POLECAMY

plamy na brzuchu

napisał/a: Konvalia , 2010-01-10 18:15
Witam. Jakiś miesiąc temu, zauważyłam plamę wielkości 1,5 cm, na brzuchu po mojej prawej stronie. Plama jest sucha, wokół ma czerwony "pierścień", a w środku jest jaśniejszego koloru. Jakiś tydzien temu, z kolei zauważyłam, inne małe plamki na 'terenie' brzucha, takze suche, ale malutkie i nieregularne. Czy moze to byc jakis objaw alergiczny? Jestem alergikiem na kurz. A moze jest to po prostu przesuszenie skory? (pracowałam kilka dni w pomieszczeniu o bardzo niskiej temperaturze, nie mialam nawet czasu, zeby zadbac o nawilzanie ciała). Jutro mam zamiar isc z tym do lekarza, pozniej do dermatologa, ale na poczatku chciałam poznac Wasza opinie. Szczerze mowiac, boje sie ;/
napisał/a: ane7 , 2010-01-10 18:21
Wydaje mi się,że to nie będzie przesuszenie skóry,bo one są na brzuchu,czyli w miejscu zakrytym,a na cos takiego wrażliwe są nieodsłonięte części ciała.Może to jest na tle alergicznym(zmieniałaś proszek do prania?) albo grzybiczym.
napisał/a: Konvalia , 2010-01-10 18:26
Pytałam mamy. Proszku nie zmieniala, plynu do plukania tez nie. Aha i zapomniałam dodac, ze to mnie w ogole nie swedzi, nie parzy ani nic. W ogole jakbym tego nie widziala, to bym nie wiedziala, ze to mam, bo nie daje o sobie w ogole znac...
napisał/a: ane7 , 2010-01-10 19:32
Z opisu wygląda to na grzybicę(tylko,że zazwyczaj zmiany na tle grzybiczym swędzą).Zobaczysz co Ci jutro lekarz powie.
napisał/a: Konvalia , 2010-01-10 19:33
No a mi nic kompletnie nie jest. Dzieki bardzo za pomoc :)
napisał/a: Konvalia , 2010-01-12 21:10
Bylam u zwyklego lekarza rodzinnego. Powiedzial mi, ze to grzybica. Przepisal mi masc Pimafucort, ale watpie zeby mi to pomoglo;/ bo plamy zamiast robic sie coraz mniejsze, to sa coraz wieksze... :( stwierdzilam, ze 2-3 tyg poczekam i jesli mi nie zejdzie, albo wciaz bedzie tej samej wielkosci i ilosci, to ide do dermatologa, a jesli bedzie sie powiekszac z dnia na dzien, mimo stosowania masci, to ide w nastepnym tygodniu ;/
napisał/a: ane7 , 2010-01-12 21:32
Kup sobie krem Clotrimazolum jest b.dobry na stany grzybicze.
napisał/a: Konvalia , 2010-01-15 15:23
Mama mnie wziela do alergologa. Pani alergolog stwierdzila, ze prawdopodobnie jest to wysypka. Powiedziala, ze mam w kartotece, ze jestem uczulona na nikiel i to moze byc przyczyna. Tlumaczyla mi tam o co chodzi jezykiem lekarskim, ze skora nie zawsze reaguje tak samo, ze raz moge nosic cos z niklem i mi nic nie wyjdzie, innym znowu razem, moge cos zalozyc i mi wyjdzie od razu. Przepisala mi masc Elosone oraz tabletki (ktore powinnam tak czy siak brac) i powiedziala, ze jesli nie zauwaze poprawy po 2 tygodniach, to mam zglosic sie do dermatologa. Co dziwne, po tej masci, skora w tych miejscach stala sie delikatniejsza. Nie jest juz taka szorstka i po samym stosowaniu (po jakichs kilku godzinach) zauwazam, ze te miejsca robia sie jasniejsze, jakby znikalo wszystko. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. A co najlepsze... pani alergolog stwierdzila, ze masc, ktora mi przepisal lekarz (zwykly z przychodni, u ktorego wczesniej bylam), ten caly Pimafucort, ma podobno skladniki uczulajace i nie kazdy pacjent moze ta masc stosowac. Mozliwe tez, ze stosujac ja, roznioslam sobie ta wysypke jeszcze bardziej...

Dziekuje bardzo za pomoc !
napisał/a: ane7 , 2010-01-15 15:33
To fajnie,że się wszystko wyjaśniło ;) Czyli musisz zrezygnowac np.z pasków do spodni :)
Co do maści Pimafucort,każdy lek może uczulac.To zależy od tego na jaki składnik w danym leku jesteś uczulona.Jeżeli jesteś uczulona to normalne,że dostaniesz wysypkę(uczulenie)
napisał/a: Konvalia , 2010-01-15 19:31
Zawsze paski do spodni nosiłam i nigdy nic mi sie nie działo. Byc moze za duzo czekolady jem... Nie wiem. W kazdym razie, w spodniach sa tez guziki i bym musiała spodni tez nie nosic. Mam nadzieje, ze sie wyjasnilo, bo jeszcze nic nie jest w 100% powiedziane. Jakby co, to napisze :)
napisał/a: ane7 , 2010-01-15 20:42
Jasne pisz :)
Co do tego niklu to dokładnie nie wiem jak to jest.Wiem,że uczula najczęściej kobiety noszące tanią sztuczną biżuterię zawierającą nikiel.Metal ten uczula głównie przez zetknięcie się z przedmiotami niklowanymi oraz przez dotyk stopów.Więc zetknięcie skóry np.z guzikami bądź sprzączką od paska,które zawierają nikiel możesz dostac uczulenia w miejscu zetknięcia.Możesz,ale nie musisz,nie wiem od czego to zależy.
napisał/a: Konvalia , 2010-01-16 17:32
Co dziwne, w miejscu zetkniecia ciala z guzikami, nic mi nie wyszlo :) Pani alergolog mi tlumaczyla, dlaczego tak sie dzieje, ale nie umiem tego powtorzyc...