To jest hit! Program treningowy 100 pompek

Sprawdź, na czym polega program treningowy 100 pompek, jakie przynosi efekty i... podejmij wyzwanie!
Program 100 pompek – zasady i efekty fot. Fotolia

Na czym polega program treningowy 100 pompek?

Program treningowy 100 pompek trwa od 6 do 10 tygodni, po upływie których będziesz w stanie wykonać 100 pompek za jednym podejściem. Celem planu treningowego 100 pompek jest wyrzeźbienie sylwetki i poprawa kondycji. Autorem programu jest Steve Speirs – amerykański popularyzator zdrowego trybu życia.

Jak poprawnie wykonywać pompki?

Zanim przystąpisz do programu 100 pompek, musisz wiedzieć, jak prawidłowo robić pompki. Połóż się płasko na ziemi w pozycji wyprostowanej, a dłonie umieść na wysokości barków. Unoś ciało do góry cały czas pamiętając o wyprostowanej pozycji. Ciało opieraj tylko na dłoniach i palcach stóp. Nie dotykaj ziemi tułowiem pomiędzy powtórzeniami.

Test przed programem treningowym 100 pompek

Przed rozpoczęciem programu 100 pompek musisz zrobić test – sprawdź, ile pompek umiesz wykonać na raz. Twój wynik będzie podstawą wyboru odpowiedniego programu treningowego. Jeśli dopiero uczysz się, jak wykonywać to ćwiczenie, zacznij od cyklu pierwszego. Jeśli natomiast potrafisz wykonać określoną liczbę pompek zobacz, do którego cyklu kwalifikuje cię wynik.

  • Cykl 1: 6-10 pompek
  • Cykl 2: 11-20 pompek
  • Cykl 3: 21-30 pompek
  • Cykl 4: 31-35 pompek
  • Cykl 5: 36-40 pompek
  • Cykl 6: 41-45 pompek
  • Cykl 7: 46-50 pompek
  • Cykl 8: 51-55 pompek
  • Cykl 9: 56-60 pompek
  • Cykl 10: powyżej 60 pompek

Zasady i schemat programu treningowego 100 pompek

Po doborze cyklu możesz rozpocząć treningi. Każdy z nich wykonuj zgodnie ze wskazówkami zawartymi w opisie cyklu. Pamiętaj, aby robić przerwy (dzień lub 2, ale nie dłużej) pomiędzy poszczególnymi etapami. Po przerwie przystąp do kolejnego cyklu, a schemat powtarzaj tak długo, aż dotrzesz do ostatniego etapu.

Jakie efekty przynosi program 100 pompek?

Po zakończeniu programu 100 pompek stracisz w sumie około 17 tysięcy kalorii! Program pomoże w wyrzeźbieniu mięśni klatki piersiowej oraz ramion i poprawi twoją kondycję. Wykonywanie od czasu do czasu pompek po zakończeniu programu pomoże w utrzymaniu efektów. Podejmiesz wyzwanie? :)

Dowiedz się więcej:

7 rzeczy, za które podziękują ci twoje mięśnie Co jeść przed i po treningu kardio? Skąd się bierze cellulit na pupie i jak się go pozbyć?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)