Odpowiednia dieta

Mam taki problem, mam za mały poziom cukru we krwi, ostatnie badania krwi wykazały wartość glukozy 74. Jestem osobą szczupłą, ćwiczę regularnie, ale moja dieta chyba nie jest zbyt dobra.
Odpowiednia dieta

Mam taki problem, mam za mały poziom cukru we krwi, ostatnie badania krwi wykazały wartość glukozy 74. Jestem osobą szczupłą, ćwiczę regularnie, ale moja dieta chyba nie jest zbyt dobra. Często dopada mnie wilczy głód, jak spada mi cukier to trzęsą mi się ręce występują zimne poty drgawki i wtedy pochłaniam to co mam pod ręką. Co mam robić, jak się odżywiać żeby nie dopuszczać do takiego stanu, bo mój lekarz domowy nie widzi problemu! Z góry dziękuję i pozdrawiam:)


Agnieszka

Droga Agnieszko

Jeżeli robiłaś badanie krwi na czczo i poziom glukozy wyniósł 74 mg% to jest to wynik prawidłowy i mieści się w przedziale poniżej 100 mg% (lub 100 mg/dl w zależności od oznaczeń w laboratorium) i pewnie dlatego Twój lekarz się tym nie przejął. Jeżeli przerwy pomiędzy posiłkami są dłuższe niż 3 godziny, wówczas spada poziom cukru we krwi i czujemy głód, pobudzenie, drażliwość, zmęczenie, bóle głowy. Jest to znak że organizm potrzebuje energii. Jeżeli nie zaspokoisz szybko tej potrzeby pojawią się poważniejsze sygnały, czyli wspomniane przez Ciebie drgawki mięśniowe, obfite poty, zawroty głowy a nawet utrata przytomności. Musisz unikać stanu niedocukrzenia. Przyczyn takiego stanu może być kilka: za dużo wysiłku fizycznego, za mało pożywienia, szczególnie zawierającego węglowodany, ale przede wszystkim opóźnianie posiłków. Podstawą Twojej diety powinny być makarony, kasze, ziemniaki, pieczywo pełnoziarniste, które zapewnią uczucie sytości ponieważ zawierają złożone węglowodany wolniej uwalniające cukry proste do krwi podczas trawienia. Jedz dużo owoców, warzyw, chudych produktów mlecznych. Minimum raz w tygodniu zaplanuj posiłek z rybą, następnie z filetem z kurczaka oraz np. sznyclem cielęcym. Zapewni to odpowiednią podaż pełnowartościowego białka. Jeżeli nie masz czasu na normalny posiłek a poczujesz lekki głód wypij słodzony napój, chociażby herbatę. Poczujesz się lepiej, ale to nie zastąpi jedzenia. Nie dopuszczaj do uczucia ,,wilczego głodu”, jest to bardzo niekorzystne dla organizmu.

Pozdrawiam serdecznie


Zuzanna Gąsiewska, dietetyk

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)