Nie daj się zaskoczyć zimie – chroń organizm!

Jak wzmocnić organizm przez nadejściem zimy? Co powinniśmy jeść zimą, aby poprawić odporność? Jakich używek powinniśmy unikać w okresie zimowym? Jak odpowiednio zadbać o skórę podczas chłodów? Jakie kremy należy stosować w okresie zimowym? Kiedy najlepiej zacząć przygotowania?
/ 28.11.2012 08:20
Nie daj się zaskoczyć zimie fot. Fotolia

Wzmocnij odporność

Krótsze dni, mniej słońca i coraz zimniejsze noce. Nie da się ukryć, że wielkimi krokami zbliża się do nas zima. Nie jest jednak ona wcale taka straszna, jeśli odpowiednio przygotujesz się na jej przyjście.

Odporność to naturalna siła w walce z wirusami i bakteriami. Niestety im zimniej, tym nasz organizm słabiej radzi sobie z infekcjami. Jest jednak kilka prostych sposobów, które pomogą Ci wzmocnić swój system odpornościowy.

Co należy jeść, aby nie dać się zimie?

Twoja codzienna dieta powinna składać się z warzyw i owoców, szczególnie z takich jak: czosnek, rzepa, cebula, marchew, szpinak, brokuły, pomidory, papryka, truskawki, porzeczki i cytrusy. One zapewnią Ci naturalną ochronę przed infekcjami Poza tym wybieraj tylko te produkty, które są wzbogacone w pełnowartościowe białko, czyli: mięsa, ryby, soje czy rośliny strączkowe. Produkty te zawierają aminokwasy, które są niezbędne do produkcji przeciwciał zwalczających zagrożenia dla zdrowia.

Zobacz też: Oczyszczanie organizmu zimą – za i przeciw

Czego powinniśmy unikać, aby poprawić nasza odporność?

Pamiętaj, żeby się wysypiać. Podczas snu Twój układ odpornościowy ma dużo mniej pracy i dzięki temu może skutecznie się regenerować. Odrzuć wszelkiego rodzaju używki i unikaj alkoholu, który przenikając do krwi i limfy zabija obecne w nich komórki odpornościowe. Postaraj się ograniczyć picie kawy, która niszczy witaminy i mikroelementy poprawiające naszą odporność. Spędzaj jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, ono nie tylko wzmocni Twój system odpornościowy, ale również poprawi Twój nastrój.

Zadbaj o skórę

”Im zimniej, tym wolniej pracują gruczoły łojowe skóry co sprawia, że jej lipidowy płaszcz ochronny staje się cieńszy. Skóra przez to traci wilgoć dwa razy szybciej niż latem i staje się mało elastyczna oraz łatwiej ulega podrażnieniom. Te z kolei powodują pękanie naczynek krwionośnych, co ma niekorzystny wpływ nie tylko na wygląd, ale i prawidłowe funkcjonowanie skóry. Nie pomaga skórze także klimatyzacja i centralne ogrzewanie, które sprawiają, że traci ona elastyczność, jest przesuszona i wyjątkowo wrażliwa”mówi ekspert z portalu PoProstuZdrowo.pl Zobacz też:

Jakie kosmetyki powinniśmy stosować?

Jak dbać o skórę w tak trudnym dla niej czasie? Zacznij od codziennej pielęgnacji i jej nawilżania. Kosmetyki powinny skutecznie oczyszczać, nawadniać i chronić naszą skórę.  Kremy powinny zawierać duże ilości substancji tłuszczowych, tworzących na skórze filtr chroniący przed zimnem i wiatrem oraz wzmacniający warstwę lipidową skóry. Dzięki temu skóra pozostanie elastyczna. Substancje tłuszczowe wykorzystywane w kremach to zazwyczaj: oleje roślinne, zwierzęce, mineralne, woski, kwasy tłuszczowe, silikony, kwas hialuronowy, sole kwasów tłuszczowych. Tłusty krem ochronny na twarz należy stosować przed każdym wyjściem na zewnątrz, nie zapominając o delikatnej skórze wokół oczu. Na noc dobrze jest stosować krem nawilżający i odżywczy. 

Dbanie o skórę nie polega jednak tylko na stosowaniu kremów, to również  troska o cały nasz organizm. Pamiętaj o wspomaganiu go od wewnątrz przez wypijanie codziennie odpowiedniej ilości wody.

Zacznij jak najwcześniej

Przygotowując się na przyjście zimy, warto pamiętać o prawidłowo dobranej diecie, bogatej w witaminy i składniki odżywcze,  zdrowym stylu życia, czyli jak najwięcej ruchu na świeżym powietrzu, regularnym relaksie oraz regenerującym śnie.  Przygotowania najlepiej zacząć  jak najwcześniej, aby nie dać się zaskoczyć zimie, a później łatwiej znosić okres mrozów.

Zobacz też: Jak odżywiać się zimą?

Źródło: materiały prasowe Goodone PR/jp

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)