POLECAMY

Jak dbać o skórę twarzy, jeśli regularnie trenujesz?

Pot, pocieranie twarzy ręcznikiem i chodzenie w makijażu na siłownię poważnie szkodzi twojej skórze! Jak jej pomóc? Podpowiadamy!
Jak dbać o skórę twarzy, jeśli regularnie trenujesz? fot. Fotolia

Często treningi kończą się u ciebie problemami z cerą? Zacznij przede wszystkim od dobrania odpowiedniej dla ciebie dyscypliny sportu! Poza tym nie zapominaj o codziennej pielęgnacji, która uchroni skórę przed podrażnieniami. Podpowiadamy, jak to robić!

Jak dobrać dyscyplinę sportu do typu skóry?

  • Jeśli masz skórę z rumieniem, wybierz sport, który nie będzie obciążał słabych naczyń krwionośnych. Idealne będą spokojne ćwiczenia np. joga. Przy cerze naczyniowej uważaj ze sportami, które wiążą się z dużym wysiłkiem np. crossfit.
  • Przy cerze suchej i wrażliwej wybieraj sport, który nie będzie niepotrzebnie jej podrażniał i wysuszał. Cerze wrażliwej i suchej nie służy częste korzystanie z basenu z chlorowaną wodą, lepiej sprawdzą się siłownia, zajęcia fitness lub zumba.
  • Dla cery trądzikowej niekorzystny będzie basen, ponieważ może podrażniać skórę. Kłopot pojawia się również ze sportami, podczas których intensywnie się pocimy. W tym wypadku powinnaś pomyśleć raczej o pilatesie, jodze, bieganiu, jeździe na rowerze.

Jak dbać o skórę przed i po treningu?

Bez względu na typ skóry, zachowanie dyscypliny podczas treningu powinno się łączyć z zachowaniem dyscypliny w kwestii pielęgnacji:

  • PRZED. Zmyj makijaż i nałóż krem lub serum z antyoksydantami – to najodpowiedniejsze przygotowanie. Jeśli planujesz trening na świeżym powietrzu, koniecznie zastosuj ochronę przeciwsłoneczną, a zimą wybierz tłustszy preparat – zabezpieczy skórę przed mrozem.
  • PO. Dokładnie umyj twarz łagodnym preparatem dermatologicznym (koniecznie dobranym do typu skory!). Nałóż krem i dopiero makijaż. Żeby nie obciążać skóry zaraz po treningu, świetnym wyborem będzie krem BB, który delikatnie wyrówna koloryt skóry.

Czy można chodzić na treningi w makijażu?

Ćwiczenie w makijażu to zamach na urodę! Po pierwsze podczas treningu makijaż szybko „spływa”, co wygląda nieatrakcyjnie. Po drugie skóra produkuje większą ilość potu i łoju, a w połączeniu z podkładem i zanieczyszczeniami tworzy się mieszanka, która zapycha pory (tym bardziej, że pod wpływem ciepła pory rozszerzają się!).

Dowiedz się więcej:

15 powodów, dla których warto zacząć ćwiczyć 5 rad jak maszerować, żeby schudnąć Czego nie wypada robić na siłowni?

na podstawie informacji prasowej WellDerm

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/2 lata temu
Każdy dzień zaczynam od nałożenia kremu, oeparol bardzo lubię, szczególnie serie essence bo mam sucha skórę. Bardzo dobrze nawilża , nadaje sie tez pod makijaż bo ma lekką konsystencję i dobrze się wchłania.
/2 lata temu
ajko pierwsze trzeba pamiętać żeby zmywać makijaż przed ćwiczeniami wtedy na pewno nie będę się pojawialy wypryski, a ponadto dobre nawilżanie szczególnie jak się ćwiczy na dworze i jest sie narażonym na wiatr i mróz albo słońce. ja używam kremu oeparol, bo jest lekki i skóra się po nim nie klei podczas ćwiczeń