Jak unikać wizerunkowych wpadek w pracy?

W życiu zawodowym sposób, w jaki się prezentujemy jest bardzo ważny. Nasz kontrahent, pracodawca czy kolega z biura w pierwszym odruchu ocenia nas właśnie po wyglądzie. Profesjonalny strój pomaga w codziennych kontaktach zawodowych, stanowi wartość dodaną do naszych kompetencji. Dlatego należy dbać o wizerunek nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Eksperci monsterpolska.pl radzą jak unikać wpadek mogących niekorzystnie wpływać na nasz wizerunek.
/ 09.05.2012 14:55

Krótkie spódniczki zostaw w szafie

Najczęściej popełnianym błędem wizerunkowym jest zbyt wyzywający sposób ubierania się w pracy. Kobiety, które zdecydują się na epatowanie walorami w pracy, narażają się na negatywne postrzeganie przez pracodawcę i współpracowników. Niezależnie od posiadanych umiejętności zawodowych są wówczas postrzegane jako osoby mniej kompetentne. Zbyt głębokie dekolty i spódnice mini wyglądają nieprofesjonalnie, dlatego osoby ubierające się w taki sposób są pomijane przy awansach częściej, niż ich skromniej ubrane współpracownice.

Tak się nie ubieraj do pracy!

W pracy zapomnij o głębokim dekolcie. Plażowe okulary noś sobie w czasie urlopu!

Zobacz też: Dobierz płaszcz wiosenny do typu sylwetki - porada

Jeśli uwielbiasz kobiecy wygląd, mini zastąp ołówkową spódnicą do kolan, a zamiast obcisłej, wydekoltowanej bluzki włóż koszulę w stonowanym kolorze, którą możesz upiększyć stylowym elementem ozdobnym w postaci broszki lub apaszki” – radzi Małgorzata Majewska ekspert monsterpolska.pl

Wakacyjny nastrój w pracy

Piękna pogoda sprawia, że z przyjemnością zakładamy lekkie ubrania i delikatne buty. Nie wszystkie letnie stroje są odpowiednie w pracy. Unikajmy zatem bluzek i sukienek odkrywających ramiona, ponieważ wyglądają one nieelegancko. Dopuszczalne są natomiast koszule z krótkim rękawem.

Przezroczyta sukienka

Takie przezroczystości w pracy są nie do pomyślenia! Tego typu stylizacje lepiej zostaw sobie na intymne spotkania w czasie prywatnym

Zobacz też: Dobór kolorów i kolorystyka stroju - poradnik

Nawet jeśli jest bardzo ciepło, pod żadnym warunkiem nie zakładajmy sandałów do pracy. „Buty, które nie zakrywają pięt i palców zostawmy na weekendowe spacery. Są one nieprofesjonalne i mogą zaszkodzić naszemu wizerunkowi zawodowemu” – radzi ekspert. „Ponadto jeśli decydujemy się na spódniczkę, nawet jeśli na dworze panuje upał, zawsze miejmy na sobie rajstopy”.

Delikatność i elegancja

Na nasz wygląd ma wpływ nie tylko nasz strój. Dlatego niezależnie od rodzaju wykonywanej pracy, unikajmy zbyt mocnego makijażu i zadbajmy, by nasze włosy były zawsze dobrze ułożone i wyczesane. Osoba zbyt mocno umalowana może zrazić do siebie współpracowników oraz partnerów biznesowych.

Strój do pracy

W pracy unikamy też zbyt jaskrawych kolorów oraz nieładu na głowie. Odkryte ramiona? Latem tylko w  towarzystwie lekkiej marynarki

Zobacz też: Kolorowe spodnie dla dojrzałych kobiet

Męski wizerunek w pracy

Najczęstsze błędy wizerunkowe mężczyzn dotyczą złego doboru garnituru, nieodpowiednich krawatów, koszul oraz butów.

Moda męska do pracy

Moda męska w pracy powinna być zdyscyplinowana, klasyczna i stonowana

Zobacz też: Letnie gafy modowe dojrzałych kobiet

Rozpięte kołnierzyki, poluzowane krawaty mogą się kojarzyć z niedbalstwem, co ma negatywny wpływ na to jak jesteśmy postrzegani” – mówi ekspert.  „Starajmy się, by koszula w pracy była zawsze wyprasowana, czysta i dobrze zapięta, a krawat schludnie związany”.

Marynarka powinna być dobrze skrojona i dopasowana do sylwetki. Unikajmy krzykliwych kolorów, które nie pasują do profesjonalnego wizerunku. Krawat i buty powinny być odpowiednio dobrane do stroju.

Moda męska do pracy

Kroje mogą być nowocześniejsze, ale zasady dresscodu są niezmienne, zwłaszcza w pracy

Nawet jeśli Twój prywatny styl ubierania różni się od strojów wymaganych w pracy, musisz pamiętać, że odpowiedni wygląd może mieć pozytywny wpływ na Twoją karierę. Pamiętaj, że nawet jeśli  stanowisko, które sprawujesz nie wymaga kontaktu z klientami zewnętrznymi, to wciąż swym wyglądem wywierasz wrażenie na swoim szefie i współpracownikach.

Redakcja poleca

REKLAMA