Najzdrowsze jedzenie świata wg naukowców

Jesteś tym, co jesz - wszyscy ci, którym zależy na dobrym zdrowiu i szczupłej sylwetce doskonale znają tę maksymę. Aby potwierdzić, co faktycznie służy naszemu zdrowiu brytyjscy badacze wzięli na tapetę cztery tysiące produktów żywnościowych, z których stworzyli ranking tych najbardziej korzystnych dla zdrowia.

Jesteś tym, co jesz - wszyscy ci, którym zależy na dobrym zdrowiu i szczupłej sylwetce doskonale znają tę maksymę. Aby potwierdzić, co faktycznie służy naszemu zdrowiu brytyjscy badacze wzięli na tapetę cztery tysiące produktów żywnościowych, z których stworzyli ranking tych najbardziej korzystnych dla zdrowia.

Najzdrowsze jedzenie świata wg naukowców

Fot. Depositphotos

Brytyjski dziennik Daily Mail opublikował raport ekspertów z Leatherhead Food Research w Wielkiej Brytanii, którzy po przebadaniu czterech tysięcy produktów, wyłonili listę 222, które uznali za zdrowe i zakwalifikowali do dalszej oceny. Spośród nich wybrano kilka, które zyskały miano najzdrowszego jedzenia na świecie. Oto lista tego, co najbardziej służy naszemu dobrego zdrowiu:

  • Łosoś - nie od dziś wiadomo, że zawarte w nim oraz innych rybach kwasy omega-3 mają bezcenny wpływ na nasze zdrowie, dzięki właściwościom obniżającym poziom cholesterolu we krwi, usprawniającym pracę serca, wspomagającym naszą odporność oraz poprawiającym pracę mózgu. Jedzmy więc ryby na zdrowie!
  • Pieczywo pełnoziarniste - dzięki zawartości tzw. folianów (kwas foliowy oraz związki pokrewne), które pomagają w tworzeniu czerwonych krwinek, usprawniają pracę mózgu oraz mają działanie antydepresyjne i wspomagające działanie układu trawienia.
  • Potrawka z kurczaka z soczewicą i warzywami - taki zestaw został uznany za najbardziej zdrowe danie obiadowe. Dlaczego? Ze względu na zawartość pełnowartościowego białka, kwasu pantotenowego, który m.in. odpowiada za regenerację tkanek w organizmie, zapobiega przemęczeniu oraz poprawia nasze ogólne samopoczucie.
  • Sałata z oliwą z oliwek - po raz kolejny chodzi o zawartość kwasów omega-3, regulujących poziom "złego" cholesterolu we krwi.
  • Jogurt z zawrtością żywych kultur bakterii, które wspomagają procesy trawienne oraz mają pozytywny wpływ na odporność organizmu.
  • Orzechy włoskie, które dzięki dużej zawartości witamin i składników mineralnych przyczyniają się do elastyczności naczyń krwionośnych.
  • Napój czekoladowy - choć może to być wybór nieco zaskakujący, badacze przyznali, że popijanie go w rozsądnych ilościach np. wieczorem ma pozytywny wpływ na szybkie zasypianie i zdrowy sen za sprawą zawartości melatoniny.
  • Koktajl jagodowy, który może działać wspomagająco odchudzanie u osób liczących kalorie i chcących utrzymać szczupłą sylwetkę.
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/rok temu
Sciema z tą oliwą z oliwek. Olej rzepakowy jest bardziej bogaty w witaminy i przy tym DUŻO tańszy.
/6 lat temu
Dokładnie i dlatego niedawno kupiłam im kapsułki Vitamarin Junior i podaje codziennie. Słyszałam, że jest skuteczny i sporo osób go chwali.
/6 lat temu
Od dawna wiadomo, że kwasy omega-3 mają bezcenny wpływ na nasze zdrowie, a zwłaszcza naszych dzieci.