Badania toaletowej higieny Polaków

„Tam gdzie wszyscy śmierdzą, nikt tego nie czuje” – to powiedzenie niech będzie pretekstem do omówienia zmian zachodzących w postrzeganiu czystości i jej znaczeniu w życiu Polek i Polaków.
/ 12.07.2013 06:05

„Tam gdzie wszyscy śmierdzą, nikt tego nie czuje” – to powiedzenie niech będzie pretekstem do omówienia zmian zachodzących w postrzeganiu czystości i jej znaczeniu w życiu Polek i Polaków.

Badania toaletowej higieny Polaków

Fot. depositphotos

Międzynarodowe badanie TOALETOWO - KOMFORTOWO przeprowadzone na zlecenie firmy Geberit, w którym w każdym z dwunastu krajów wzięło udział 1000 kobiet i mężczyzn w wieku 33-55 lat, przyniosło dość zaskakującą wiadomość. Polacy okazują się być nacją najbardziej ceniącą czystość oraz chcącą korzystać z najnowszych i najwygodniejszych rozwiązań, które mogą im to zapewnić.

Badanie pokazało, że dla dziewięciu na dziesięciu Polaków higiena jest kwestia priorytetową...
Z przeprowadzonych badań wynika, że najpopularniejszym sposobem utrzymania czystości jest prysznic i ponad połowa respondentów bierze go raz dziennie, a 28% nawet dwa i więcej razy dziennie. W tej grupie wciąż więcej kobiet niż mężczyzn uważa higienę osobistą za niezmiernie ważną. Te dysproporcje jednak zmniejszają się. Jest to wynik postępującej emancypacji Polek, które nie mają już ochoty przebywać ze „śmierdzącym, ale własnym partnerem”. Jest tu przestrzeń do pracy (niemal „organicznej”) nad podniesieniem samoświadomości mężczyzn w Polsce, co do znaczenia wysokiej higieny osobistej. Średni czas, jaki Polacy przeznaczają w sakli doby na czynności związane z higieną osobistą to 51 minut. I tu także wyróżniamy się na tle innych przebadanych społeczności, gdzie najwięcej odpowiedzi wskazuje przedział czasowy 21-30 minut.

 „Co jeszcze zwykle robisz podczas korzystania z toalety?”

Odpowiedzi były bardzo zróżnicowane. Okazało się, że większość po prostu czyta – robi to aż 58% Włochów, 51% Szwajcarów i 50% Polaków. Japończycy natomiast w toalecie relaksują się – takiej odpowiedzi udzieliło prawie 44% badanych. Co ciekawe, wśród polskich respondentów aż 27% zadowala się w tym czasie ciszą i spokojem (zapewne dotyczy to rodziców małych dzieci), 15% używa mediów społecznych (Facebooka, Twittera), a 10 % po prostu relaksuje się lub rozmawia przez telefon.

Badania toaletowej higieny Polaków

Badania to jedno, a rzeczywistość to drugie...

Pamiętajmy, że sama chęć deklarowania, iż higiena osobista jest czymś niezmiernie ważnym może być – i często jest – wstępem do rzeczywistej szerokiej zmiany postaw i zachowań. Przypomina się tu kampania sprzed lat na rzecz używania kasków rowerowych przez wszystkich rowerzystów. Początkowo odbierana jako sztuczna i wydumana, stała się z czasem powszechnym faktem i dziś o wiele większe zdziwienie (szczególnie w miastach) wywołuje brak kasku na głowie rowerzysty czy rolkarza.

Biorąc pod uwagę wyposażenie naszych domowych łazienek okazuje się, że zamontowany bidet znajdziemy tylko w 12,7% z nich, a toaletę z funkcją mycia jedynie w 2,2%. Jednakże 33% badanych stwierdziło, że czuje się nieświeżo po skorzystaniu z ubikacji. Dlatego aż sześć osób na dziesięć ma pewność, że po użyciu toalety myjącej czułaby się znacznie czyściej, a 70% badanych wyraża chęć jej zakupu w przyszłości.

Polacy najwyżej oceniają potrzebę komfortu, gdy korzystają z toalety...

Gdy przeanalizowano zachowania konsumenckie, stwierdzono, że aż 94% osób badanych w Polsce ma doświadczenie związane z podejmowaniem decyzji o zakupie miski ustępowej. Ponadto Polacy i pozostałe narodowości, gdy zdecydują się na zakup toalety z funkcją mycia, w największym stopniu (około 61% wszystkich badanych) kierują się opinią sprzedawcy. Jako najważniejsze kryteria wskazywali: wzornictwo (61%), cenę (59%) i funkcjonalność (51%).
Przykładowo respondenci deklarują bardzo duże zainteresowanie nowym produktem firmy GEBERIT (toaleta myjąca AquaClean SELA). Ciekawość jest jednak tylko początkiem, warto przyjrzeć się nowemy designu z bliska.

Źródło: materiały prasowe

Fot. Geberit

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
-40% przy zakupach za min. 50 zł
-40% przy zakupach za min. 50 zł
Skorzystaj z kodu WIOSNA40 i o... więcej»
Kod rabatowy:WIOSNA40
Zobacz
+
-40% przy zakupach za min. 50 zł
Online

Skorzystaj z kodu WIOSNA40 i otrzymaj 40% zniżki na produkty nieprzecenione, oznaczone tym kodem na eveline.pl/skorzystaj-z-promocji przy zakupach za min. 50 zł. Oferta ważna tylko na eveline.pl w dniach 18-24.04.2024. Kody rabatowe nie łączą się. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:WIOSNA40
Zobacz
Do -70% na wybraną ofertę
Do -70% na wybraną ofertę
Rabat do 70% na wybraną ofertę... więcej»
Kod rabatowy:SZZ2024
Zobacz
+
Do -70% na wybraną ofertę
Online

Rabat do 70% na wybraną ofertę bielizny i dodatków dostępną na intymna.pl. Szczegóły na stronie. 

Najniższa cena produktu ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 149,99 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu – 89,99 zł

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZZ2024
Zobacz
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* od 299 złotych i pr... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
Rabat 30%* i prezent**
Online
Stacjonarnie

Rabat 30%* od 299 złotych i prezent** od 499 złotych w salonach Estēe Lauder oraz na www.esteelauder.pl. *Wykluczenia: linia AERIN, Luxury Collection, Re-Nutriv, zestawy, nowości, produkty mini i przecenione. Nie łączy się z innymi rabatami. **Oferta ważna do wyczerpania zapasów. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
-50% na drugi tańszy produkt
-50% na drugi tańszy produkt
Rabat 50% na drugi produkt w n... więcej»
Kod rabatowy:Triumph24
Zobacz
+
-50% na drugi tańszy produkt
Online
Stacjonarnie

Rabat 50% na drugi produkt w niższej cenie. Obejmuje wybrany asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych, outletach, wybranych sklepach partnerskich i na pl.triumph.com. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:Triumph24
Zobacz
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
Rabat dotyczy całej kolekcji d... więcej»
Zobacz
+
-20% na całą kolekcję Doctor Nap
Online

Rabat dotyczy całej kolekcji dostępnej na www.doctornap.com i łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
-20% dodatkowego rabatu na kol... więcej»
Kod rabatowy:WIOSNA2024
Zobacz
+
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
Online
Stacjonarnie

-20% dodatkowego rabatu na kolekcję SS2024. Oferta dostępna w sklepie stacjonarnym i na www.l37.eu. Rabat dotyczy również przecenionych pozycji. Szczegóły dostępne u Partnera.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:WIOSNA2024
Zobacz
REKLAMA