Wpływ diety na zapach ciała

Czy wiesz jaki wpływ ma twoja dieta na naturalny zapach ciała? Warto się nad tym zastanowić, zwłaszcza teraz kiedy ciepłe dni coraz bliżej. Podpowiadamy czego unikać, aby nasz "aromat" był przyjemny i elegancki.
/ 30.05.2013 07:01

Czy wiesz jaki wpływ ma twoja dieta na naturalny zapach ciała? Warto się nad tym zastanowić, zwłaszcza teraz kiedy ciepłe dni coraz bliżej. Podpowiadamy czego unikać, aby nasz "aromat" był przyjemny i elegancki.

Wpływ diety na zapach ciała

Choć na co dzień nie przykładamy do tego uwagi, to co jemy, może znacząco wpływać na to jak pachniemy. Jeśli nasza dieta jest urozmaicona w zróżnicowane produkty, oparte w większości na lekkich warzywach i nieprzetworzonej żywności nie musimy obawiać się niechcianych aromatów. Jeśli jednak w diecie dominują fast-foody, ostre przyprawy i dużo cukru powinniśmy przyjrzeć się czy aby nasz zapach nie odbiega od normy.

Żywność a skóra

Jeśli prowadzimy "hulaszczy" tryb życia, jemy dużo, tłusto i ciężko - nasz organizm może nie radzić sobie ze sprawnym trawieniem każdego posiłku. Co w konsekwencji powoduje wydzielanie przez skórę szkodliwych toksyn, tworzących ten charakterystyczny, przykry zapach, szczególnie odczuwalny przy intensywniejszym wysiłku. Jednak nawet wśród warzyw znajdą się faworyci potęgujący niemiły zapach: czosnek, cebula, por, a nawet seler, spożywany w dużych ilościach będzie z czasem odczuwalny dla otoczenia. Paradoksalnie to ci ludzie, którzy jedzą prawie wyłącznie warzywa mają najbardziej przyjemny zapach ciała.

Przykładowo: kobiety dalekiego wschodu, których posiłki obfitują w warzywa i rybę, używają subtelnych, prawie niewyczuwalnych perfum, natomiast nasze zachodnie sąsiadki lubujące się w mięsnej i ostrej diecie, pocąc się intensywniej, preferują mocne i dominujące perfumy.

Jak poprawić swój zapach?

Jeśli nasz zapach staje się naszym zdaniem nieprzyjemny lub uciążliwy dla otoczenia lub uległ znaczącej zmianie, warto wprowadzić do diety kilka, zdrowych nawyków.

Sposoby na kuszący zapach:

  • Wypijać m.in. 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej - to pozwoli szybko pozbyć się toksyn z organizmu.
  • Wyeliminować z codziennego menu produkty przetworzone lub pół produkty, naszpikowane sztucznymi barwnikami oraz konserwantami (gotowe dania, zupki w proszku, sosy oraz konserwy).
  • Unikać w miarę mozliwości produktów najtańszych: wędlin (szczególnie tych pakowanych próżniowo), płatków do mleka, chipsów czy gazowanych napojów.
  • Codziennie warto włączyć do diety gotowane i surowe warzywa (2 porcje dziennie). Podobnie przedstawia się również kwestia owoców, szczególnie polecamy cytrusy (delikatnie zakwaszają i sycą), owoce sezonowe (maliny, truskawki, jagody) oraz jabłka. Owoce i warzywa zawierają mnóstwo naturalnego błonnika, który przyczyni się do szybkiego oczyszczenia organizmu i tym samym uwalnia nas od zalegających w organizmie toksyn.

Jednak problem z niechcianym zapachem może być wynikiem nie tylko złej diety, ale również niektórych chorób i schorzeń (np. cukrzycy, infekcji grzybicznej), przyjmowaniu antybiotyków a nawet sterydów. Doszukując się przyczyny, warto rozważyć różne warianty, a w przypadku uciążliwości - skonsultować się z lekarzem.