Wpływ tabletek antykoncepcyjnych na wagę

Od 7 miesięcy biorę tabletki i mam wrażenie ze od nich tyje choć lekarz zapewnia mnie ze to nie od nich. biorę Yasmin.
/ 29.12.2007 18:44
Wpływ tabletek antykoncepcyjnych na wagę

Od 7 miesięcy biorę tabletki i mam wrażenie ze od nich tyje choć lekarz zapewnia mnie ze to nie od nich. biorę Yasmin. nie jem codziennie mięsa, tylko zupy, raz na jakiś czas Fast food. jem nabiał, owoce i nie wiem co jest przyczyna mojego tycia. nie mogę zrzucić zbędnych kilogramów


Anna

Droga Anno

Preparat Yasmin jest pigułką dwuskładnikową, zawierającą dwa hormony. Coraz mniej kobiet skarży się na efekty uboczne środków hormonalnych, ponieważ wieloletnie badania doprowadziły do produkcji pigułek z coraz mniejszą (ale konieczną) dawką hormonów. Tzw. minipigułki mają w swoim składzie jedynie progestagen. Jest to jednak jakaś ingerencja w gospodarkę chemiczna organizmu. Może powinnaś zmienić tabletki na minipigułkę. Wskaźnik skuteczności obu środków jest bardzo podobny. Napisałaś także, że ,,masz wrażenie że tyjesz”. Czy faktycznie Twoja waga wzrasta z każdym miesiącem? Warto w takiej sytuacji przynajmniej raz w miesiącu (najlepiej po okresie) się ważyć. Jeżeli przybyło Ci więcej niż 2 kg, wówczas dobrze jest zastosować przez tydzień lekkostrawną dietę oraz pić około 8 szklanek wody niegazowanej dziennie. Jest to sposób na stwierdzenie czy był to tylko zbędny balast wody zatrzymanej w organizmie czy zmagazynowany tłuszcz. Pamiętaj o właściwych proporcjach białek, tłuszczu i węglowodanów. Mięso nie tuczy jeżeli jest gotowane, duszone lub grillowane. Dodatkowo zawiera wiele niezbędnych aminokwasów i przyspiesza metabolizm. Zupy powinny być lekkostrawne, gotowane na wywarze warzywnym lub z kurczaka. Nie zagęszczaj ich śmietaną, mąką lub kaszką. Zwracaj uwagę na zawartość tłuszczu i cukru w nabiale. Jogurty typu Light, lub 0% tłuszczu najczęściej są dosładzane żeby były smaczniejsze, więc ich kaloryczność jest identyczna lub nawet wyższa.

Pozdrawiam serdecznie

Zuzanna Gąsiewska, dietetyk