By sport służył zdrowiu dziecka...

U dziecka rozpoznano otyłość lub wadę postawy? Odpowiednie formy ruchu pozwolą skorygować nieprawidłowości.

By sport służył zdrowiu dziecka... fot. Panthermedia

Dziecko się garbi

+ Pływanie Zachęcaj też dziecko do leżenia na plecach z rękami podłożonymi pod głowę i do spania na plecach. To służy kręgosłupowi.
- Jazda na rowerze z niską kierownicą Siodełko powinno być tak wyregulowane, by dziecko w czasie jazdy nie musiało się nadmiernie pochylać.

Łopatki są nierówno ustawione

+Jazda na nartach, łyżwach, pływanie tzw. żabką Także jazda rowerze (siodełko opuść jak najniżej, a kierownicę podnieś możliwie wysoko).
- Przewroty w przód, robienie tzw. mostku, skoki w dal i wzwyż Nie pozwalaj dziecku dźwigać żadnych ciężarów, szczególnie w jednym ręku.

Płaskostopie

+ Pływanie, uprawianie narciarstwa (oprócz biegowego), gimnastyka artystyczna Zachęcaj też dziecko do chodzenia boso po dywanie czy piasku.
- Jazda na łyżwach, granie w piłkę nożną Pogłębianiu się wady sprzyja też długie bieganie oraz skakanie (np. przez skakankę).

Nóżki w kształcie iksów

+ Pływanie, jazda na rowerze Maluch powinien też jak najczęściej siedzieć po turecku – ze skrzyżowanymi nogami.
- Jazda na nartach, deskorolce, wrotkach i na łyżwach Te sporty obciążają kolana, co przy tego rodzaju wadzie nie jest wskazane.

Maluch waży za dużo

+ Pływanie Najwięcej kalorii dziecko zużyje, pływając popularną żabką. Znacznie mniej przy kraulu czy stylu grzbietowym.
- Ganianie z piłką po twardym podłożu Przy nadwadze osłabione są więzadła i ścięgna, co sprzyja powstawaniu urazów, np. w okolicy kolan.
Jakie sprzęty do sportów rekreacyjnych warto kupić dziecku?
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)