POLECAMY

Przerwy między posiłkami

Chciałam wiedzieć jak długa powinna być przerwa między kolacją a śniadaniem następnego dnia? Pytam o to ponieważ często czytam Pani odpowiedzi do internautek i w jednym artykule przeczytałam, że ta przerwa też nie może być za długa, bo to spowalnia przemianę materii.
Przerwy między posiłkami

Witam Panią. Chciałam wiedzieć jak długa powinna być przerwa między kolacją a śniadaniem następnego dnia? Pytam o to ponieważ często czytam Pani odpowiedzi do internautek i w jednym artykule przeczytałam, że ta przerwa też nie może być za długa, bo to spowalnia przemianę materii. Chciałam jeszcze wiedzieć czy moje BMI jest prawidłowe. Mam 20 lat, 171cm wzrostu i ważę 54kg. Nie wiem jak się liczy ten wskaźnik. Teraz ograniczyłam ilość spożywanych pokarmów w ciągu dnia, bo nie chce przez zimę złapać dodatkowych kilogramów. Czy to może wpłynąć na spowolnienie mojej przemiany materii w przyszłości? W ogóle to ile posiłków dziennie powinnam spożywać, z jakimi przerwami i co najlepiej jeść, żeby utrzymać dotychczasową wagę? Bo mój problem polega głównie na tym, że nie chce przytyć w biodrach. W ogóle najchętniej pozostałabym w wymiarach jakie mam teraz, ewentualnie mogłabym schudnąć, ale z tym to nie jest tak łatwo, jak przytyć. Rosnąć już chyba przestałam, więc straszą mnie, że teraz to już tylko będę rosła wszerz. Czy to prawda? Co zrobić i jak się odżywiać, żeby jednak tak nie urosnąć za bardzo, a najlepiej w ogóle??? Bardzo proszę o odpowiedź na te pytania. Z góry dziękuje i pozdrawiam.


Madziana

Witaj

Twoje BMI wynosi 18,4, czyli jest niskie i graniczy z niedowagą. Wzór na BMI to waga w kilogramach (54) podzielona przez wzrost w metrach do kwadratu (1,712). W jednym z artykułów na temat przemiany materii napisałam o swoistym działaniu pokarmu, który przyspiesza metabolizm. Niektórzy dietetycy polecają jedzenie 8 małych posiłków dziennie, aby przerwy między nimi trwały ok. 2 godziny. Oznacza to ciągła pracę układu pokarmowego. Jest to dobre dla osób z problemami trawiennymi i na diecie. 8 posiłków nie oznacza 3 śniadań, 2 obiadów, 2 podwieczorków i kolacji. Zjedzenie porcji owoców czy jogurtu liczymy jako posiłek. Nocna przerwa między posiłkami powinna wynosić ok. 10 godzin. Kolacja 2 godziny przed snem i 8 godzin snu to optymalna propozycja. Wykazano że osoby które krócej śpią szybciej tyją. Jest to spowodowane zmęczeniem w czasie dnia i częstszym sięganiem po produkty wysokokaloryczne w godzinach wieczornych i nocnych. Rozumiem, że chcesz utrzymać ładną, smukłą linię, ale odchudzanie przy Twoim BMI jest złym pomysłem. Możesz doprowadzić do spowolnienia przemiany materii i w rezultacie z czasem będziesz powoli tyła. Ten wskaźnik jasno określa, że nie masz powodów do zastosowania diety odchudzającej. Zimą częściej sięgamy po produkty bogate w cukry i tłuszcze- mamy inne zachcianki. Latem wystarczy nam miseczka truskawek, kilka kawałków arbuza i czujemy się syci. To naturalne potrzeby organizmu. Nie warto spełniać wszystkich zachcianek- tabliczka czekolady codziennie to zły pomysł choć kuszący- ale mogę Cię uspokoić, że większość ludzi traci na wadze wiosną. Polecam wyżej wymienione rady, dużo warzyw- w każdej postaci (surówki, zapiekanki, gotowane) i oczywiście sport.

Pozdrawiam serdecznie


Zuzanna Gąsiewska, dietetyk

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)