POLECAMY

niska temperatura ciala

napisał/a: ania19882, 2006-09-13 20:07
od dluzszego juz czasu temperatura mojego ciala waha sie w granicach 34,9- 35,7C. Czy to normalne? Wyczytalam ze takie objawy moga byc normalne gdyz spotyka sie takie przypadki i jest to poprostu cecha osobnicza. Tylko ze ja nie od zawsze mam taka temperature!!! i teraz np. nie wiem kiedy mam goraczkea kiedy nie... itp.. dodam ze temperature mierze oczywiscie kilkoma termometrami...
napisał/a: _Paula_, 2006-09-13 20:34
utrzymanie stałej, prawidłowej temperatury ciała jest niodzownym warunkiem prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zmiany temp. przekraczające normę (36) mogą prowadzić do zaburzeń regulacji procesów fizjologicznych zachodzących w organizmie. Za regulowanie i utrzymanie temperatury odpowiada ośrodek termoregulacji, który znajduje się w mózgu (w podwzgórzu).

Masz jakieś objawy kliniczne: osłabienie? apatia? brak apetytu? nadmierna senność?

Jeżeli nie obserwujesz u siebie tego typu objawów i czujesz się w pełni zdrowia, nie należy przejmować się zbytnio ta niższą temperaturą. Wystarczy jeżeli będziesz zwracała baczniejszą uwagę na stan swojego zdrowia.
Jeżeli jednak czujesz się nie za dobrze, nalezy udać się do lekarza rodzinnego i wykonać podstawowe badania laboratoryjne: morfologię, badania biochemiczne krwi i moczu.
Wśród schorzeń, które mogą być przyczyną obniżonej temperatury ciała zalicza się: niedokrwistość, zaburzenia endokrynologiczne, niedoczynność tarczycy. Jednak rozpoznanie może postawić lekarz po dokładnym zbadaniu i wykonaniu dodatkowych badań, dlatego radzę udać się po poradę do swojego lekarza. PZDR!
napisał/a: ania19882, 2006-09-13 21:47
. bylam u mojego lekarza rodzinnego jednak nie uzyskalam konkretnej odpowiedzi:/ powiedziano mi ze taka widocznie jest moja wlasciwa temp ciala. Moze jestem przewrazliwiona ale objawy takie jak sennosc i apatia bardzo czesto mi towarzysza.. ponadto zazwyczaj mam bardzo niskie cisnienie (chciaz nie wiem czy to ma jakikolwiek wplyw?!). morfologie mam prawidlowa, poziom hormonow tarczycy takze... wiec moze nie powinna sie niczym martwic:) z gory dziekuje za odp.
napisał/a: _Paula_, 2006-09-14 14:26
Jeżeli lekarz to potwierdził, a badanie są ok to narazie nie ma powodów do obaw
napisał/a: magdaines, 2008-07-31 19:29
dzień dobry,
Piszę, ponieważ mam taki sam problem jak moja poprzedniczka. Mam niską temperaturę ciała i niskie ciśnienie, męczę się bardzo szybko, jestem oczęsto osłabiona a w dodatku do moich objawów dochodzą dreszcze, bóle w klatce piersiowej i bóle brzucha, które leczę u gastrologa. Wszystkie badania poza gastroskopią (tego nie robiłam) mam w normie. Bóle brzucha zaczęły się już rok temu. Natomiast pozostałe objawy doszły po zasłabnięciu, które miało miejsce miesiąc temu. Lekarz rodzinny powiedział, że nie mam się czym przejmować i że powinnam się cieszyć bo ludzie z niskim cisnieniem żyją dłużej. Proszą o pomoc. Czy to mogą być objawy jakiejś choroby? Moze zatrucie organizmu toksynami lub jakimiś pasozytami?
napisał/a: KATERINA, 2008-08-03 14:04
MagdaLENKA napisal(a):dzień dobry,
Piszę, ponieważ mam taki sam problem jak moja poprzedniczka. Mam niską temperaturę ciała i niskie ciśnienie, męczę się bardzo szybko, jestem oczęsto osłabiona a w dodatku do moich objawów dochodzą dreszcze, bóle w klatce piersiowej i bóle brzucha, które leczę u gastrologa. Wszystkie badania poza gastroskopią (tego nie robiłam) mam w normie. Bóle brzucha zaczęły się już rok temu. Natomiast pozostałe objawy doszły po zasłabnięciu, które miało miejsce miesiąc temu. Lekarz rodzinny powiedział, że nie mam się czym przejmować i że powinnam się cieszyć bo ludzie z niskim cisnieniem żyją dłużej. Proszą o pomoc. Czy to mogą być objawy jakiejś choroby? Moze zatrucie organizmu toksynami lub jakimiś pasozytami?


Witam.Zarówno Pani jak i założycielka postu powinnyście spr sobie TSH {które mimo norm do 5 nie powinno być większe niż 2 jak jest to trzeba usg i przeciwciała oraz ft 4 zrobić},można mieć niedoczynność i od tego niską temperaturę.
napisał/a: KATERINA, 2008-08-03 14:07
ania1988 napisal(a):. bylam u mojego lekarza rodzinnego jednak nie uzyskalam konkretnej odpowiedzi:/ powiedziano mi ze taka widocznie jest moja wlasciwa temp ciala. Moze jestem przewrazliwiona ale objawy takie jak sennosc i apatia bardzo czesto mi towarzysza.. ponadto zazwyczaj mam bardzo niskie cisnienie (chciaz nie wiem czy to ma jakikolwiek wplyw?!). morfologie mam prawidlowa, poziom hormonow tarczycy takze... wiec moze nie powinna sie niczym martwic:) z gory dziekuje za odp.

A jakie masz to TSH bo jak powyżej 3 to nie dobrze.To że się ma teoretycznie w normie nie oznacza że jest ok.Kiedyś podawałam tu na forum -dział ENDOKRYNOLOGIA że normy są zawyżane to był art dr Gietki.Najczęściej tzw zdrowi ludzie mają tsh na poziomie 1 - 1,5.Mnie leczono już jak moje TSH było na poziomie 2,64.
Zrób sobie jeszcze raz TSH ft4 i usg tarczycy jak usg będzie niedobre to przeciwciała tarczycy TG i TPo- wtedy to jest diagnostyka pełna.Jakie masz to TSH?
napisał/a: magdaines, 2008-08-05 08:26
dzień dobry,
Miałam robione badanie TSh. Wyszło w normie (2,16). Słyszałam jednak, że może się zdarzyć, że TSH jest w normie a i tak choruje się na tarczycę. Czy jest to mozliwe?
napisał/a: magdaines, 2008-08-05 08:29
Dodam jeszcze, że od miesiąca okropmnie bolą mnie piersi. Czy to takze mogłoby mieć zwiazek z tarczycą?
napisał/a: KATERINA, 2008-08-05 19:45
MagdaLENKA napisal(a):Dodam jeszcze, że od miesiąca okropmnie bolą mnie piersi. Czy to takze mogłoby mieć zwiazek z tarczycą?


Niech Pani zrobi badanie prolaktyny - obojętnie kiedy{tzn dzień cyklu nie ma znaczenia},zrobić proszę usg tarczycy i ft 4 jak usg będzie złe[obniżona echogeniczność etc}to warto przeciwciała tarczycowe zrobić TG i TPO --TSH warto monitorować i np w grudniu powtórzyć.
napisał/a: teresa49, 2009-03-16 09:05
Witam. Mam też niska temperaturę ciała. Dzisiaj rano a właściwie od wczoraj jest mi bardzo zimno. Przed godzina miałam temperaturę 34.5. od bardzo dawna temperatura moja jest przeważnie poniżej 36 st. Czuję się dobrze przy takiej temperaturze (wyjątek to dzień dzisiejszy kiedy telepie mi się serce i jest mi jakoś słabo). Jestem 6 lat po operacji usunięcia tarczycy. Ostatnie wyniki TSH z przed 5 miesięcy były w normie. Nadmienię jeszcze, ze 7 lat temu miałam amputowaną pierś z powodu raka. Przeszłam chemioterapię i zastanawiam się, czy właśnie chemioterapia nie miała wpływu na obniżenie temperatury. Obniżenie temperatury zauważyłam jakieś 5-6 lat temu .Wtedy miałam stałą temperaturę 35,6 st.C. Teraz temperatura waha się od 34,5- 36,2. Bardzo mało biorę leków . Od dłuższego czasu tylko Eutyrox.Przesyłam pozdrowienia z życzeniami dobrego dnia.
napisał/a: chora?, 2009-03-18 20:04
Od dziś mam temperaturę ciała 35,3: Jest mi zimno, cały czas się trzesę. Na początku myslałam że to gorączka, ale jak tylko zmierzyłam temperaturę okazało się że jest to temperatura poniżej normy, bo przecież norma to: 36,6. Chce dodac że mam katar, kaszel i boli mnie gardło, ale to chyba nie przeziebienie? Prosze o pomoc w tej sprawie