Czy wiesz jak przyspieszyć przemianę materii?

Na tempo metabolizmu mają wpływ różne czynniki m.in. geny, wiek, hormony. Mimo to przemianę materii można naturalnie przyspieszyć, zmieniając dietę i styl życia. Podzielę się z Wami moimi sposobami na przyspieszenie spalania.
/ 29.09.2010 07:24
W naszej bazie znajdziesz tabele, w których bardzo szybko sprawdzisz, ile kalorii mają różne produkty – od warzyw i owoców, przez mięso i pieczywo, po słodycze

Wcześnie zasypiaj i wstawaj – potrzeba 7-8 godzin snu, aby metabolizm działał w szybkim tempie. Wylegiwanie się w łóżku prowadzi do tycia. Spalanie kalorii przyspieszysz jeszcze poranną gimnastyką, rozciąganiem lub spacerem z psem.

Jedz śniadanie – to najważniejszy posiłek dnia. Powinien dostarczać 25% dziennej porcji kalorii oraz białka, węglowodany i tłuszcze w odpowiednich proporcjach. Pamiętaj też o drugim śniadaniu – dodaje energii, przyspiesza metabolizm. Na śniadanie polecam zjeść konkretną porcję węglowodanów złożonych i białka. Białko znacznie przyspiesza przemianę materii.

Po śniadaniu zżyj jedna tabletkę witamin - najlepiej kompleks witamin typu Centru, Vigor itp. Najlepsze witaminy dla przemiany materii to: witamina C, niacyna, B6, B12, E, ryboflawina, kwas pantotenowy, tiamina kwas foliowy, biotyna.

Jedz 10-12 posiłków dziennie w równych odstępach czasu. Nie omijaj posiłków – spowolnisz metabolizm, w organizmie wzrośnie poziom: hormonów stresu, cukru we krwi i enzymów lipogenicznych (odkładają tłuszcz).

Przekąszaj – jesz 5 posiłków dziennie: 3 główne i 2 małe. Dzięki temu utrzymasz stały poziom cukru we krwi oraz Twój organizm będzie nastawiony na spalanie tłuszczu. Dobre przekąski: owoce, warzywa, odtłuszczony nabiał.

Stosuj ostre przyprawy – pieprz, chili, imbir, które przyspieszają przemianę materii.

Pij – wodę mineralną przez cały dzień, małymi łykami (ok. 2 litry lub więcej gdy prowadzisz aktywny tryb życia i w czasie upałów). Brak płynów spowalnia metabolizm. Polecana jest też zielona oraz czerwona herbata - działają oczyszczająco i spalają tłuszcz.

Unikaj alkoholu – osłabia metabolizm nawet przez 3 dni po wypiciu. Możesz ograniczyć się do kieliszka czerwonego wina.

Ruszaj się – godzinę dziennie przez 6 dni w tygodniu – przez 30 minut wykonuj ćwiczenia cardio (wspomagające układ krążenia: taniec, aerobik, jogging), przez kolejne – ćwiczenia ujędrniające i rozciągające. Metabolizm po ćwiczeniach jest szybszy przez kilka godzin.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)