Programy dla dzieci

Gry i programy edukacyjne dla dzieci poleciłbym każdemu rodzicowi posiadającemu w domu komputer. W dzisiejszych czasach gdy pojawia się nowy podział społeczny związany z umiejętnościami przyswajania sobie nowych technologii taka edukacja jest szczególnie ważna. Gry te oprócz obsługi komputera bawią i uczą: czytać, pisać i liczyć. U najmłodszych rozwijają wyobraźnię i umiejętność obserwacji otoczenia. Postarajmy się więc wykorzystać szansę, której sami nie mieliśmy i sprawdzić co współczesne gry i programy edukacyjne mają do zaoferowania naszym dzieciom.

Programy dla dzieci

Dla dzieci 2-5 lat

    Gry przeznaczone dla tek grupy wiekowej powinny wspomagać rozwój dziecka na wielu płaszczyznach: rozwijajać umiejętności obserwacji, rozpoznawania kolorów i kształtów, orientację w przestrzeni, uczyć posługiwania się myszą lub touchpadem.Ważne jest aby w każdym momencie gry dziecko mogło liczyć na pomoc głównego bohatera i jego przyjaciół, będzie czuło się komfortowo wiedząc, że ktoś jak rodzic nad nimi czuwa.

Były uparte, zdeterminowane i... lepsze od mężczyzn. Kobiety, które zawojowały świat nauki

Treść zabaw najczęściej jest dostosowana do programu nauczania w przedszkolu i w szkole, gry takie bawiąc uczą i ucząc bawią jest to więc idealne rozwiązanie dla rodziców pragnących by ich dziecko od małego obcowało z nowoczesnymi technologiami.

Darmowe gry online przeznaczone dla dzieci znajdziemy chociażby tutaj Serwis ma 3 kanały tematyczne z grami dla dzieci – uczące czytać, matematyczne oraz zajęcia językowe z angielskiego. Drugą pozycją wartą uwagi jest strona www.gry-edukacyjne.net gdzie znajdziemy mnóstwo gier z regulowanym poziomem trudności w zależności od wieku naszych pociech. Stron takich w Internecie jest oczywiście dużo więcej zachęcam więc do samodzielnych poszukiwań.

Dobrym przykładem gier dla tej grupy wiekowej mogą być:

 Mały Adibu zaprasza na urodziny. Dziś jest święto Małego Adibu! Czas zacząć przyjęcie urodzinowe! Wszystko przygotowane - wielki tort, mnóstwo słodyczy, dekoracje i niezapomniane niespodzianki. Baw się wspaniale i śpiewaj razem z Adibu i jego przyjaciółmi - Albert, Lili, Nino i Malo. Naprzód, na święto pełne muzyki, śmiechu i niespodzianek! Mały Adibu zaprasza na urodziny to kolorowa zabawa, która uczy i rozwija; to zróżnicowane zadania na 3 poziomach trudności (opcja dla dzieci, które zaczynają przygodę z komputerem); ciekawa fabuła i zabawne piosenki. W każdej grze serii znajduje się "Kącik rodziców", który pozwala ustawić parametry gry oraz czas, który dziecko może spędzić przed komputerem.

Łamigłówki Reksia - Wielki Odkrywca to pierwszy z nowej serii programów z Reksiem przeznaczonych dla najmłodszych dzieci w wieku 3-6 lat. Akcja poszczególnych programów rozgrywać się będzie kolejno w scenerii tropikalnej wyspy, na zboczach ośnieżonego i groźnego wulkanu oraz na malowniczej rafie koralowej.

Doskonale przygotowany program daje najmłodszym dzieciom wiele zabawy, a przy okazji wspomaga rozwój małych graczy. Zawiera zabawy rozwijające spostrzegawczość, zdolności logicznego myślenia, wnioskowania, a także znajomość kolorów, kształtów, liter i cyfr.

Interaktywne klocki, labirynty, logiczne łamigłówki, zadania zręcznościowe zapewnią wiele godzin doskonałej zabawy, ale przede wszystkim pomogą dzieciom zdobyć i rozwinąć wiele niezbędnych umiejętności. Świetna grafika i przemyślane zadania zachęcają dzieci do dalszej nauki i zabawy.

Dla dzieci 4-8 lat

   Programy dla tej grupy powinny zawierać zestaw gier ćwiczących sprawność umysłu. Dobrze jeśli poszczególne gry i zadania ćwiczą wyobraźnie, spostrzegawczość, koncentrację oraz umiejętność zapamiętywania dźwięków i obrazów. Według najnowszych badań wszystkie gry wpływają ogólnorozwojowo budując umiejętności dziecka. Rozwój odbywa się przez zabawę, przez co daje najlepsze efekty.

Atrakcyjna multimedialna realizacja sprawia, że dzieci sięgają często po program i z ochotą wykonują gry i ćwiczenia. Gry dostępne na rynku są dokładnie omówione, tak by obsługa i samodzielne korzystanie z programu nie sprawiało dzieciom żadnych kłopotów. Każda gra dostępna jest zazwyczaj w 3 stopniach trudności, pozwala to indywidualnie dopasować ją do aktualnych potrzeb. Umożliwia też długie używanie programu w miarę rozwoju dziecka.

Dobrym przykładem takiej gry jest:

ABC z Reksiem, to program dla dzieci od 5 lat. Przeznaczony jest do nauki podstaw alfabetu, funkcji litery w słowie oraz czytania i rozumienia prostych słów, zwrotów i zdań. Program jest rozbudowany i zróżnicowany. Zawiera około 300 gier i zabaw. Znaleźć tu można zarówno kurs nauki alfabetu, jak i wiele zabaw związanych z poznawaniem liter.

ABC z Reksiem składa się z trzech części: gry, elementarza i szkoły. Pierwsza z nich to wesoła zabawa, w której gracz pomaga Reksiowi skompletować alfabet, podczas rozwiązywania różnych gier i zgadywanek. Interaktywny elementarz to zbiór kolorowych stron poświęconych poszczególnym literkom. Znajdują się tu ukryte animacje, słowa i różne zabawy. Szkoła to przyjazny dziecku kurs nauki alfabetu składający się z około 100 zdań, zabaw i prezentacji. Dziecko uczy się tutaj nie tylko rozpoznawać litery, ale także posługiwać się nimi w różnych sytuacjach. Literkowa gra to zabawa ze Smokiem Literkowym, który porwał chłopca - najlepszego przyjaciela Reksia. Aby go uwolnić Reksio musi skompletować cały alfabet. Dziecko pomaga pieskowi. Jednocześnie poznaje alfabet, ćwiczy pisanie i czytanie. 

Centrum reksiowego świata stanowi podwórze domu. Tam ukryte jest 6 ciekawych gier, w których można zdobyć literki. W zabawie "Kura w opałach" Reksio musi odeprzeć ataki lisów. W "Szklarni" sadzi nasionko i hoduje literki, natomiast w "Maszynie koguta" zamienia przedmioty na litery. W grze: "Wędrowcy" uzupełnia brakujące litery w słowach, zaś w "Literkowym sklepie" sprzedaje przedmioty i zamienia je na literki. Reksio chodzi także "Na ryby" gdzie łowi przedmioty, które następnie może w sklepie zamienić na litery.

Bolek i Lolek na tropie zaginionej księgi ortografii, to program edukacyjny przeznaczony dla użytkowników od siódmego roku życia. Stanowi zbiór czternastu ciekawych zabaw z ortografią, którymi mogą bawić się zarówno dzieci jak i ich rodzice; jedni ucząc się, a drudzy przypominając sobie zasady pisowni. Zawiera ponad 3.500 słów podzielonych na 9 zagadnień oraz zasady pisowni. Każda zabawa ćwiczy poprawną pisownię. Chcieliśmy aby program pełnił rolę rodzinnej rozrywki i dlatego przygotowaliśmy możliwość jednoczesnej zabawy nawet do czterech graczy. Dzięki interesującym, dynamicznym zabawom, nauka ortografii staje się przyjemnością.

Zabawy wybiera się z głównego menu programu. Na środku ekranu znajduje się pomnik Mistrza ortografii, z którego skradziono historyczną księgę. Wskazując pomnik, rozpoczyna się poszukiwania. Do wyboru są dwie opcje: trening lub pościg.W pościgu podąża się śladami bandyty, do miejsca gdzie ukrył księgę. Należy poprawnie uzupełnić słowa w dziewięciu zabawach. Czeka tam wiele niespodzianek. W opcji trening można przećwiczyć każdą z zabaw dowolnie długo, aby przygotować się do pościgu. Wspomniane zabawy to: kry lodowe, przygoda w puszczy, podwodna przygoda, rejs po Nilu, podróż koleją przez prerię, lot balonem, latający dywan, ortograficzna krzyżówka i szyfr w jaskini.

Przygotowaliśmy również gry, w których może wziąć udział od dwóch do czterech graczy. Pierwsza to przeciąganie liny. Należy zdobyć jak największą liczbę punktów i przeciągnąć linę na swoją stronę. Kolejna zabawa polega na zdobywaniu zamków i uwalnianiu uwięzionych w nich duchów. Można także sprawdzić swoje umiejętności w turnieju ortograficznym. Pożyteczną częścią programu jest ortograficzny młyn, gdzie można poprawić wyrazy, błędnie napisane podczas rozwiązywania zadań.Program zawiera również zasady pisowni. Mieszkańcy krainy ortografii, prezentują je w programie telewizyjnym. Jest tam także fabryka słów, gdzie przy użyciu specjalnej maszyny, produkuje się poprawnie napisane słowa.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/2 lata temu
Moje dzieci uwielbiają grać w "Naklejki" na stronie http://gierki.edu.pl/naklejki.htm Ta zabawa rozwija wyobraźnię i kreatywność.
/6 lat temu
Zanim jednak zdecydujesz się na prezentację dziecku gry komputerowej - zastanów się czy warto, by Twoja 2, 3-letnia pociecha poznawał świat z komputerowym bohaterem. Może lepiej by było samemu nauczyć dziecko pierwszych wierszyków, na komputer zawsze przyjdzie czas, a co ważne czasu spędzonego z rodzicami nie zastąpi choćby najlepszy program komputerowy.