POLECAMY

Nadżerki na języku

napisał/a: aniarobak, 2013-02-10 19:03
Witam,
mam pytanie dotyczące języka. Otóż od kilku dni mam na nim takie nadżerki. Podczas jedzenia, picia, mycia zębów, żucia gumy w ogóle ich nie czuć, natomiast jak nic nie robię to szczypią. Ostatnio w ciągu 2 miesięcy brałam 3 antybiotyki (październik Amotaks, grudzień Dalacin, okres świąteczny Duomox). Miałam robiony wymaz z gardła, który nic nie wykazał. Były wyhodowane jakieś szczepy (1. Heamophilus parainfluenzae, 2. Neisseria spp., 3. Streptococcus viridan), ale był dopisek, że to flora fizjologiczna. Badania kału na obecność grzybów też nic nie wykazało. Grzybów nie wyhodowano. Dodam jeszcze, że po którymś antybiotyku miałam uciążliwą biegunkę, która trwała praktycznie miesiąc a lekarze nie chcieli jej leczyć tylko kazali czekać. Robiłam jonogram:
sód - 142 [136-145]
potas 4,8 [3,5-5,1]
chlorki 102 [95-107], więc tutaj chyba jest wszystko dobrze. Czy to może być np. od osłabionej odporności (po antybiotykach) albo od braku witamin (biorę już miesiąc Falvit) i oczywiście czy to minie?
Pozdrawiam.
napisał/a: aniarobak, 2013-02-11 12:01
Zauważyłam, że te zmiany/nadżerki pojawiają się tak: najpierw jest takie malutkie, szczypiące pęknięcie na języku a na drugi dzień pojawia się takie coś. Wtedy już nie boli/szczypie.
napisał/a: Talenna, 2013-02-14 13:21
A może to afty? Mogły się pojawić po braniu antybiotyków, jest to dość czesta reakcja organizmów. Możesz smarować Aftinem albo takim drugim płynem na afty, fioletowy kolor.
napisał/a: snafer, 2016-05-16 01:30
Przepraszam, że odkopuję stary temat, ale opisywane objawy pasują idealnie do moich! U mnie również wymaz, jak i morfologia nic nie wykazały. Próbowałem Nystatyny, Flucofastu, Solcoserylu, nawet witaminy C w płynie i nic, poza Solcoserylem, nie pomaga. Ten jednak przestał działać po kilku dniach i znów jest coraz gorzej. Nadżerki, wraz z bólem, znowu się powiększają. Czy autorka tematu lub ktokolwiek inny wie co to może być i jak się leczyć? Powoli kończą mi się fundusze na lekarzy... Z góry dzięki za odzew!
napisał/a: mojonka, 2016-05-28 11:11
Kup sobie Dentosept A Mini - to taki malinowy spray do pielęgnacji jamy ustnej. Zawiera substancje antybakteryjne i przeciwgrzybicze (oktenidynę i cytrynian cynku) więc powinien pomóc. Świetnie się tez sprawdza w przypadku ząbkowania, ale to chyba nie Twój problem :)
napisał/a: HelloSmile, 2016-09-15 22:32
Afty- pojawiają się najczęściej po antybiotykoterapii, w czasie gdy organizm jest osłabiony, bądź przy stresie itd.
Można kupić dezaftan, dodatkowo płukać eludrilem ( max do 2 tyg, bo przebarwia zęby).