Dlaczego warto trenować nordic walking?

Ten sport uzdrowi twoje ciało! Dowiedz się, jakie korzyści płyną z treningu nordic walking.
/ 11.07.2014 13:18

Nordic Walking to jedna z niewielu form ruchu, która pozwala na ćwiczenia fizyczne całego ciała, zmniejszając przy tym obciążenie kolan i kręgosłupa. Zobacz, jakie inne korzyści płyną z tego sportu!

Trenowanie nordic walking - 5 powodów, dla których warto zacząć

fot. Fotolia

5 powodów, dla których warto trenować nordic walking

1. Szybciej schudniesz

Maszerowanie z kijkami jest zdecydowanie bardziej efektywne niż zwykły spacer. Przynosi natychmiastowe korzyści dla zdrowia, zwłaszcza jeśli jest połączone z właściwą dietą. Ten rodzaj wysiłku angażuje aż 90% mięśni ciała, co sprawia, że znacznie szybciej chudniesz i rzeźbisz sylwetkę.

2. Nadaje się dla każdego

Umiarkowane tempo tego sportu sprawia, że nawet starsze osoby mogą prowadzić aktywne życie. Podczas nordic walking nie mamy zadyszki, przez co jesteśmy w stanie ćwiczyć dłużej i niezaleznie od kondycji fizycznej. To doskonała forma rekreacji, polecana także starszym osobom.

3. Polepsza ogólną kondycję organizmu

Nordic Walking znacząco poprawia kondycję, bowiem w trakcie marszu dotleniamy organizm i zwiększamy gęstość mięśni, przez co stają się silniejsze. Taki trening dodatkowo pozytywnie wpływa na samopoczucie, bowiem aktywność zwiększa wydzielanie hormonów szczęścia.

4. Zmniejsza ryzyko pojawienia się groźnych chorób

Prawidłowy marsz z kijkami poprawia kondycję, koordynację, sprawność układu krążenia, wzmacnia kości  i mięśnie kręgosłupa, zmniejszając w ten sposób ryzyko osteoporozy. Dodatkowo - jak każda aktywność fizyczna - zmniejsza ryzyko zachorowania na nadciśnienie, cukrzycę, zakrzepicę żył czy niewydolność serca.

5. Jest tani

By zacząć trenować wystarczy kupić kijki, których ceny zaczynają się już od 50 złotych i sportowe buty (w sklepach ceny zaczynają się od 70 złotych). Tak skompletowany sprzęt spokojnie wystarczy ci nawet na kilka lat.

Jaka dieta dla trenujących nordic walking?

Przede wszystkim należy przygotowywać dania z wykorzystaniem świeżych owoców i warzyw, które są cennym źródłem witamin i soli mineralnych. Dzięki nim wzmocnimy ciało, a w szczególności układ odpornościowy, efektywnie przygotowując się do treningu.

Warto wybierać produkty bogate w potas: bakalie, orzechy, groch, ziemniaki, awokado, brukselkę, pomidory. Potas jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Przy wzmożonej aktywności należy systematycznie uzupełniać jego niedobory. Dzięki temu unikniemy, np. uciążliwych skurczów mięśni.

Na podstawie informacji prasowej Katelin+SR