siłownia fot. Panthermedia

Maszeruj i chudnij

Chcesz mieć zgrabną figurę? Wybierz się na spacer! Bez dietetycznych wyrzeczeń zrzucisz 5, 10, a nawet 25 kilogramów!
/ 05.06.2012 07:02
siłownia fot. Panthermedia
Z wybieraniem sposobu odchudzania jest tak, jak z szukaniem przyjaciela. Szybko rezygnujemy, jeśli do nas nie pasuje, dobrze dobrany - wtapia się w nasze życie. Gdy przebadano tych, którym udało się schudnąć (i utrzymać linię!) okazało się, że 75% osób z badanej grupy zawdzięcza swój sukces regularnym marszom.

Dlaczego właśnie marsze? To proste. Chodzenie jest łatwe - można to robić wszędzie, w dowolnym tempie, bez sprzętu i wyposażenia. Kluczem do sukcesu jest wybór takiego planu maszerowania, aby wysiłek szybko przynosił efekty, a przy tym sprawiał przyjemność. Kiedy sposób maszerowania dobierzesz do swojej osobowości, będziesz wygrywać z rozleniwieniem i ochotą na poobiednią drzemkę.

Jaki typ marszu jest dla Ciebie odpowiedni?

Typ romantyczny
Lubisz wędrować po lesistych, malowniczych terenach, szukasz ciekawych ulic... Wielką radość sprawiają ci spacery nad wodą o zachodzie słońca.
Nie czekaj na wakacje lub weekend, by odkrywać nowe trasy. Staraj się, by codzienny marsz zawsze był inny - ciekawy i intrygujący. Sprawdź, czy w najbliższej okolicy są ścieżki zdrowia - ich pokonywanie urozmaici twoje marsze. Dodatkowo chodź co dzień inną trasą. Zapuszczaj się w uliczki, które dotąd omijałaś.

Typ praktyczny
Nie lubisz spacerować bez celu. Stale się spieszysz: w domu i w pracy. Chodzisz zawsze tą samą trasą, o tej samej porze lub z trudem wciskasz spacer między inne obowiązki. Robisz to bardziej z rozsądku niż dla przyjemności. Maszerując przez 10 minut kilka razy dziennie równie skutecznie zrzucisz nadwagę, jak maszerując znacznie dłużej, ale tylko raz. Stosując ten system, znajdziesz czas w swoim napiętym terminarzu, a w dodatku będziesz miała więcej wychodzonych minut i kilometrów niż weekendowi długodystansowcy. Staraj się chodzić wszędzie, gdzie się da. Lepiej z góry załóż, że nie istnieją warunki idealne i korzystaj ze wszystkich możliwości poruszania się na piechotę. W przeciwnym razie łatwo zrezygnujesz z maszerowania.

Typ towarzyski
Nie masz nic przeciwko wysiłkowi fizycznemu, ale nie lubisz uprawiać sportów sama. Partnerem dla ciebie może być mąż, przyjaciółka, nowa znajoma... Ważne, by ktoś ci towarzyszył. Szukaj sposobów, które pozwolą ci na zabawę i życie towarzyskie podczas marszów. Dobrym rozwiązaniem są marsze w grupie. Im silniejsze będziesz czuła wsparcie psychiczne, tym szybciej stracisz na wadze. Jeśli wiesz, że ktoś liczy na ciebie, będziesz się starała go nie zawieść. Dwie osoby towarzyszące to lepiej niż jedna. Im liczniejsza grupa, tym weselej - więcej ciekawych rozmów, żartów, pomysłów nowych tras, a jeśli komuś coś wypadnie, zawsze pójdzie ktoś inny.

Typ sportowy
Lubisz wyzwania, uwielbiasz prześcigać innych i bić rekordy. Zawsze starasz się uzyskiwać jak najlepsze wyniki. Potrzebujesz motywacji, bodźca sprawiającego, że zaangażujesz się w maszerowanie i zwiększysz szansę na odniesienie sukcesu. Szybsze tempo marszu to najłatwiejszy sposób, by korzyści z treningu były największe. Spalisz więcej kalorii i pozbędziesz się zbędnych kilogramów.
Tagi: trening, marsz