1. Błotniki
Błotniki to absolutna podstawa! Nie wszystkie sprawdzą się przy zalegającej na drogach brei. Dobrze jest zainwestować w dłuższe, najlepiej metalowe błotniki osłaniające dużą część obwodu koła. Ich zamontowanie może sprawiać więcej problemów niż montaż standardowych plastikowych błotników. Wówczas warto skorzystać z pomocy mechanika.2. Opony
Te z kolcami sprawdzą się wyłącznie na ubitym śniegu i lodzie – na suchym gruncie będą jedynie przeszkadzać, zwiększając opór toczenia kół. Zanim więc zamienisz „opony letnie na zimowe” zastanów się, czy rzeczywiście będziesz jeździć w ekstremalnych warunkach pogodowych i czy taki sprzęt się przyda. Aby zwiększyć przyczepność zwykłych opon, napompuj je mniejszym ciśnieniem niż zwykle.3. Łańcuch
O ile nie jest zabudowany warto regularnie, najlepiej po każdej przejażdżce, smarować go gęstymi olejkami lub oliwką. Ta część roweru jest bowiem najbardziej narażona na rdzewienie i zniszczenia. Od czasu do czasu nie zaszkodzi też nasmarować łożysk, piast i kółek w tylnej przerzutce.4. Hamulce
Użytkownicy rowerów z hamulcami tarczowymi nie powinni mieć zimą żadnych problemów – działają niezależnie od pogody. W przypadku pozostałych typów hamulców, bardzo ważne jest dbanie o stan klocków i okładzin hamulcowych. W trudnych warunkach pogodowych zużywają się bardzo szybko, zwłaszcza w hamulcach typu V-break.5. Pancerze i linki
Woda i błoto potrafią skutecznie unieruchomić hamulce i przerzutki. Warto więc ochronić je pancerzami, aby zapobiec wlewaniu się wody i rdzewieniu tych elementów.6. Przechowanie roweru
Im bardziej suche i osłonięte miejsce przechowania roweru, tym lepiej. Piwnica czy garaż nadadzą się idealnie, natomiast pod żadnym pozorem nie przechowuj roweru na balkonie lub tarasie.napisane na podstawie materiałów prasowych Wygodnyrower.pl