POLECAMY

UCZULENIE NA ZINACEF

napisał/a: kacha0903, 2009-03-24 10:27
Witam!!! Mam pytanko, czy jeśli ja jestem uczulona na penicylinę czy mój synek tez może być na nią uczulony??? Teraz był chory, dostawał zastrzyki zinacef. Kilka dni po zastrzykach okazało się że ma grzybicę w jamie ustnej, wysypkę na twarzy, pleckach, brzuszku. Czy może to mieć związek z zastrzykami, które brał i uczulenim na penicylinę???
napisał/a: Peter, 2009-03-24 11:28
kacha0903 napisal(a):Witam!!! Mam pytanko, czy jeśli ja jestem uczulona na penicylinę czy mój synek tez może być na nią uczulony??? Teraz był chory, dostawał zastrzyki zinacef. Kilka dni po zastrzykach okazało się że ma grzybicę w jamie ustnej, wysypkę na twarzy, pleckach, brzuszku. Czy może to mieć związek z zastrzykami, które brał i uczulenim na penicylinę???

Tak, może być związek. A grzybica na pewno.
napisał/a: kacha0903, 2009-03-24 11:50
Dziękuję bardzo za odpowiedź!! Jak mogę sprawdzić czy mój synek jest uczulony na penicylinę???
napisał/a: Peter, 2009-03-24 11:59
Kiedyś robiono próbę uczuleniową. Teraz tego się nie praktykuje.
Moim zdaniem te objawy sugerują możliwość uczulenia na penicylinę, bo istnieje tzw. krzyżowe uczulenie na cefalosporyny i penicylinę. Zasadniczo zalecana ostrożność przy przepisywaniu antybiotyków z gr. pochodnych penicyliny i cefalosporyn.