Reklamy kłamią naprawdę

Trzynaście protestów wpłynęło do organów zajmujących się etyką reklamy w sprawie ostatniej kampanii reklamowej szamponu Elvive…
/ 06.01.2010 07:49
Trzynaście protestów wpłynęło do organów zajmujących się etyką reklamy w sprawie ostatniej kampanii reklamowej szamponu Elvive…

Reklamy kłamią naprawdę

Skąd takie zainteresowaniem prozaicznym mydełkiem do głowy? Otóż L’Oreal wciska nam przez szklany ekran, że ich najnowszy produkt Elvive Full Restore odżywia włókno włosów i nadaje im życia, pełności i grubości. No i że jesteśmy tego warte. L’Oreala znaczy. Na pierwszy rzut oka, reklamowa mowa-trawa jak każda inna - trudno nawet przypuszczać, że dziś jeszcze ktoś w to wierzy. O co więc cały szum?

Najpierw proponuję obejrzeć reklamówkę…

 Reklama L’Oreal Elvive Full Restore 
 Reklama L’Oreal Elvive Full Restore 

Piękne te włoski, aż ciężko czytać dalej, bo chce się biec do drogerii zakupić. No niestety, okazuje się, że pani Cheryl Cole doczepili do tego spotu sztuczne włosy! Ha. I teraz wszyscy wytykają palcami, że kłamczuchy, że oszukują Bogu ducha winne kobiety z trzema włosami w pięciu rzędach. L’Oreal się broni, że w drukowanych reklamówkach drobnym drukiem dodał, że włoski sztucznie przedłużono, ale publika wie, że drobnym drukiem to się robi największe szalbierstwa w historii.
Tutaj zapuszczam wyszukiwarkę Google i oglądam jak panna Cole wygląda w naturze. Powiem szczerze: za jej włosy dałabym się wcielić do Legii Cudzoziemskiej. Nieco krótsze niż te na filmiku, ale faktycznie cud miód. I to na pewno nie od szamponu jednego czy drugiego tylko w spadku po dziadku. O co wielkie halo? Czy którakolwiek z modelek na reklamie naprawdę świadczy za produkt? Czy nie wybiera się najpiękniejszych z najlepszą skórą, żeby promowały kremy do buzi? No przecież dzieci już wiedzą, że Milky Way ich w kosmos nie zabierze…
Pozostaje oczywiście kwestia granicy tego marketingowego oszustwa - bo jak będziemy się czuły z setką butelek w łazience i dobrze znanym widokiem w lustrze, gdy od tych samych specyfików modelki w magazynach będą coraz gładsze, coraz młodsze, coraz bardziej lśniące i z włosami jak u Tarzana?

Agata Chabierska

Redakcja poleca

REKLAMA