kobieta na rowerze fot. Panthermedia

Urozmaicanie treningu

Znasz już na pamięć układ swoich ćwiczeń... Zaczynają cię nudzić? Wykorzystaj urlop na urozmaicenie treningu.
/ 16.08.2012 07:11
kobieta na rowerze fot. Panthermedia
Wakacje to nie tylko wypoczynek, relaks, zwiedzanie nowych miejsc - to także czas sprzyjający zmianie dotychczasowych przyzwyczajeń w codziennej gimnastyce. Jak to zrobić? Przeczytaj nasze rady.

1. Zmieniaj miejsca albo rodzaj aktywności

Jesteś znudzona ćwiczeniami na siłowni? Rusz na szybki spacer. Zawsze wieczorem chodziłaś na basen? Spróbuj w czasie urlopu wstać wcześniej i popływać w jeziorze o wschodzie słońca. Nie znosisz biegania? Spróbuj jazdy na rowerze górskim, pływania kajakiem, gry w kręgle... To wszystko pomoże ci spalić kalorie i utrzymać dobrą kondycję.

2. Ucz się od dzieci

Od czasu do czasu przyłącz się do dzieci grających na na plaży w piłkę, pobaw się z nimi. Ich energia jest bardzo zaraźliwa. Być może twój zapał do gry będzie także impulsem dla innych.

3. Umawiaj się z innymi

W czasie wypoczynku poznajesz nowych ludzi - wykorzystaj to. Umawiajcie się na wspólne bieganie, pływanie kajakiem, jazdę na rowerze... Ćwicząc z kimś innym, prędko nie zrezygnujesz, a konkurowanie z kimś daje mnóstwo energii.

4. Licz od tyłu

Jeżeli czujesz, że opadasz z sił, spróbuj oszukać organizm. Licz powtórzenia ćwiczeń od tyłu - zamiast od 1 do 20 - od 20 do 1. Z każdym powtórzeniem będziesz bliżej końca i będziesz dumna, że wytrzymałaś.

5. Popieraj akcje

Po powrocie z wakacji nie zaniedbuj wymienionych wyżej zasad. Bierz udział w masowych marszach i biegach wspierających akcje walki z rakiem piersi, AIDS, miażdżycą itp.

Pamiętaj! Jeśli kiedyś zdarzy się, że cały dzień przesiedzisz w bezruchu, nie załamuj się. Nie obwiniaj się i przede wszystkim nie rezygnuj. Następnego dnia możesz to wszystko nadrobić!