Jubileusz "M jak miłość"

We wtorek 24 listopada został wyemitowany 700. odcinek lubianego i wciąż popularnego serialu o rodzinie Mostowiaków. TNS OBOP sprawdził, co konkretnie kryje się za tą liczbą.
/ 26.11.2009 12:23
We wtorek 24 listopada został wyemitowany 700. odcinek lubianego i wciąż popularnego serialu o rodzinie Mostowiaków. TNS OBOP sprawdził, co konkretnie kryje się za tą liczbą.

Jubileusz
MWmedia

700 odcinków to 9 lat emisji serialu „M jak miłość”, który zagościł na antenie telewizyjnej Dwójki po raz pierwszy 4 listopada 2000 roku. Obecnie możemy śledzić już 10. sezon. Na obejrzenie tej „siedemsetki” trzeba by poświęcić aż 21 dni i 14 godzin. Dużo, prawda? A te kilka lat minęło jak mgnienie oka.

Losy trzypokoleniowej rodziny Mostowiaków zmieniły się od czasów pierwszej edycji jak w kalejdoskopie: zmieniło się praktycznie wszystko, od udanego do niedawna małżeństwa Marka (Kacper Kuszewski) i Hanki (Małgorzata Kożuchowska) Mostowiaków po miłosne perypetie Marty (Dominika Ostałowska). Niezmienni są tylko nestorzy sagi, Barbara (Teresa Lipowska) i Lucjan (Witold Pyrkosz) Mostowiak – ich dom w Grabinie to ostoja normalności dla każdego członka rodziny, który do nich zawita wskutek własnych życiowych zawirowań. Ciepło, optymizm i stawianie czoła życiowym problemom, bliskim dla samych widzów przesądziły o sukcesie telenoweli, która wypromowała wielu nieznanych dotąd aktorów (bracia Mroczkowie czy Kasia Cichopek), a przede wszystkim zaczął żyć życiem pozaserialowym – powstały liczne strony zakładane przez fanów, co kilka miesięcy odbywa się zlot wielbicieli i aktorów.

Kto najczęściej ogląda „M jak miłość”? Okazuje się, że widownią serialu w 65 procentach jest kobieca część społeczeństwa w wieku powyżej 35 lat (70 procent). Najchętniej serial oglądają mieszkańcy wsi. Jak jednak wyglądała średnia liczba śledzących losy Mostowiaków? Oczywiście szła w miliony widzów, najlepsza średnia oglądalność podczas 5. sezonu wynosiła 11,3, zbliżając się tym samym popularnością do „Pogody TVP 1”, którą oglądało średnio 13 milionów Polaków (w 1997 roku) czy Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City w 2002 roku, kiedy skakał Adam Małysz (13 milionów).

Jubileusz
Średnia widownia premierowych odcinków w poszczególnych sezonach serialu „M jak miłość” w okresie 04.11.2000 – 17.11.2009

Serial miał największą oglądalność na przełomie lat 2004-2005 i sięgała ona 10 milionów widzów – była to jedna z najchętniej oglądanych pozycji telewizyjnych, od kiedy TNS OBOP wprowadził pomiar telemetryczny.

Oglądalność idąca w miliony...
...wpływów z reklam. Tak dużej popularności telewizyjnego programu nie mogli przeoczyć reklamodawcy, co widać w poniższej tabeli.

Jubileusz „M jak miłość”
Wpływy reklamowe przy emisji premierowych odcinków serialu „M jak miłość” w okresie 04.11.2000 – 17.11.2009

W sumie po emisji wszystkich premierowych odcinków serialu Dwójka zarobiła niemal 570 milionów złotych. Najwięcej wpływów zanotowała za 6. sezon (92 miliony) i 9. (93 miliony). Najwięcej reklam sprzedały firmy Procter and Gamble Polska (68 mln zł), Nestle Polska (23 mln zł) oraz L’Oréal Polska (23 mln zł).

Magdalena Mania
Na podstawie raportu TNS OBOP

Redakcja poleca

REKLAMA