Od czego zacząć planowanie ślubu??
napisał/a:
MaxShe
2013-10-01 13:12
Dokładnie miałam tak samo jak lisbeth25, przy podpisywaniu każdej umowy wpłacaliśmy od razu zaliczkę.
napisał/a:
chrząszczyk
2013-10-01 14:12
a czy umowe podpisuje sie odrazu przy rezerwowaniu terminu?
napisał/a:
lisbeth871
2013-10-01 14:23
zależy od usługodawcy, ale szczerze jeśli chcesz mieć pewność to podpisujesz umowę i wpłacasz zaliczkę/zadatek Rzadko kiedy podpisujesz umowę bez zaliczki.
Czasem fotograf/sala/zespół przytrzymają dla ciebie termin np przez miesiąc.
napisał/a:
Betka86
2013-10-01 15:48
my podobnie jak dziewczyny- podpisanie umowy wiązało się z wpłaceniem zaliczki- ile to zależy od umowy, w restauracji to było 1400 zł, u fotografa 900 zł, dj-a akurat mieliśmy w kosztach restauracji. Czasem jest to określona kwota, czasem jakiś procent.
napisał/a:
MaxShe
2013-10-02 12:14
Przeważnie tak, to jest takie zabezpieczenie się usługodawcy aby ktoś nie zrezygnował.
Jak wpłacisz 300zł np. fotografowi to niechętnie dokonasz zmiany na kogoś innego, a jakby nie było zaliczek to podejrzewam, że część by skakała od jednej sali do drugiej, od jednego fotografa do drugiego.
Wiesz coś w stylu "a tam jest jednak lepiej, koleżanka mi mówiła ...", "zobacz jakie Kasia ma ładne zdjęcia ..." itp.
napisał/a:
chrząszczyk
2013-10-02 15:07
dziekuję dziewczyny za odpowiedzi :)
napisał/a:
foxyhell
2014-03-28 19:09
tak jak pisały dziewczyny wcześniej, przy podpisywaniu umowy wpłaca się zaliczkę jest to już rezerwacja terminu czasami można dogadać się na wstępną rezerwację trwającą od tygodnia do miesiąca na ostateczne podjęcie decyzji.
napisał/a:
weteranslubny1
2014-04-16 12:52
oczywiscie od sali potem szybko do ksiedza z reszta spokojnie:)
napisał/a:
Lizzie
2014-04-16 13:06
My zaczęliśmy od sali i zespołu a reszta później
napisał/a:
tolloko
2015-02-02 10:25
Przede wszystkim powinniśmy określić budżet. To nie jest łatwe. Dość często okazuje się, że mamy mało pieniędzy i z pewnych rzeczy będziemy musieli zrezygnować.
napisał/a:
megul
2015-02-04 08:44
Moim zdaniem najpierw trzeba ustalić 3 rzeczy.
1) Kto sponsoruje ślub?
2) Ile na ten ślub możecie przeznaczyć? Jeśli wesele fundują rodzice, to warto ich zapytać w jakim przedziale macie się zmieścić...
3) Ile gości mniej więcej będziecie zapraszać? Wiadomo, że pod tym kątem szuka się sali ;)
No a potem to już sala, zespół, kamerzysta, fotograf...
[ Dodano: 2015-02-04, 08:46 ]
U nas było jeszcze inaczej. Zarezerwowaliśmy termin i Pani Menadżer powiedziała, że zadzwoni do nas jeśli ktoś będzie interesował się naszym terminem. Także umowę podpisywaliśmy pół roku po rezerwacji terminu :P
1) Kto sponsoruje ślub?
2) Ile na ten ślub możecie przeznaczyć? Jeśli wesele fundują rodzice, to warto ich zapytać w jakim przedziale macie się zmieścić...
3) Ile gości mniej więcej będziecie zapraszać? Wiadomo, że pod tym kątem szuka się sali ;)
No a potem to już sala, zespół, kamerzysta, fotograf...
[ Dodano: 2015-02-04, 08:46 ]
U nas było jeszcze inaczej. Zarezerwowaliśmy termin i Pani Menadżer powiedziała, że zadzwoni do nas jeśli ktoś będzie interesował się naszym terminem. Także umowę podpisywaliśmy pół roku po rezerwacji terminu :P
napisał/a:
lisbeth871
2015-02-11 18:26
ja bym się skupiła najpierw na tym. Od potencjalnej liczby gości zależy wielkość sali a tym samym ponad połowa kosztów wesela
Po znalezieniu potencjalnej sali, a tym samym poznaniu kosztów za gości, określiłabym budżet na jaki mogłabym sobie pozwolić i bym się go trzymała.