest jakością materiału oraz fasonem. To jednak nie jedyne cechy, na które należy zwrócić uwagę. Niezwykle ważny jest odcień bieli i rodzaj kołnierzyka. To właśnie ten element jest najbliższy naszej twarzy i przez to ma ogromny wpływ na nasz wizerunek. Nieodpowiedni dobór białej koszuli do typu urody może potęgować wrażenie zmęczenia, złego samopoczucia. Biel zharmonizowana z typem kolorystycznym odświeża i podkreśla naturalne atuty: kolor cery i oczu. – Dla pań o letniej urodzie, których w Polsce jest około 60%, idealna będzie biel chudego mleka i kredy, czyli zszarzała, zaróżowiona, nieco przyblakła. Dla Pani Zimy przeciwnie – najlepszy będzie odcień śnieżnobiały, aż kłujący w oczy – wyjaśnia Dorota Sikorska, stylistka marki Every Nature. Pozostaje Pani Wiosna, której rekomendowana jest biel w odcieniu kości słoniowej i ecru oraz jesienny typ urody, który znakomicie prezentuje się w białej koszuli o odcieniu szampańskim lub śmietany.

Prawdziwa istota koszuli
O klasie koszuli w każdym odcieniu bieli świadczy idealnie skrojony kołnierzyk. Po kroju kołnierzyka można rozpoznać mistrzostwo krawieckie. 

To istota każdej koszuli – element, korygujący owal twarzy i podkreślający naturalne atuty fizjonomii. – Dobór odpowiedniego kołnierzyka białej koszuli powinien zależeć od kształtu twarzy – wyjaśnia Dorota Sikorska, stylistka Every Nature. – Panie szczupłe, o długiej szyi i pociągłej twarzy najlepiej będą wyglądały w kołnierzyku włoskim, zwanym również kentem, który charakteryzuje się szerokim rozstawieniem między krańcami kołnierzyka. Panie zaś o okrągłej twarzy i nieco krótszej szyi powinny wybierać koszule z najbardziej tradycyjnym kołnierzykiem klasycznym – dłuższym i wąskim – dodaje stylistka. Popularnym krojem jest też typ amerykański, inaczej zwany botton down. Bluzka koszulowa w stylu amerykańskim wywodzi się od graczy polo, którzy dla wygody przypinali sobie rogi kołnierzyka. Współczesna moda czerpie z tych wzorów wzbogacając koszule innowacyjnymi rozwiązaniami krawieckimi na przykład przez zastosowanie czarnych lamówek, guzików lub żabotu przy kołnierzyku.

Redakcja poleca

REKLAMA