Wytrenuj sobie nogi

Za długość naszych nóg odpowiadają tylko geny. Kształt możemy wyrobić sobie jednak same i to wspaniały!

Za długość naszych nóg odpowiadają tylko geny. Kształt możemy wyrobić sobie jednak same i to wspaniały!

Wytrenuj sobie nogi

depositphotos.com

Zanim przystąpisz do ćwiczeń mięśni nóg przyjrzyj się uważnie swoim kończynom dolnym. Większość z nas ma problem raczej z górną lub z dolną połową i to jest kluczem do doboru odpowiedniego treningu. Jeśli masz już atletyczne przetrenowane łydki i zbyt galaretowane uda, to postaw na ćwiczenia wzmacniające uda, aby je wyszczuplić a unikaj jazdy na rowerze i biegania. Jeśli twoje nogi przypominają patyki lub ciosane kołki możesz śmiało ćwiczyć łydki aby nadać im kształt. Jeśli wreszcie twoim problem jest pupa zlewająca się z udami, to skup się głównie na ćwiczeniach wzmacniających tylne mięśnie uda.

Łydki

Łydki uwielbiają ćwiczenia kardio wykonywane w dłuższym czasie i regularnie. Bieganie pod górkę, sprint, jazda na rowerze i wchodzenie po schodach to podstawa gimnastyki dolnej części nóg.
Jeśli zależy ci na poprawie wyglądu przedniej strony (od kości piszczelowej) warto w domu wykonywać wspięcia na palce przy stopach rozstawionych na szerokość bioder z palcami skierowanymi na zewnątrz. Stanie na paluszkach wytrzymujemy kilka sekund i powtarzamy 15-20 razy.
Skipy czyli forma biegania z unoszeniem kolan do klatki piersiowej oraz, w drugiej formie, kopaniem się piętami po pośladkach, to również znakomita zaprawa dla mięśni łydek. Upewnij się, że wykonujesz je energicznie i pełnym zapałem, a w bonusie zobaczysz jak spadają wskazówki wagi.
Po każdym treningu łydek wykonaj stretching z jedną nogą zgiętą w wykroku do przodu a drugą pogłębiającą skłon – musisz czuć, że tylna łydka się rozciąga. To jedyna recepta aby zbudować ładne podłużne mięśnie a nie napakowane klocki.

Uda

Wytrenuj sobie nogi

Fot. yogajournal.com

Udom również pomogą wspomniane wyżej skipy, więc jeśli pracujesz nad ogólnym wyglądem nóg, lepiej zacznij skakać po parku. Ewentualnie ćwiczenie to da się wykonywać także w miejscu, w domu, ale wtedy tracisz korzyści wynikające ze świeżego powietrza i obniżonej temperatury, która pobudza metabolizm.
Udom idealnie pomogą również przysiady i wykroki. Te pierwsze, wykonywane do momentu uzyskania równoległej linii z podłogą, wzmacniają mięśnie czworogłowe oraz pośladki, czyniąc twój widok w mini, od tyłu, niezapomnianym. Wykonuj co 3 dni 3 serie przysiadów po 20-30 powtórzeń.
Jeśli chodzi o wykroki, to zarówno wystawianie zgiętej nogi daleko do przodu i pogłębianie wykroku, jak i krok w tył z przyciągnięciem kolana prawie do podłogi są godne polecenia. Z racji, że są to ćwiczenia bardzo wyczerpujące, wykonuj je w krótszych seriach po 10-15 powtórzeń na przemian z przysiadami.

Rozbudowane już mięśnie ud skorzystają z ćwiczeń tonizujących takich jak wymach nogą do tyłu. W tym celu połóż się płasko na macie na brzuchu, z ramionami wzdłuż tułowia, i wydychając unoś w górę wyprostowane nogi. Wreszcie, udom służy też joga, które pięknie wyciąga mięśnie i powoduje, że kończyny wydają się smuklejsze.
 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)