Dieta jabłkowa

Jedno jabłko z wieczora i nie trzeba doktora. Pięć jabłek i będziesz mogła założyć bikini!

Jedno jabłko z wieczora i nie trzeba doktora. Pięć jabłek i będziesz mogła założyć bikini!

Dieta jabłkowa

Fot. Depositphotos

Jabłko to jeden najwspanialszych owoców, jakimi obdarzyła nas natura. Regionalne a więc odpowiednie dla naszego systemu trawiennego, dostępne cały rok, niskokaloryczne, tanie, pyszne, trwałe i łatwe do schrupania w każdym miejscu, o każdej porze. Co zaś najważniejsze, jabłka są pokarmowym bogactwem – witaminy A, C, P oraz żelazo, magnez, potas, sód, wapń, miedź, pektyna i kwas foliowy czynią z nich najlepszy suplement diety.

Jak schudnąć na jabłkach?
Generalnie przestrzegamy was przed stosowaniem mono-diet – jedzenie tylko i wyłącznie jednego produktu w dłuższym czasie zawsze prowadzi do poważnych niedoborów. Jednakże, nasze przekarmione ciała nie doznają na pewno żadnego uszczerbku, jeśli raz w tygodniu zafundujecie sobie dzień jabłkowy. Powtarzanie takiej głodówki co 7 dni, przez 3 miesiące może przynieść znaczące spadki wagowe, a jednocześnie uregulować nasz metabolizm i apetyt, chroniąc przed ponownymi przyrostami kilogramowymi.
W przypadku takiej jabłkowej głodówki poleca się jedzenie dziennie 2 kilogramów jabłek i picie dużych ilości niegazowanej wody źródlanej oraz niesłodzonej zielonej herbaty. Jeśli taka ilość surowizny jest dla ciebie problemem, możesz śmiało na obiad upiec jabłko. W takiej formie tracisz co prawda część witamin, ale zyskujesz na pektynach, które pozwalają oczyścić organizm.

Jabłko na co dzień

Dieta jabłkowa

Fot. Depositphotos

Nie musisz jednak wcale uciekać się do mono-diety aby wykorzystać dobrodziejstwo jabłek. Wplatanie tych chrupiących owoców do codziennego jadłospisu również przynosi wspaniałe korzyści zdrowotne i pomaga schudnąć. Oto kilka wspaniałych jabłkowych sugestii:

  • Na śniadanie – sałatka piękności pomagająca odzyskać piękną cerę. Wieczorem namocz w przegotowanej wodzie 3 łyżki płatków owsianych lub niesłodzonego muesli. Rano dodaj 2 łyżki jogurtu naturalnego starte jabłko.
  • Zamiast przekąsek. Jeśli w pracy albo w domu często podjadasz (orzeszki, słodycze, krakersy, paluszki) to obstaw się jabłkami: surowe, w formie soku 100% lub jabłkowych chipsów są niskokaloryczną zdrową przegryzką.
  • Na obiad. Ograniczaj ziemniaki czy mięso na korzyść jabłek. Zielona sałata z jabłkiem i kurczakiem, pieczony indyk z jabłkami, brązowy ryż z duszonymi jabłkami i cynamonem – to wszystko świetne propozycje dla całej rodziny.
  • Zamiast deseru. Mus z surowego jabłka lub pieczone jabłko z łyżką jogurtu to słodycz, która nie będzie cię kosztować godziny spędzonej w siłowni.
  • Na kolację. Możesz czasem zjeść same jabłka – wspaniale poprawi to przemianę materii i pomoże jelitom oczyścić się. Jeśli to zbyt wielkie poświęcenie zjedz kawałek razowego chleba z margaryną i surówką z marchwi, jabłka i selera doprawioną jogurtem.
  • Ocet jabłkowy. Jest wielki przyjacielem urody i figury. Picie na czczo jednej szklanki ciepłej wody dziennie z jedną łyżką octu jabłkowego pomaga zrzucić kilogramy. Kąpiel w wodzie z kilkoma łyżkami octu wspaniale zmiękcza i wygładza skórę.

fot. depositphotos.com

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)