POLECAMY

Dieta zgodna z grupą krwi: 2 kg w tydzień! + audio-komentarz dietetyka

To co jednym z nas służy, innym wręcz szkodzi. Aby najlepiej dopasować dietę do potrzeb organizmu, powinniśmy się odżywiać zgodnie z naszą grupą krwi.
Dieta zgodna z grupą krwi: 2 kg w tydzień! + audio-komentarz dietetyka fot. Fotolia

Opinia dietetyka: dieta zgodna z grupą krwi

Grupa 0 – typ myśliwego

Krew tej grupy ma aż 43% całej populacji ludzkiej. W skrócie można ją nazwać grupą myśliwych, a to dlatego że nasi praprzodkowie zdobywali pożywienie, polując.

Osoby z grupą 0 są wytrzymałe fizycznie i potrzebują zwiększonej dawki ćwiczeń, aby utrzymać właściwą sylwetkę. Mięso w ich diecie jest oczywiście jednym z najważniejszych produktów. Jajka mogą natomiast jadać sporadycznie. Posiadacze grupy 0 raczej nie tolerują produktów pszenicznych, dlatego łatwiej im pozbyć się kilku zbędnych kilogramów, jeśli z diety wyeliminują białą mąkę. Zalecane są warzywa, szczególnie te zawierające wit. K (szpinak, sałata rzymska, brokuły) i soki warzywne (owocowe często wywołują nadkwasotę). U osób z grupą 0 często spotyka się nietolerancję na białka pochodzenia roślinnego i produkty mleczne.

Wskazane produkty: baranina, cielęcina, dziczyzna, wołowina, dorsz, halibut, łosoś, makrela, szczupak, tuńczyk, pestki dyni, orzechy włoskie, siemię lniane, gryka, orkisz, ryż, żyto, proso, boćwina, brokuły, cebula czerwona, chrzan, cykoria, czerwona papryka, czosnek, dynia, jarmuż, kalarepa, kapusta włoska, pietruszka, por, rzepa, rzeżucha, sałata rzymska, szpinak, figi, morwa, śliwki.

Lepiej unikać: kawioru, łososia wędzonego, owoców morza, śledzia marynowanego, chudego mleka, jogurtów wszystkich odmian, kefiru, koziego mleka, lodów, maślanki, pełnego mleka, wszystkich pozostałych odmian sera, serwatki, maku, masła z orzechów ziemnych, orzecha brazylijskiego, orzeszków nerkowca, pistacjowych i ziemnych, soczewicy czerwonej, soczewicy zielonej, kiełków pszenicy, mąki z owsa, mąki kukurydzianej, otrębów z owsa lub z pszenicy, owsianki, pasty z pszenicy, białej mąki pszennej, makaronu grysikowego, makaronu ze szpinaku, wszystkich pszennych mąk, a w szczególności: mąki pszennej bulgur, mąki pszennej durum oraz: mąki kuskus, mąki glutenowej, mąki graham, mąki z kiełków pszenicy, mąki z owsa. Wystrzegać trzeba się też: awokado, bakłażana, białej kapusty, kukurydzy, białych ziemniaków, brukselki, chińskiej kapusty, czarnych oliwek, czerwonej kapusty, czerwonych ziemniaków, gorczycy zielonej, grzybów shitake, kalafiora, kiełków lucerny, oliwek greckich, oliwek hiszpańskich, pieczarek, jeżyn, mandarynek, melona.

Grupa A – typ rolnika

Powstała 15–25 tysięcy lat temu, gdy część ludzkiej społeczności przestawiła się na bardziej rolniczy tryb życia. Człowiek z tą grupą krwi to wegetarianin z urodzenia. Najlepiej służą mu produkty najmniej przetworzone, świeże, w naturalnej postaci. Osoby z grupą krwi A mają za mało kwasów żołądkowych, przez co słabo trawią białka mięsa. Również nabiał jest gorzej trawiony przez ich układy pokarmowe. Aby dobrze funkcjonować, nie potrzebują dużych ilości tłuszczów. Natomiast wskazane są dla nich zboża i warzywa. Dieta dla osób z grupą krwi A powinna być nastawiona na owoce i warzywa.

Wskazane produkty: dorsz, karp, łosoś, makrela, pstrąg, sardynki, sieja, szczupak, mleko sojowe, ser sojowy (tofu), masło orzechowe, orzeszki ziemne, pestki dyni, siemię lniane, fasola czarna, fasola pinto, soczewica czerwona i zielona, gryka, owies, chleb sojowy, wafle ryżowe, mąka i makaron ryżowy, brokuł, cebula czerwona i biała, dynia, chrzan, cykoria, czosnek, kalarepa, kapusta włoska, karczochy, kiełki lucerny, marchew, pasternak, pietruszka, por, rzepa, sałata rzymska, szpinak, ananas, borówki amerykańskie, czarne jagody, cytryny, figi świeże i suszone, grejpfruty, jeżyny, morele świeże i suszone, rodzynki, śliwki świeże, suszone wiśnie, żurawina.

Lepiej unikać: halibuta, homara, kałamarnicy, kawioru, kraba, krewetek, łososia wędzonego, małży, morszczuka, ostryg, dużej ilości mleka, lodów, masła, maślanki, sera, kiełków pszenicy, otrębów pszenicy, bakłażana, fasolki limeńskiej, kapusty, bananów, mandarynek, mango, melona kantalupa, melona miodunka, orzechów kokosowych, papai, pomarańczy, rabarbaru.

Grupa B – typ koczownika

Osoby z grupą krwi B odziedziczyły po przodkach siłę, dzięki której z powodzeniem opierają się chorobom cywilizacyjnym (rak, choroby serca). Dieta dla grupy krwi B jest zrównoważona i urozmaicona, obejmuje szeroki wachlarz żywności. Zawiera wszystko co najlepsze w królestwie roślin i zwierząt. W diecie wskazany jest nabiał i owoce morza (zwłaszcza ryby morskie). Osoby z grupą krwi B powinny natomiast wystrzegać się orzechów ziemnych, sezamu i słonecznika oraz soczewicy, ponieważ zaburzają one produkcję insuliny.

Wskazane produkty: dziczyzna, baranina, jagnięcina, królik, dorsz, flądra, łosoś, halibut, makrela, jesiotr, szczupak, a także: chude mleko, jogurty, kefir, owcze mleko, ser, oliwa z oliwek, owies, proso, otręby owsiane i ryżowe, mąka owsiana i ryżowa, płatki owsiane, wafle ryżowe, bakłażan, botwinka, brokuł, brukselka, buraki, gorczyca, grzyby shitake, kapusta – biała, chińska i czerwona, kalafior, marchew, pasternak, papryka (czerwona, jalapeno, zielona i żółta), pietruszka, rzeżucha, ziemniaki, ananas, banany, jeżyny, papaja, świeże śliwki, winogrona.

Lepiej unikać: bekonu, gęsi, kaczki, kurczaka, kuropatwy, przepiórek, szynki, wieprzowiny, ostryg, ośmiornicy, raków, sardeli, skrzydlaka, skalnika, węgorza oraz sera blue, masła sezamowego, masła słonecznikowego, masła z orzeszków ziemnych, maku, nasion sezamu, orzeszków pinii, orzeszków pistacjowych, orzechów laskowych, orzechów nerkowca, orzeszków ziemnych, pestek dyni, pestek słonecznika, fasoli czarnej, groszku „czarne oczko”, ciecierzycy, fasoli pinto, soczewicy amerykańskiej, soczewicy czerwonej, soczewicy zielonej, amarantu, gryki, jęczmienia, kaszy, mąki kukurydzianej, otrębów pszennych, płatków kukurydzianych, przetworów pszennych, żyta, bułek pszennych, bułek kukurydzianych, bułek z otrąb pszennych, chleba wieloziarnistego, chleba żytniego, chrupek żytnich, pieczywa z mąki durum, dzikiego ryżu, kasz (gryczanej, kukurydzianej, kuskus), mąki (glutenowej, jęczmiennej, pszennej, żytniej, pszennej durum), granatów, karamboli, orzechów kokosowych oraz rabarbaru.

Grupa AB – typ mieszany

Grupa krwi AB powstała 1000–1500 lat temu z połączenia skrajnej, wrażliwej grupy A z bardzo zrównoważoną grupą B. Większość żywności, która jest zalecana lub niewskazana w grupach A i B, będzie również oddziaływać odpowiednio: korzystnie lub niekorzystnie w przypadku grupy AB. Dla osób z grupą krwi AB bardzo wskazany jest nabiał, a szczególnie skwaśniałe produkty takie jak jogurt, kefir i niskotłuszczowa kwaśna śmietanka.

Wskazane produkty: baranina, indyk, jagnięcina, królik, pstrąg tęczowy, sardynka, sola, szczupak, troć, tuńczyk, jajka (kurze), jogurt, jogurt z owocami, kefir, kwaśna śmietana (chuda), mleko kozie, ser farmer, ser feta, ser kozi, ser mozzarella, ser ricotta, serek wiejski, kasztany, masło z orzeszków ziemnych, orzeszki ziemne, orzechy włoskie, fasolka czerwona, fasola czerwona soi, fasolka pinto, soczewica zielona, pieczywo chrupkie wasa, chrupki żytnie, pieczywo z prosa, wafle ryżowe, dziki ryż, makarony z mąki owsianej, makarony z mąki ryżowej, makarony z mąki żytniej, ryż basmati, ryż biały, ryż brązowy, bakłażany, brokuły, burak czerwony i jego liście, czosnek, gorczyca, kalafior, kiełki lucerny, mniszek lekarski, ogórek, pasternak, pietruszka, seler, serek tofu, słodkie ziemniaki, agrest, ananas, cytryna, figi suszone, figi świeże, grejpfrut, kiwi, malinojeżyna, śliwki, wiśnie, winogrona, żurawina.

Lepiej unikać: bananów, mango, granatów, guawy, karamboli, opuncji, orzechów kokosowych, pomarańczy, rabarbaru, awokado, fasoli limeńskiej, karczocha amerykańskiego, karczocha jerozolimskiego, kiełków rzodkiewki, kukurydzy białej, kukurydzy żółtej, oliwek czarnych, papryki, rzodkiewki, kaszy gryczanej, makaronu soba, mąki jęczmiennej, mąki kukurydzianej, płatków kukurydzianych, kaszy, masła sezamowego, masła słonecznikowego, maku, nasion sezamu, orzechów laskowych, pestek dyni, pestek słonecznika, lodów, masła, sera amerykańskiego, sera parmezan, bekonu, cielęciny, dziczyzny, gęsi, kaczki, kuropatwy, kurczaków.

napisane na podstawie tekstu zamieszczonego w "Pani Domu"
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/2 miesiące temu
Ja stosuję jeszcze reducer dla wzmocnienia efektów. Zgubiłam 7kg przez pierwsze 1,5 miesiąca. Polecam - https://bit.ly/2prqdu5