Dieta makrobiotyczna

Istnieje dłużej niż Beatlesi. Przetrwała diety makaronowe, niskowęglowodanowe i niskotłuszczowe. Dziś termin makrobiotyka został odsunięty na dalszy plan, tak że nie każdy z nas wie co on oznacza.
/ 29.10.2007 11:57
Istnieje dłużej niż Beatlesi. Przetrwała diety makaronowe, niskowęglowodanowe i niskotłuszczowe. Dziś termin makrobiotyka został odsunięty na dalszy plan, tak że nie każdy z nas wie co on oznacza.

Dieta makrobiotyczna zawiera bogatą, organiczną żywność, którą powinien stosować człowiek i która znana jest od wieków. Bogata jest w węglowodany i błonnik, z małą zawartością tłuszczu. W jej skład nie wchodzi: mięso, drób, nabiał, jaja, cukier rafinowany i chemikalia. Ta przepyszna dieta zapobiega wielu chorobom. Jak by nie było, makrobiotyka przetrwała próbę czasu. Jej właściwość równoważąca została udowodniona przez naukowców. Dla wielu ta wegetariańska dieta jest częścią sposobu na życie. Dla innych jest środkiem ratującym je. Wiele osób twierdzi, że stosowanie diety makrobiotycznej pomogło im zapobiec chorobom serca, rakowi i innym nieuleczalnym schorzeniom. Niektórzy odżywiają się makrobiotycznie, aby zwiększyć witalność, osiągnąć większy rozwój umysłowy i emocjonalny, inni, aby schudnąć lub mieć lepszą cerę. Jeszcze inna grupa wybrała tę dietę, aby bronić prawa zwierząt i żyć ekologicznie. Jedną z unikalnych korzyści makrobiotyki jest ta, że przynosi ona zdrowie nie tylko człowiekowi, ale także całej planecie.

Centralnym punktem każdego makrobiotycznego posiłku jest: brązowy ryż, jęczmień, owies, kukurydza i gryka, a także makaron ekologiczny. Białe pieczywo i płatki kukurydziane były dla większości z nas codziennym pożywieniem. Teraz zboża są tradycyjnym pożywieniem wielu kultur. Pochodzi ono od naszych przodków, którzy spożywali ziarna zbóż do każdego posiłku. Ta wzmacniająca żywność pokrywa 50% zapotrzebowania na witaminy, mikroelementy i dostarcza błonnika. Żywność roślinna w skład której wchodzą ziarna, rośliny strączkowe, warzywa i owoce zawiera zdrowe fitochemikalia. Wzmacniające zupy, lekkie sałatki zbożowe i słodkie owocowe desery to wszystko, czego nam potrzeba dla zdrowia.

źródło: www.fit.pl