POLECAMY

Czy mogę brać witaminę C przy takich wynikach?

napisał/a: yymleko , 2017-05-04 23:48
Witam. W marcu odstawiłam tabletki antykoncepcyjne po prawie 2 latach brania. W czasie brania antykoncepcji powiększyły mi się pajączki i żyłki na ciele (głównie nogach, dekolcie). Od czasu odstawienia tabletek robią mi się również siniaki na nogach, mam malutkie, czerwone kropeczki na ciele (w sumie mam je już od paru lat, ale przybywają nowe, głównie na przedramionach).
Byłam ostatnio na badaniu krwi, morfologia z rozmazem w porządku, nie mam anemii (tzn. hemoglobina w porządku, ale od kiedy zaczęłam się badać mam zbyt małą krwinkę czerwoną, byłam kiedyś z tego powodu u hematologa, który wykluczył inne przyczyny typu krwawienie z przewodu pokarmowego itd.), badałam też wątrobę (w porządku), krzepliwość krwi (też w porządku), tarczycę (w normie, chociaż TSH na górnej granicy normy) i glukozę (również w normie).
Lekarka poleciła mi brać witaminę C z rutyną na uszczelnienie naczyń krwionośnych, bo wg niej to może być główny powód (więcej siniaków mam przed miesiączką). Przeczytałam jednak, że witamina C zwiększa ilość płytek krwi, których od kiedy pamiętam mam sporo (również w normie, ale ponad 5 tys.). Czy mogę brać ten suplement bez żadnego ryzyka, czy lepiej nie, bo liczba płytek wzrośnie i będzie to groziło jakimiś powikłaniami?
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2017-05-05 07:43
5 tys,? Jesteś pewna?
napisał/a: yymleko , 2017-05-05 18:15
Ponad 500 tys., norma laboratoryjna była do 600. Ogólnie od kiedy pamiętam, moje płytki są w normie, ale bliżej górnej granicy.
moderator djfafa
napisał/a: djfafa , 2017-05-06 07:39
No 5 a 500 to jest różnica.
Ten suplement możesz brać, ale lepiej kup jakiś lek/suplement z diosminą (1000 mg na dobę), powinno bardziej pomóc.