POLECAMY

przewlekla biegunka

napisał/a: kate18stg, 2009-07-06 22:01
witam od 2 miesiecy mam biegunki, bez temperatury, wymiotow itp. czasami pojawiaja sie nudnosci ale nie zawsze. wczesniej mialam problemy z wyproznieniem non stop mialam zaparcia. Sama nie wiem co robic, troche to uciazliwe, a lekow typu stoperan to nie nie biore bo bez sensu biegunka i tak jest. Jaka moze byc przyczzyna takich biegune k??
napisał/a: Pattsy, 2009-07-08 12:41
Na biegunkę jeśli nie chcesz stosować leków typu stoperan polecam węgiel. 4-6 tabletek należy rozkruszyć w wodzie i wypić,można stosować co kilka godzin. Istnieje wiele przyczyn występowania biegunki, z których najczęstsze to infekcje przewodu pokarmowego na tle zakażeń wirusowych, bakteri czasem pierwotniaków. Przyczyny mogą być różne np, zatrucie lekami, grzybami, rtęcią, arsenem, posiłki zbyt gorące lub zbyt zimne, strach, stres, zespół jelita drażliwego, uczuclenia na produkty spożywcze, spożycie przeterminowanej lub nieświerzej żywnośći, nadczynność tarczycy, zapalenie trzustki lub biegunka występująca po kuracji antybiotykowej. Pamiętaj żeby pić dużo wody w celu uniknięcia odwodnienia i koniecznie udaj się do lekarza gdyż biegunka utrzymuje się bardzo długo co jest wyniszczające dla Twojego organizmu. Pozdrawiam Pattsy
napisał/a: Pattsy, 2009-07-08 16:38
możesz też kupić zioła Gastrosan
napisał/a: kate18stg, 2009-07-08 19:29
dzieki za odpowiedz, po jedzeniu raczej nie bo stosuje diete, kaszki, keliki, kisiel, zero owocow i sokow, a biegunka jest dalej. Antybiotykow tez nie bralam. U lekarza bylam po tyodniu biegunki i dostalam 3 tygodnie kroplowek po niewaz bylam odwodniona. W piatek ide znowu do lekarza, bo znowu trace na wadze, cisnienie niskie, slabo sie czuje. Zobacze co mi powie. Pije duzo, ale po piciu biegam czesciej do wc. Wegiel bralam ale za bardzo nie pomaga, tylko tresc stolca nie jest po nim taka plynna ale isc jest dalej spora (5-10 razy dziennie )
napisał/a: Pattsy, 2009-07-08 22:14
Po wizycie napisz koniecznie co Ci powiedział lekarz
napisał/a: kate18stg, 2009-07-09 11:06
ok ale jakiejs specjalnej pomocy nie oczekuje, pewnie lekarz powie ze uzupelbniac plyny i tyle. tylko ja chcialabym znac przyczyne tego. No i ciekawe czy dam rade az tyle uzupelnic pijac, bo po piciu tez biegam do wc ;/
napisał/a: jagodka6, 2009-07-10 19:15
Pattsy napisal(a):Istnieje wiele przyczyn występowania biegunki, z których najczęstsze to infekcje przewodu pokarmowego na tle zakażeń wirusowych, bakteri czasem pierwotniaków. Przyczyny mogą być różne np, zatrucie lekami, grzybami, rtęcią, arsenem, posiłki zbyt gorące lub zbyt zimne, strach, stres, zespół jelita drażliwego, uczuclenia na produkty spożywcze, spożycie przeterminowanej lub nieświerzej żywnośći, nadczynność tarczycy, zapalenie trzustki lub biegunka występująca po kuracji antybiotykowej.


Dokładnie-przyczyn może bardzo wiele i dlatego jak najbardziej powinnaś oczekiwac pomocy od lekarza.Takie przewlekłe biegunki mogą narobic dużo bałaganu w organizmie,więc koniecznie trzeba znalezc ich przyczynę.Powinnaś zrobic badania krwi (morfologia,pr.wątrobowe,amylaza,cukier,tarczyca (TSH,ft3,ft4)),badania kału na posiew w kierunku grzybów i pasożytów,testy alergiczne.
Lekarze często bagatelizują problemy z jelitami i po prostu stwierdzają IBS bez jakichkolwiek badań,a żeby zdiagnozowac zespół jelita drażliwego trzeba najpierw wykluczyc wszystkie inne możliwości.
Mam nadzieję,że twój lekarz coś zaradzi:)

Pozdrawiam
napisał/a: kate18stg, 2009-07-10 19:58
witam bylam dzis u lekarza i mam zmniejszone dawki lekow nadcisnieniowym i cukrzycowych poniewaz mialam cisnienie 80/40 cukier 50-60.
Z badan o ktorych pisze jagodka to robione mialam wszystkie ogolnie bez zmian, co to TSH to jest juz ok (lecze sie na niedoczynnosc tarczycy), podejzewaja u mnie amuloidoze .....
Posiew kalu byl robiony i wyszly 4 bakterie ale w ilosciach takich ze wedlug lekarza jest ok.