W zeszłym roku EDEKA, niemiecka korporacja, wznieciła ogień dyskusji i podzieliła Niemców z powodu poruszającej kampanii świątecznej, której głównym motywem były nie prezenty i światełka choinkowe, a śmierć i samotność. W tym roku po raz kolejny przypomina nam, że w świętach nie chodzi o doskonałe pierogi i nowe bombki z brokatem, a bliskość.
Gwiazdka 2016: Prezenty, przepisy i aranżacje
"Najlepszym prezentem jest czas spędzony z wami"
Głosi hasło, które widnieje pod koniec materiału. Bohaterami trwającego blisko 1,5 minuty spotu są przede wszystkim dzieci, które przez większość akcji są znudzone, zniechęcone, smutne. Rodzice nie znajdują dla nich czasu: robią porządki, gotują, sprzątają, zawieszają piękne lampki przed domem. Ojciec gasi światło przed domem nie oglądając się za siebie, podczas gdy jego dzieci wciąż w zaśnieżonym ogródku lepią bałwana.
Screen Youtube
My, dorośli w pośpiechu wybieramy choinkowe drzewka, robimy zakupy, nie mając czasu na wspólną zabawę z dziećmi, a czasem nawet pracę możemy przekuć w radość z bycia razem.
O tym jest właśnie ta kampania. Ale jest nadzieja. Tuż przed końcem reklamy sytuacja zmienia się: na desce do prasowania widać stertę ubrań, czekających na swoją kolej; ze zlewu wylewają się brudne naczynia, ale nikt nie czuje się temu winny, nikt nie czuje presji. Rodzice spędzają wspólnie czas ze swoimi dziećmi, bawią się, brudzą, śmieją. Domowe święta to nie idealny stół i czystość na błysk, a radość z rodzinnej bliskości.
Screen Youtube
Za kreację reklam odpowiada agencja Jung von Matt. Obejrzyjcie do końca i przeanalizujcie plan przygotowań do tegorocznych świąt.
10 najlepszych reklam społecznych