Akcja charytatywna Vizir i Towarzystwa Nasz Nowy Dom

mama i córka fot. Fotolia
Dzieci mieszkające w domach dziecka często muszą zmierzyć się z osądem i uprzedzeniami spowodowanymi między innymi przez ich wygląd. Danie im możliwości samodzielnego wyboru nowych ubrań, dzięki którym nie będą stereotypizowane przez swoich szkolnych rówieśników i nauczycieli, a jednocześnie będą mogły wyrazić siebie -jest to naprawdę ważna inicjatywa.
Małgorzata Czyż / 07.12.2017 15:42
mama i córka fot. Fotolia
Marka Vizir we współpracy z Towarzystwem Nasz Dom ogłasza rozpoczęcie programu "Ubrania od Serca", dzięki któremu każdy kupujący wybrane produkty Vizir w dniach od 4 grudnia 2017 r. do 28 lutego 2018 r. przyczynia się do ufundowania nowych ubrań dla dzieci mieszkających w domach dziecka.
 
Akcja "Ubrania od serca" ma na celu wesprzeć domy dziecka w dążeniu do wyrównania różnic pomiędzy podopiecznymi  placówek  a  ich rówieśnikami z pełnych rodzin. Marka  Vizir  i  Towarzystwo  Nasz  Dom, działające w ramach Funduszu Korczaka, kierują się przekonaniem, że każdemu dziecku należy się równy start w przyszłość i każda, nawet najmniejsza pomoc jest ważna. Najbardziej potrzebujące domy dziecka będą miały możliwość wyposażyć dzieci w nowe ubrania, ale równie ważnym jest fakt, że dzieci dostaną możliwość samodzielnego wyboru ubrań, które im się podobają."Jednym  z głównych  celów placówek  opiekuńczo-wychowawczych jest  zminimalizowanie  dystansu dzielącego ich podopiecznych i dzieci pochodzących z pełnych rodzin, jednak specyfika funkcjonowania tego rodzaju placówek oraz kwestie finansowe często to utrudniają.
 
Akcja “Ubrania od serca", w ramach której przekazane zostaną placówkom opiekuńczo-wychowawczym bony na zakup ubrań, ma bardziej kompleksowy wymiar. Oprócz tego, że podopieczni otrzymają nową odzież, bardzo ważna jest też swoboda wyboru, którą zyskują dzieci oraz możliwość pójścia na zakupy, co nie zdarza się im często. Przebywanie w  placówkach opiekuńczo-wychowawczych  zmusza  podopiecznych  do dostosowania się do przepisów i rygorów życia zbiorowego, dlatego każda możliwość wyrażenia siebie, chociażby poprzez ubiór jest dla nich bardzo ważna." - podsumowała Iwona Niemasz, przewodnicząca zarządu Towarzystwa Nasz Dom.
 
Akcja przeprowadzona będzie w dwóch etapach, tj. w dniach 04.12.-31.12.2017 za pośrednictwem sieci sklepów Biedronka, a w okresie 01.01-28.02.2018 w innych sklepach w Polsce za wyjątkiem Biedronki. Każdy kto w tym czasie dokona zakupu oznaczonych produktów marki Vizir, przyczyni się do zakupu bonów do sklepów odzieżowych dla najbardziej potrzebujących podopiecznych domów dziecka.
 
"W naszej firmie wierzymy, iż każdemu dziecku należy się równy start. Niestety są dzieci, które potrzebują nawet tak podstawowych rzeczy jak nowe, dobre i czyste ubrania. Ten smutny stan rzeczy dotyczy często tych dzieci, których los nie oszczędzał - mieszkających w domach dziecka. Jako  producent środków piorących marki Vizir dbamy nie tylko o czyste ubrania, ale również chcemy być częścią szczęśliwego dzieciństwa każdego dziecka. Właśnie dlatego stworzyliśmy program "Ubrania od serca", którego celem jest zapewnienie najbardziej potrzebującym dzieciom z domów dziecka nowych ubrań. Wierzymy, że nowe ubrania mogą podnieść ich samoocenę, pewność siebie i poczucie godności. Taka prosta rzecz może wpłynąć na sytuację dzieci i dać im świeży, czysty start w przyszłość."-tłumaczy Mariola Mirek, manager ds. komunikacji P&G.
 
"Dzieci mieszkające  w  domach  dziecka  często  muszą zmierzyć  się  z  osądem  i  uprzedzeniami spowodowanymi między innymi przez ich wygląd. Danie im możliwości samodzielnego wyboru nowych ubrań,  dzięki którym nie  będą stereotypizowane przez  swoich  szkolnych  rówieśników  i  nauczycieli, a jednocześnie będą mogły wyrazić siebie - jest to naprawdę ważna inicjatywa. Zapewnienie  dzieciom możliwości wyglądania tak samo, jak inni, okazuje się jeszcze ważniejsze, gdy pamiętamy o daleko idących konsekwencjach, jakie to może mieć. Dzieci dobrze ubrane mają większe szanse na lepsze życie,  na ukształtowanie wyższego poczucia własnej wartości i samooceny, a nawet większe szanse odnoszenia sukcesów w szkole."-zaznaczyła psycholog dziecięcy, dr Aleksandra Piotrowska.
 
"Również Ty możesz pomóc.  Kup  wybrane  produkty  Vizir w  okresie  od  4 grudnia  2017  r.  do  28  lutego 2018  r.,  a przyczynisz się do wsparcia darowizny na zakup  bonów dla dzieci mieszkających w domach dziecka. Dołącz do naszego programu i spraw, by więcej dzieci pewnie się uśmiechało." –komentuje Mariola Mirek, manager ds. komunikacji P&G.