Dieta plaż południa - etap 1 i opinia dietetyka fot. Fotolia

Dieta plaż południa - etap 1 i opinia dietetyka

Umiejętnie dobierając węglowodany i tłuszcze, bez wyrzeczeń można zeszczupleć. Oto etap 1 diety plaż południa!
Agata Bernaciak / 13.06.2018 15:27
Dieta plaż południa - etap 1 i opinia dietetyka fot. Fotolia

Opinia dietetyka: dieta plaż południa

Najzdrowszą z błyskawicznych diet odchudzających wymyślili kardiolodzy - zespół lekarzy z Florydy pracował nad dietą hamującą rozwój chorób serca. Rozczarowani nie dość skutecznym działaniem diety niskotłuszczowej (tradycyjnie zalecanej "sercowcom"), skomponowali własną. Nazwali ją dietą plaż południa. Dieta dzieli się na trzy etapy: pierwszy trwa dwa tygodnie, 2. do osiągnięcia właściwej wagi, a 3. do... końca życia.

Zasady etapu 1 diety plaż południa

Uwaga! jest on najbardziej rygorystyczny! Na pociechę należy jednak dodać, że po pierwsze: trwa tylko 2 tygodnie, a po drugie: efekty widać błyskawicznie. Można przez ten czas schudnąć 5–6,5 kg (w zależności od wagi wyjściowej)! Jadłospis przewiduje sześć posiłków. Powinny one zaspokajać głód, muszą więc być normalnej wielkości (ale niezbyt obfite). Większości produktów nie trzeba ważyć.

Produkty zalecane w diecie plaż południa

Wołowina: chude części, jak polędwica lub górna część udźca.
Drób (bez skóry): mięso z piersi kurczaka lub indyka, szynka z indyka.
Ryby i owoce morza: wszystkie gatunki ryb oraz skorupiaków.
Wieprzowina: tylko chuda – gotowana szynka, polędwica.
Cielęcina: zraz, kotlet cielęcy z kością (np. z combra), górna część udźca.
Sery: (bez tłuszczu lub z obniżoną jego zawartością) cheddar, twaróg (1–2 procentowy albo odtłuszczony), feta, mozzarella, parmezan.
Orzechy: orzeszki ziemne (20 szt.), pekanowe (15), pistacjowe (30), masło orzechowe (łyżeczka).
Jaja: całe jaja bez ograniczeń (chyba, że są przeciwwskazania lekarskie).
Tofu: miękkie, niskokaloryczne gatunki o obniżonej zawartości tłuszczu.
Warzywa: karczochy, szparagi, brokuły, kapusta, kalafior, seler, jarmuż, ogórki, oberżyna, cukinia, sałata, grzyby (wszystkie gatunki), szpinak, kiełki lucerny, pomidory (1 duży lub 10 "winogronowych” do jednego posiłku).
Rośliny strączkowe: różne rodzaje fasoli (również szparagowa), groch, soczewica, soja.
Tłuszcze: olej rzepakowy oraz oliwa z oliwek.
Słodycze: (do 75 kalorii dziennie!) sorbety, dropsy, kakao.


Produkty zakazane w diecie plaż południa

Warzywa: buraki, marchew, kukurydza, ziemniaki.
Owoce: wszelkie owoce i soki.
Produkty bogate w skrobię: wszystkie gatunki pieczywa, maca, płatki śniadaniowe, owsianka, ryż, makarony, ciastka.
Produkty mleczne: mleko (również sojowe), kefiry, jogurty.
Inne: wszelkie alkohole, w tym także piwo i wino, nawet w małych ilościach.


Menu w 1 etapie odchudzania

Śniadanie:

  • 0,2 l soku pomidorowego
  • jajecznica z pieczarkami
  • dwa plasterki wędliny
  • bezkofeinowa kawa lub herbata ze słodzikiem

Drugie śniadanie: kawałek chudego sera mozzarella
Obiad: sałata z sosem light i plastrem szynki z indyka
Podwieczorek: 0,5 szklanki chudego twarożku oraz 0,5 szklanki pokrojonych pomidorów i ogórków
Kolacja:

  • ryba
  • pieczone warzywa

Deser: krem z chudego twarożku z odrobiną skórki cytrynowej