POLECAMY

Zmiana Euthyrox na Novothyral.

napisał/a: micrus , 2011-01-30 16:39
Witam.
1,5 roku temu stwierdzono u mnie niedoczynność tarczycy wraz z Hashimoto. Do tego miałam guza na prawym płacie, którego mi usunięto. Od tamtego czasu jestem na Euthyrox od dawki 50 do 100 mg.Niedawno robiłam wyniki badań. Niestety wyniki mimo długiego już leczenia nigdy nie były zadowalające. Samopoczucie również. Jestem nerwowa, senna, mam suchą skórę, bóle głowy. Obecnie moje wyniki są takie:
TSH 3,76 norma 0,4-4
FT3 3,89 norma 4-8,3
FT4 12,7 norma 9-20
Mój endokrynolog stwierdził, że euthyrox na mnie nie działa i zalecił Novothyral 100. Wiem, ze jest to silny lek i wprowadza się go stopniowo łącząc z Euthyroxem. Jednak mój lekarz zalecił mi odstawienie Euthyrox i zastąpienie go 1 tabletką Novo. Czy to jest dobre rozwiązanie?
Biorę ten lek od 3 dni. Głowa mi pęka, serce szaleje, bolą mnie również gałki oczne, jestem poddenerwowana. Czy mam to przeczekać, czy to minie czy trzeba jednak zmienić dawkowanie?
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2011-01-30 17:52
Ogólnie to bardzo dobry lek, dużo skuteczniejszy niż sama tyroksyna, problem może być taki że trijodotyronina jest bardzo silnym hormonem stąd taka reakcja organizmu. Zacząłbym od mniejszych dawek, skoro lekarz dał od razu taką silną dawkę bierz przez 2 tygodnie pół tabletki.
napisał/a: fahima , 2011-01-30 21:29
a ja bym sie dodatkowo przypatrzyla pracy przytarczy. czesto podczas operacji tarczycy zostaja one tez usuniete potem zaczynaja sie rozne problemy. nie mowie oczywiscie ze tak musi byc.
napisał/a: micrus , 2011-01-31 18:00
Dziękuję za szybką odpowiedź. A jak mam sprawdzić przytarczę? Nie mam pojęcia. Prosze o podpowiedź.
napisał/a: fahima , 2011-01-31 20:41
micrus napisal(a):Dziękuję za szybką odpowiedź. A jak mam sprawdzić przytarczę? Nie mam pojęcia. Prosze o podpowiedź.



mysle ze porozmawiaj z lekarzem na temat przytarczy. Bardzo czesto objawem zlej pracy przytarcz jest wystpeowanie tężyczki.

Warto pogadac z lekarzem co dokladnie Ci usuneli podczas operacji.

"W większości przypadków niedoczynność przytarczyc powstaje na skutek przypadkowego usunięcia lub uszkodzenia przytarczyc w czasie zabiegu usunięcia tarczycy. Pierwsze objawy spadku stężenia wapnia poniżej poziomu fizjologicznego mogą wystąpić już w ciągu pierwszej lub drugiej doby od zabiegu, lecz spotyka się przypadki, w których objawy te pojawiają się dopiero po miesiącu lub nawet latach." to tak ogolnie zarys na czym to polega

Zródło cytatu o przytarczach: http://www.poradnikmedyczny.pl/mod/archiwum/644_przytarczyce_choroby.html



Żeby sprawdzic prace przytarcz robi sie badnanie:

- wapnia we wkrwi wapn zjonizowany
- poziom witami D
- oraz PTH parathormon

Tak czy inaczej napierw porozmawiaj dokladnie z lekarzem
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2011-01-31 21:04
Fahima podaj źródło cytatu.
Druga sprawa zupełnie nie wiem co mają przytarczyce do reakcji pacjentki na lek. Trijodotyronina (składnik leku) jest 4 razy silniejsza niż tyroksyna i takie rekacje ma więkoszść pacjentów szczególnie tacy którzy zaczynają od właśnie od większej dawki.
Dlatego to jest niestety powód tego że nas chorych leczy się samą T4 a nie T3 czy mieszanką T3/T4 które jest jest skuteczniejsze ale niestety jest większe ryzyko poważnych powikłań (z zawałami na czele).
napisał/a: fahima , 2011-02-02 15:56
djfafa napisal(a):Fahima podaj źródło cytatu.
Druga sprawa zupełnie nie wiem co mają przytarczyce do reakcji pacjentki na lek. Trijodotyronina (składnik leku) jest 4 razy silniejsza niż tyroksyna i takie rekacje ma więkoszść pacjentów szczególnie tacy którzy zaczynają od właśnie od większej dawki.
Dlatego to jest niestety powód tego że nas chorych leczy się samą T4 a nie T3 czy mieszanką T3/T4 które jest jest skuteczniejsze ale niestety jest większe ryzyko poważnych powikłań (z zawałami na czele).



Zródło cytatu o przytarczach: http://www.poradnikmedyczny.pl/mod/archiwum/644_przytarczyce_choroby.html

Przytarcze maja bardzo duze znaczenie. Moim skromnym zdaniem byc moze problemem nie jest wlasnie reakacja organizmu na eutrox itd tylko jest inny problem. Ok inaczej powiem nich wprowadza Novothyral a jak sie nie poprawi stan zdrowia to co wtedy?
napisał/a: fahima , 2011-02-02 15:58
fahima napisal(a):
djfafa napisal(a):Fahima podaj źródło cytatu.
Druga sprawa zupełnie nie wiem co mają przytarczyce do reakcji pacjentki na lek. Trijodotyronina (składnik leku) jest 4 razy silniejsza niż tyroksyna i takie rekacje ma więkoszść pacjentów szczególnie tacy którzy zaczynają od właśnie od większej dawki.
Dlatego to jest niestety powód tego że nas chorych leczy się samą T4 a nie T3 czy mieszanką T3/T4 które jest jest skuteczniejsze ale niestety jest większe ryzyko poważnych powikłań (z zawałami na czele).



Zródło cytatu o przytarczach: http://www.poradnikmedyczny.pl/mod/archiwum/644_przytarczyce_choroby.html

Przytarcze maja bardzo duze znaczenie. Moim skromnym zdaniem byc moze problemem nie jest wlasnie reakacja organizmu na eutrox itd tylko jest inny problem. Ok inaczej powiem nich wprowadza Novothyral a jak sie nie poprawi stan zdrowia to co wtedy?


Kazdy kto mial operacje tarczycy powinien miec kontrole pracy przytarcz poniewaz bardzo czesto podczas operacji zostaja one wyciete lub tez uszkodzone. A objawy np nerwowosc poddenerwowanie itd o ktorech pisze micrus moga wlasnie byc skutkiem zlej pracy przytaczy.
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2011-02-02 20:21
Co do przytarczycy jesteśmy zgodni, ale mi chodziło o to o co pyta forowiczka czyli o rekacje na nowy lek a to nie ma nic wspólnego z przytarczycami, tylko z silną rekacją na silniejszy hormon jakim jest T3.
ps. Witaminy D nie ma sensu badać, w Polsce 99% ludzi ma jej niedobory mimo że z przytarczycami mają wszystko ok.
napisał/a: fahima , 2011-02-02 20:49
djfafa napisal(a):Co do przytarczycy jesteśmy zgodni, ale mi chodziło o to o co pyta forowiczka czyli o rekacje na nowy lek a to nie ma nic wspólnego z przytarczycami, tylko z silną rekacją na silniejszy hormon jakim jest T3.
ps. Witaminy D nie ma sensu badać, w Polsce 99% ludzi ma jej niedobory mimo że z przytarczycami mają wszystko ok.



przytarcze to nie tylko witamina D i magnez i wapn. z badan tych malo kiedy cos sensownego wychodzi. Jest jeszzcze PTH

Chodzi mi o to ze moze zanim sie wprowadzi nowy lek NOVATHYRAL warto jeszcze sprawdzic jak dzialaja przytarcze
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2011-02-02 20:51
Co do tego jesteśmy zgodni, najgorsze jest to że w Polsce często usuwa się przytarczyce i nie informuje się o tym pacjenta.
napisał/a: fahima , 2011-02-02 21:47
djfafa napisal(a):Co do tego jesteśmy zgodni, najgorsze jest to że w Polsce często usuwa się przytarczyce i nie informuje się o tym pacjenta.

zgadzam sie w 100 % z tym stwierdzeniem