Waż się a nie przytyjesz

Kup wagę. Nawet się nie spodziewasz, jak szybko stanie się twoją najsilniejszą bronią w walce z... nadwagą.
waga fot. Panthermedia
Powiedz to sobie szczerze: gdyby waga była Twoją koleżanką, szybko miałabyś jej dość. Ty przecież, w przeciwieństwie do niej, nie uważasz, że szczerość jest ważniejsza od grzeczności. A waga? Ona jest jak policjant: nie zna litości.

Dlaczego warto się ważyć?

Codzienne ważenie przypomina inwestowanie na giełdzie. Dobrze jest obserwować jednodniowe tendencje, ale rozsądniej koncentrować się na tym, jak je przemienić w trwały sukces. Skoro wiesz, ile ważyłaś dziś rano, w ciągu dnia jesteś bardziej świadoma własnego ciała i skutków swoich jedzeniowych poczynań. Dodatkowo łatwiej będzie ci nabrać zdrowe nawyki.

Sprawdź, czy nie popadłaś w obsesję

Czy nie demonizujesz swojej wagi? A może jesteś od niej uzależniona? Przedstawiamy przykłady czterech postaw. Jeśli któraś z nich wydaje Ci się bliska, posłuchaj, co sądzą na ten temat eksperci. Przekonasz się, co powinnaś zmienić w swoim postępowaniu.

* Ważysz się dwa razy dziennie - niepotrzebnie. Drugi pomiar niczego nie zmieni. Lepiej będzie, jeśli zwrócisz uwagę na efekty swoich działań: waż się raz dziennie, nanoś wyniki na wykres i analizuj je.
* Koncentrujesz się wyłącznie na wynikach ważenia - pamiętaj jednak, że waga to jeszcze nie wszystko. Sprawdź też: czy ubrania leżą na Tobie tak, jakbyś chciała. Czy potrafisz przejść 1500 metrów bez zadyszki? Jeżeli odpowiedzi są twierdzące, prawdopodobnie Twoja waga jest odpowiednia.
* Jesteś zbyt przejęta swoją wagą - ludzie, którzy się odchudzają, mogą popaść w obsesję, jeśli ich umysł nieustannie koncentruje się na tym, kiedy, gdzie i jak się zważyć. Pora zastanowić się, jak spędzić resztę dnia i... resztę życia.
* Unikasz wagi - znajdź inny sposób kontrolowania ciężaru ciała. W przeciwnym wypadku konsekwencje mogą okazać się przykre. Możesz po prostu niebezpiecznie przytyć. Jeśli nie chcesz stawać na wadze, co jakiś czas mierz się centymetrem krawieckim. W ten sposób sprawdzisz obwód klatki piersiowej, talii i ud.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)