POLECAMY

Sposoby na naturalne odchudzanie

Jaki wpływ na odchudzanie mają: woda, zielona herbata, soki owocowe lub warzywne? Ile kalorii można spalić przy domowych obowiązkach? Jak przygotować orzeźwiające sorbety oraz lekkie desery na bazie jogurtu?
Sposoby na naturalne odchudzanie fot. Fotolia

Gdy za oknem robi się coraz cieplej, zaczynamy myśleć o zgubieniu zbędnych kilogramów. Skąpe ubrania i stroje kąpielowe bezlitośnie odsłaniają nasze ciała, a w raz z nimi dodatkowe centymetry i kilogramy. Na ogół większość z nas w tym czasie podejmuje decyzję o zrzuceniu wagi – wybór metody zależy od naszej determinacji. Część sięga po bardzo restrykcyjne diety, inni zaczynają być uprawiać sport, niektórzy korzystają z pomocy dietetyka lub trenera personalnego. Wszyscy jednak stosują stare sprawdzone zasady – „mniej jeść” i „świadomie jeść”.

Koktajle zamiast przekąsek

Chwile słabości w trakcie diety zdarzają się nawet najbardziej wytrwałym osobom. Co robić w sytuacjach awaryjnych, kiedy na przykład mamy ogromną ochotę zjeść coś słodkiego? Na takie sytuacje trzeba być przygotowanym i mieć przy sobie zdrowy zamiennik dla wysokokalorycznej przekąski. Zamiast czekolady można na przykład wypić szklankę kakao lub zjeść owoce, a w miejsce lodów bakaliowych zafundować sobie koktajl, będący bombą witaminową.

Doskonałym zamiennikiem nie tylko dla przekąsek, ale również całych posiłków są dobrze skomponowane koktajle z warzyw i owoców. Płynne posiłki idealnie wspomagają odchudzanie, dostarczają niezbędnych witamin i składników mineralnych, a także oczyszczają organizm z toksyn i – co istotne – przyśpieszają przemianę materii. Przykładowe miksy to np. jabłko z selerem, pomidory z chili czy banan z kawą. Doskonale sprawdzą się również orzeźwiające sorbety oraz lekkie desery na bazie jogurtu.

Sorbet truskawkowo – malinowy

Składniki: 80 dag truskawek, 1/3 szklanki cukru lub mniej, 1/3 szklanki soku z cytryny, 1 łyżka likieru owocowego.

Przygotowanie: wszystkie składniki należy zmiksować, a następnie schłodzić w lodówce. Ochłodzoną masę trzeba przelać do pojemniczka i włożyć do zamrażalnika, mieszając co jakiś czas by nie powstawały kryształki lodu. Gotowe!

Deser jogurtowy z owocami

Składniki: opakowanie galaretki, jogurt naturalny, dowolne owoce.

Przygotowanie: galaretkę przygotować według przepisu na opakowaniu. Do schłodzonej, ale nie całkowicie ściętej galaretki dodać cały jogurt i wymieszać mikserem. Rozlać do pucharków, włożyć do lodówki. Posypać owocami przed podaniem.

Miodowo-limonkowy przysmak owocowy

Składniki: 1 filiżanka świeżych owoców (truskawki, kiwi, jagody, maliny, jeżyny), pół łyżki miodu, limonka.

Przygotowanie: wymieszane owoce należy włożyć do pojemnika. Następnie zetrzeć skórkę z limonki i wycisnąć z niej sok. Miód trzeba wymieszać z połową łyżeczki skórki i łyżeczką soku. Tak przygotowanym sosem należy polać owoce i wymieszać.

Więcej wody

Ciało dorosłego człowieka składa się aż w 60% z wody, dlatego ważne jest regularne dostarczanie organizmowi jej odpowiedniej ilości, czyli około 2 litrów dziennie. Najzdrowsza jest mineralna i niegazowana. Sporą ilość wody zawierają także warzywa i owoce, np. melony, truskawki, ogórki i pomidory. Co ciekawe prawdziwą pułapką dla odchudzających się osob są arbuzy. Ich drugim głównym składnikiem – obok wody – są cukry. Warto pamiętać, że woda jest istotnym czynnikiem wspomagającym oczyszczanie organizmu z toksyn. Jako prawdziwy sprzymierzeniec osób walczących z nadwagą, zmniejsza łaknienie, nie ma kalorii, a do tego  poprawia jędrność skóry.

Sprawdź: Jak prowadzić dziennik kalorii?

Zielone oczyszczanie

Zielona herbata przede wszystkim poprawia metabolizm, co nie tylko wspiera utratę wagi, ale również pomaga w utrzymaniu jej na stałym poziomie. Dzieje się tak za sprawą skoncentrowanych w niej polifenoli, a szczególnie katechiny. Dodatkowo zielona herbata zapobiega powstawaniu nowotworów i pomaga obniżyć cholesterol całkowity, często podnosząc HDL, czyli tzw. dobry cholesterol.

Silne właściwości wspierające odchudzanie ma również zielona kawa, czyli niepoddane obróbce owoce dowolnego gatunku kawowca. Zielone ziarenka zawierają w sobie kwas chlorogenowy (ACG), który nie tylko opóźnia przyswajanie cukrów, ale również zapobiega magazynowaniu ich pod postacią tłuszczu. Ponadto dzięki bogactwu antyoksydantów wspomaga ona proces oczyszczania organizmu z toksyn.

Co ciekawe, zdrowotny fenomen zielonych ziarenek został potwierdzony przez liczne badania. Włoscy badacze z San Antonio i Santa Margarita przez 2 miesiące analizowali zmiany w wadze dwóch grup osób: przyjmujących ekstrakt z zielonej kawy oraz przyjmujących placebo. Wyniki pokazały, że badani, którzy zażywali zieloną kawę schudli średnio o 3 kg więcej.

Jedynym minusem zielonych ziarenek jest ich cierpki smak, dlatego możemy je znaleźć w postaci suplementów. Optymalne efekty odchudzania dają preparaty z wyciągiem z zielonej kawy w połączeniu z zieloną herbatą. Ponadto zawarte w nich bioaktywne składniki obniżają indeks glikemiczny posiłków, zmniejszają wchłanianie tłuszczów i węglowodanów, a także chronią organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Tego typu preparaty, zawierające naturalne składniki, są zdrowsze i skuteczniejsze niż przyjmowanie błonnika w formie suplementów lub w czystej postaci. Zbyt duża ilość włókna pokarmowego zmniejsza przyswajanie przez organizm cennych minerałów, takich jak wapń, magnez, żelazo, miedź, bądź cynk. Dlatego nieprzemyślane spożywanie błonnika może doprowadzić do niedoboru witamin i minerałów w organizmie.

Wyćwicz obowiązki i przyjemności

Nie tylko dieta, ale także aktywność fizyczna jest sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami. Nieregularne ćwiczenia usprawiedliwiamy natłokiem zajęć i brakiem czasu. Koniec z wymówkami! Zamień codzienne obowiązki na zestaw ćwiczeń. Jeśli to możliwe zrezygnuj z samochodu i środków komunikacji miejskiej. Do pracy możesz dostać się na rowerze, rolkach lub pieszo. W zaciszu domowym lub w ogródku możesz poskakać na skakance lub potrenować mięśnie brzucha.

Sport jest świetnym sposobem na spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi. Wycieczki rowerowe, spacery po lesie czy wizyty na basenie dostarczą wam wiele atrakcji i wspólnych wspomnień. Nie tylko spalicie  zbędne kalorie, ale również podczas wysiłku fizycznego wasz organizm wydzieli hormony szczęścia.

Codzienne obowiązki domowe także dbają o naszą figurę. Godzina gotowania to około 105 kcal, prasowania – 145 kcal, zmywania naczyń – 144 kcal, zamiatania podłogi – 169 kcal czy mycia okien – 240 kcal. A choć do całowania (w przeciwieństwie do prac domowych) nikogo zachęcać nie trzeba, to warto wiedzieć, że seria buziaków oznacza spalenie nawet 150 kcal.

Zobacz także: Jak schudnąć na lato?

Źródło: www.slimgreen.pl/ej

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (12)
/6 miesięcy temu
Zawsze można spróbować detoksu sokowego, ja skorzystałam z soków od SportFood. Czułam się zdecydownie lżej i zdrowiej po 3 dniach picia soków:) Ale są różne opcje bo można zacząć od jednego dnia albo wziać soki na cały tydzień. W smaku soki są bardzo smaczne, czuć że nie ma żadnych konserwantów i syfów. Ja przez te 3 dni najbardziej tęskniłam za wypiciem kawy ale z dnia na dzień było lepiej :)n Warto spróbować na własnej skórze.
/3 lata temu
Ja schudłam 7 kg z suplementami Get Slim Line. Mają naturalny skład, są bezpieczne, czułam się po nich bardzo dobrze :) nie stosowałam drastycznych diet ani dużego wysiłku, po prostu unikałam słodyczy i jedzenia smażonego..
/3 lata temu
Ja biorę Żyłoleum - http://naturleum.pl/ tabletki na odchudzanie i jestem zadowolona z efektów :) Moja mama za to bierze je na obniżenie cholesterolu i na odchudzanie, bo są one na obie dolegliwości.. ;) Poza tym pilnujemy się z mamuśką nawzajem w pochłanianiu słodyczy, także najważniejsza jest motywacja, dobre wsparcie i jakieś wspomagacze :)
POKAŻ KOMENTARZE (9)